Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 44 |
Mobilspel
Pågående | 20 181 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
kermis | 2008-07-19 00:02 | |
![]() | jag testade att sluta bita på tumnaglarna. sen såg det så konstigt ut att ha fina tumnaglar men jättekorta, nertuggade naglar på de andra fingrarna att jag blev nyfiken att se hur det skulle se ut med långa naglar på ALLA fingrar... Nu har jag inte bitit på ungefär 7 år :) tror som krutmarie, att det måste vara ett bestämt beslut. Ungefär som att sluta röka... man måste bestämma sig... (fast ok, när jag bryter en nagel kan jag falla tillbaka och tugga på just den nageln några dagar :) ) | |
bobo flux | 2008-07-19 00:17 | |
![]() | Vad skulle jag in här och läsa för? Nagelbitning och lösnaglar är det värsta jag vet. Har drömt mardrömmar om det sen jag var liten och vi hade en vikarie med pålimmade svarta klor :S Lycka till emmylicious och alla andra med samma problem. Håller ni tummarna för varandra så biter ni inte på dem iaf :) | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-19 00:18 | |
![]() | bobo...ta det lugnt, vi har inga lösnaglar;) | |
bobo flux | 2008-07-19 00:48 | |
![]() | Jag är alltid lugn. det är bara mina neurotiska manéer som spökar! :) | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-07-19 01:23 | |
![]() | dåså, ingen fara alltså;) | |
emmylicious | 2008-07-19 08:37 | |
![]() | "För det andra så förstör du din nagelbädd(det nagelplattan sitter fast på) så att din nagel kanske aldrig kommer att kunna fastna på bädde igen och då måste du hålla dina naglar korta, sluta bit nu så kanske det inte hunnit bli ärrbildningar på bädden." Jag har bitit i ca 10 år... | |
Nortonav | 2008-07-19 08:49 | |
![]() | Skaffa en bettskena som du stoppar in i mun varje gång du befinner dig i riskzonen för nageltugg... | |
Nortonav | 2008-07-19 08:51 | |
![]() | själv slutade jag snusa efter en dosa om dagen i 25 år, genom att bara slänga dosan och lägga av...Firade 1 år den 11 juni, allt handlar om tankens makt över kroppen | |
lellemor | 2008-07-19 08:58 | |
![]() | Jag håller med det är som rökning man måste bestämma sig. Jag var 8 år när jag bestämde mig att sluta.Men så skulle jag prova att bita på dom för 10 år sedan, men det var så äckligt och kunde inte göra nått med fingrarna innan dom hade växt ut en bit igen.Dom blev ömma i topparna | |
emmylicious | 2008-07-19 09:17 | |
![]() | Jag har en bettskena faktiskt.. Men mina tänder har nog flyttat sig så den inte passar längre. Jag kan också bestämma mig att nu vill jag sluta, men jag biter helt omedvetet.. Röka gör man oftast inte omedvetet för det är en så lång procedur. Ta fram cigarett, tändare och sen tända cigaretten. Man är hela tiden medveten. Att handen söks upp till munnen är inget jag märker själv och jag kan komma på mig själv efter 3 minuter och då är det redan försent.. | |
Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-07-19 09:25 | |
![]() | brr, ryser av bara tanken... ta tillvara på tipsen i tråden och lycka till. Som sagt det ser verkligen förj**t ut med nedbitna naglar och nagelband... | |
emmylicious | 2008-07-19 09:31 | |
![]() | Japp, det tycker jag också att det gör.. Men jag ska helt klart förlänga dom när jag kommer hem från semestern. | |
Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-07-19 09:32 | |
![]() | ja, det borde funka...lycka till | |
MaBinta | 2008-07-19 09:39 | |
![]() | Emmy: jag biter också, men när jag gjorde förlängning så slutade jag. Och dom kan förlängas fast dom är superkorta! Lycka till =)) | |
emmylicious | 2008-07-19 09:58 | |
![]() | Kommer berätta hur det går sen ;) | |
partyfralla | 2008-07-19 10:31 | |
![]() | Försök spara ut naglarna på semestern så kommer det bli lättare att göra en förlängning på dom sen, och resultatet blir snyggare om dom inte är helt nedbitna när du gör första behandlingen. Man kan alltid göra förlängning på nagelbitarnaglar men resultatet och utseendet blir inte lika fint och hållbart som om du har lite egen nagel att arbeta på. O sen så är det mycke snyggare att ha fin hud runt dina nya naglar..trist med vackra naglar och helt sårig hud runt om.. Lycka till igen=) | |
emmylicious | 2008-07-19 10:49 | |
![]() | min nagelband är också helt förstörda.. små sår, ojämna för att jag pillar (och biter) på dom.. På en del naglar har jag inte ens nagelband =\ | |
partyfralla | 2008-07-19 10:55 | |
![]() | Gå in på en nagelsalong och köp en bra nagelbandsprodukt, olja eller kräm...smörj och massera två gånger om dagen så kommer dom bli som nya snart=)..och då kan du ju göra det ist för att bita. Eller så får du köpa munskydd så du inte kan få in fingrarna i munnen;) | |
emmylicious | 2008-07-19 10:57 | |
![]() | haha, jaa.. men det är så jävla drygt att andas i munskydd! :) aja, får väl gå omkring med vantar kanske.. | |
Teppy | 2008-07-19 11:42 | |
![]() | tänk att nageln är val-sperma. Vips, så slutade du bita. :) | |