Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Stormfrun | 2008-08-04 20:33 | |
![]() | Snoosy jag håller med, därför har jag inte svarat vidare. Ingen ide och jag behöver inte försvara det jag vet och tänker inte heller pracka på någon annan något. Jag blev bara lite sugen på att se om det fanns någon likasinnad på tråden. | |
| Snoosy | 2008-08-04 20:35 | |
![]() | Ja, kul att vi är fler :) ..jag lägger ner jag med. | |
| Amiable | 2008-08-04 20:35 | |
![]() | Det ÄR svårt att avfärda händelser... ...särskilt om det anses att man är logisk och har rationellt tänkande. Grejen är ju det att det är(oftast) upplevelser av EN person och det blir lite svårt att bevisa det då, men...om det har upplevt av flera samtidigt utan att det var någon som helst intention till att ens 'söka' efter nåt liknande, då är det betydligt svårare att avfärda händelsen. | |
| bobo flux | 2008-08-04 20:38 | |
![]() | jag upplevde en millisekund av övernaturlighet när jag gick på vatten, sen slog ytspänningen till... | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-08-04 20:45 | |
![]() | "om det har upplevt av flera samtidigt utan att det var någon som helst intention till att ens 'söka' efter nåt liknande, då är det betydligt svårare att avfärda händelsen." - Nej? Det har konstaterats gång efter annan att människor är väldigt lättpåverkade. | |
| CHL | 2008-08-04 20:50 | |
![]() | det som är synd att inget går att bevisa! men som jag sagt, tror inte det är meningen att det ska gå att bevisa. ..... | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-04 20:50 | |
![]() | Masspsykos? | |
| johndeere | 2008-08-04 20:52 | |
![]() | Varför skulle de inte finnas??????? Skulle vi vara dom enda???? | |
| micro113 | 2008-08-04 20:57 | |
![]() | Fakta är att många upplevt saker som inte har någon naturlig förklaring -- jag själv inräknat... ... frågan är dock vad det handlar -- inbillning, övernaturligt, eller en naturlig förklaring som inte är given och därför inte tas med i beräkningen. För egen del är jag nöjd med att känna ett stort lugn när porslinet klirrar i skåpen -- det är helt enkelt skönt att tänka på att det kan vara mormor som är där och stökar runt... ... eller att skuggan vid sängen är morfar osv osv..... Jag är helt enkelt nöjd med det dessa fenomen tillför min tillvaro -- sen om de är äkta eller inbillning -- hjärnspöken -- det är av underordnad betydelse så länge de inte inverkar menligt på min tillvaro.. | |
| Amiable | 2008-08-04 21:01 | |
![]() | *ler* Jag vet att det är lätt att bli avfärdad eller avfärdas när ämnet kommer upp... men det är ju så att alla har sina egna upplevelser.. tråkigt är oxå att det blir nedlåtande. Varför inte hellre låta de/den som vill få ha sina upplevelser som de är? Kan vara masspsykos? - nej, inte i det här fallet.. Lättpåverkad? - inte ens det var det fråga om.. Samtliga(där är jag en av dem) som upplevde det som skedde reagerade samtidigt oberoende av varandra och hade fokus på en helt annan sak från början. | |
| Amiable | 2008-08-04 21:02 | |
![]() | micro113: håller helt o hållet med dig i sista stycket! | |
| Snoosy | 2008-08-04 21:02 | |
![]() | Förklara det här då :) Ni som inte tror menar jag. Min pappas katt hade varit borta i veckor då han var liten. En natt vaknade min farfar och sa, han sitter nere i eken vid skogsbrynet. Pappa visste precis vilket träd han menade. Gick dit. Där satt han i trädet och jamade. Samma sak hände med ett par nycklar som var borta. Farfar sa bara helt apropå. Dem ligger nere på ängen. Dom gick dit. Han böjde sig ner o högt gräs och plockade upp dom. | |
| Snoosy | 2008-08-04 21:03 | |
![]() | *î högt gräs | |
| Amiable | 2008-08-04 21:08 | |
![]() | Själv förstår jag inte varför allt(?) ska vara fysiskt försvarbart. För min egna del är det helt absurd att tro(!) att vi är helt autonoma som varelse.. oavsett om det är här på jorden eller annanstans eller att allt måste kunna synas.. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-04 21:12 | |
![]() | Ett bra tag efter att vi tagit bort vår hund plingade det i våra "verktyg som man petar i öppna spisen med". Eftersom han var blind på slutet så gick han alltid in i dem och visste på så vis vart han skulle vända på nosen för att hitta ut i köket... hjärnspöken? tror inte det.. det både svajade och dinglade i dem... masspsykos... knappast | |
| Snoosy | 2008-08-04 21:17 | |
![]() | elle, tror han på så sätt ville visa uppskattning. Att han saknade er. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-08-04 21:18 | |
![]() | Nej. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-04 21:21 | |
![]() | snoosy... ja kanske det... kändes tryggt på ngt sätt... men samtidigt så tror vi att han ville hämta katten, som va hans kompis... två månader senare fick vi ta bort henne och då blev det tyst... | |
| Snoosy | 2008-08-04 21:23 | |
![]() | jaha, ja, dom saknade varandra då tydligen.. | |
| Ellebellebii - Ej medlem längre | 2008-08-04 21:46 | |
![]() | jo det verkade så... söta :D När vi flyttade så låg dem nos mot nos (katten i buren o vovve utanför) bak i bilen, hela resan på 50 mil :D Gullungar!! | |