Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 20 225 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bobo flux | 2008-07-29 13:06 | |
![]() | Jag föredrar TDK-versionen av Batman som är lite råare i tonen och även visar hjälteskapets baksida. Som tidigare skrevs i tråden så har ju Batman gjorts i många olika versioner, och efter det glada 60-talet blev Batman som seriefigur betydligt mörkare. | |
| bobo flux | 2008-07-29 13:07 | |
![]() | jag håller med dig 7oni, musiken är grym! :) | |
| allimac79 | 2008-07-29 13:16 | |
![]() | ..var och såg filmen i helgen, tyckte den var sådär även om det fanns bra perioder...något för lång... men var iaf 2,5 timmar i skön sval biosalong ist för ute i stekande het sol. bra för huden. | |
| IchbinTysk | 2008-07-29 14:22 | |
![]() | Väldigt bra film, håller samma klass som Batman begins. De positiva skillnaderna är väl en mycket välspelad joker samt mera djup, men tyckte det som vanligt (Hollywood) var lite överdrivet på slutet. 9.5/10 | |
| IchbinTysk | 2008-07-29 14:25 | |
![]() | Hr Winbladh: En bra story, djup film, action, kärlek, välspelade karaktärer? "Det är en typiskt amerikansk hjältehistoria där den ensamme mannen ska ordna upp läget och som vanligt i stora hollywoodrullar så exploderar allt, folk skjuter vilt och brett och slagsmålen kan pågå hur länge som helst. Allt detta kryddas sedan med en dos sadistiskt våld och rena orimligheter." Självklart, vad hade du väntat dig... en dokumentär om ett pensionärshem? | |
| _abc_ | 2008-07-29 14:29 | |
![]() | Hr Winblad: Att jämföra denna film med vilken actionfilm som helst med liknande tema tycker jag är att skrapa för lite på ytan. Christopher Nolan som gjort TDK har även gjort Memento och The Prestige, ytterligare två filmer jag gillar skarpt för dess genomtänkthet och mörka gestaltning av huvudpersonernas dedikering. Att jämföra The Prestige med den konkurrerande trollkarlsfilmen The Illusionist är ett lika stort klavertramp som att jämföra Die Hard 7 med Batman TDK enligt min mening. Kan man få till en ytligare jämförelse? Inte enligt mig. Bobo Flux: Just där åskådaren kan tro att det råder kaos och storyline-ändringar i sista minuten, tror jag att Christopher Nolan lyckats med det han ville lyckas med, nämligen med att ge oss ytterligare två twistar vi inte var beredda på efter den första twisten. De tidigare två exemplena jag nämnde tyder på det. Nej denna film är inte en actionfilm i mängden, den är ett mästerverk. En Memento iklädd Batmankostym. | |
| bobo flux | 2008-07-29 14:31 | |
![]() | _abc_: det var lite så jag tänkte...att det som verkar väldigt rörigt i själva verket är väldigt genomtänkt. Nolan är definitivt en av mina favoritfilmmakare :D | |
| FLuBBeR - Ej medlem längre | 2008-07-29 14:43 | |
![]() | Riktigt bra film. Det enda som _möjligen_ skulle kunna uppfattas som ett klart minus är det faktum att Heath Ledger fullkomligt k r o s s a r allt annat filmen igenom - och att alla andra/allt annat nästan försvinner i dennes stjärnglans. Han är fullkomligt fenomenal som 'The Joker'. Kan inte påminna mig ha sett en bättre skådespelarinsats. Någonsin. Och då hade man ändå skyhöga förväntningar efter alla hyllningar... Makalöst. | |
| _zaraa__ | 2008-07-29 15:45 | |
![]() | ska se den i kväll, hoppas att den är lika bra som ni säger att den är... | |
| Hr Winbladh | 2008-07-29 16:16 | |
![]() | Naturligtvis är TDK en actionfilm och något annat hade jag inte heller väntat mig. Men att påstå att den är något slags mästerverk kan jag inte alls göra. Den levererar det sedvanliga actionbullret kompletterat med en tät ljudmatta som talar om för oss precis hur vi ska känna eller reagera i varje scen, knappast särskilt nyskapande. Men visst, Jokern spelas bra det håller jag med om. Och så pratas det om "den mörka Batman"? Vad är det som är så märkvärdigt med att en filmkaraktär har två sidor? Det hade redan Dracula i början av förra seklet, eller för att ta ett ännu bättre exempel så rekommenderas "Dr Jekyll and Mr Hyde" från 1941. | |
| _abc_ | 2008-07-29 16:25 | |
![]() | Där det lite äldre gardet tillåts rösta på sina nostalgifavoriter på IMDB från Andra världskrigets era (och något yngre) i filmer som Casablanca, 12 Angry Men, Rear Window, Sunset Blvd., It's a Wonderful Life och M (alla tillhörande de 50 högsta betygen på IMDB), kan väl vi fjortisar få rösta på framtidens filmer fastän de inte ens kommit ut på DVD än. Hr Winbladh: Att han är mörk är inte synonymt med att han skulle ha två sidor. Själv ser jag att han har tre sidor, Bruce Wayne alltså. Människan Bruce Wayne, den omoraliska Batman (den mörka) och den moraliska Batman. Om det inte redan framgått kan jag säga att jag tyckte att den här filmen var fenomenal! | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-29 17:12 | |
![]() | Siffrorna på imdb är manipulerade sen nåt halvår-år tillbaka, skedde en stor förändring kring förra hösten som gällde alla högbudgetfilmer, förmodligen började filmbolagen gå in med tusentals användare och rösta själva. Alla som tankar ner mycket och har blykoll på ny film vet att Herr Loafers har rätt. | |
| Sibbe B | 2008-07-29 17:51 | |
![]() | Why so serious? :S | |
| Vita loafers - Ej medlem längre | 2008-07-29 17:58 | |
![]() | Om du frågar mig så är det alltid lättare att få mothugg om man har en lätt högdragen ton. Men nu ska jag roa mig med att springa istället. | |
| PappaMonster - Ej medlem längre | 2008-10-09 00:08 | |
![]() | Sett batmanfilmen nu. Banalt, symbolik för tv-spelsskadade, inget märkvärdigt alls. Inte särskilt svårt att göra en udda roll om man har massa kladd i ansiktet. Två getingar. | |
| Maybach | 2008-10-09 00:20 | |
![]() | Som jag skrev i någon annan tråd så tycker jag vääääldigt sällan att nya filmer är riktigt, riktigt bra - men den här är verkligen rrrriktigt bra. Christian Bale är alltid grym, men Heath Ledger är fan kung som Joker. Platsar på topp 10 mina favoritfilmer. | |
| Jesper M | 2008-10-09 00:21 | |
![]() | den e phet | |
| PappaMonster - Ej medlem längre | 2008-10-09 00:27 | |
![]() | Ni kommer bli citerade på dvd-utgåvan: "rrrrriktigt bra" och "den e phet" | |