Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 523 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zizzi | 2008-08-09 18:59 | |
![]() | De blir inte alls snabbt oanvändbara. De skyddar så länge som du inte har sönder dem på något vasst. Det där plåstret däremot, vad ska det vara bra till vid t ex en trafikolycka? DET lär ju däremot bli snabbt oanvändbart. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-09 19:04 | |
![]() | Men vad du är aggresiv zizzi!!! Jag tycker en sak...? Annars kan du ju köpa detta Tinna! Det tror jag hon behöver ALLTSAMMANS!!!! För små sårskador * 4 st antiseptiska sårtvättare * 2 st sterila gasvävssvabbar 75*77 [mm] * 14 st självhäftande plåster i storlekar 19*72 [mm] samt 25 *72[mm] * 1 st självhäftande textilplåster 60*75 [mm] För medelstora sårskador * 4 st antiseptiska sårtvättare * 2 st sterila gasvävs svabbar 75*75 [mm] * 1 st sterilt första förband (blodstoppare)170*170 [mm] * 1 st elastiskt linda 8 cm * 3 meter För stora sårskador - 1 st sterilt första förband 200*200 [mm] - 1 st elastisk linda 10 cm * 4 meter * 1 st andningsmask för mun mot mun metoden * 2 par latex handskar * 1 st triangulära bandage (mittella) 910*910 [mm] inkl. 2 säkerhetsnålar * 1 st kraftig sax * 1 st pinsett i rostfritt stål * 1 st klistermärke för indikering att första hjälpen finns i bilen * 2 st ögondusch 10 ml * 1 st räddningsfilt i aluminium * 12 st säkerhetsnålar * 1 st Kylpåse * 1 rulle tape 12 mm * 5 meter * 1 st Reflexband med kardborrefäste * Druvsocker (för förebyggande av insulinschock) * Tryckta första hjälpen instruktioner på insidan av väskorna | |
| Tinna | 2008-08-09 19:20 | |
![]() | Mamman. Jag är tyvärr inte gjord av pengar, men en del av de där sakerna ska ner i väskan. :D | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-09 19:22 | |
![]() | Det viktigaste är att antalet säkerhetsnålar är 12!!! varken 11 eller 13! | |
| boyakasha | 2008-08-09 19:23 | |
![]() | En läkare | |
| Tinna | 2008-08-09 19:24 | |
![]() | Boyakasha. Tror du det finns såna där uppblåsbara läkare? ;P | |
| boyakasha | 2008-08-09 19:29 | |
![]() | kände en läkare en gång och han var blåst | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-09 19:30 | |
![]() | Använd dock inte de 12 säkerhetsnålarna om doktorn är uppblåst | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-09 19:37 | |
![]() | Mun-mot-rump-metoden kan man ju utföra. | |
| imw | 2008-08-09 19:38 | |
![]() | Flytta hemifrån? Jag föreslår hammare, skiftnyckel, tumstock, två mejslar en rak och en för krysspår samt en låda med blandad skruv och spik. | |
| Zizzi | 2008-08-09 19:40 | |
![]() | mamman, jag gillar bara inte din attityd. Vet inte om jag irriterar mig mest på din "klappa på huvud"-mentalitet eller din okunnighet när det gäller blodsmitta. Jag tror att du enbart tänker på hur det skulle vara om DU kommer till en olycksplats och ska rädda en blödande person (som då naturligtvis inte har någon blodsmitta tydligen), men tänk om det är tvärtom då...att det är du som har förolyckats och den som kommer för att hjälpa dig har något smitta eller sjukdom som du (i ditt försvagade tillstånd) skulle kunna dö av ifall du fick en infektion av den personens oskyddade händer. Ähh..vet inte...är väl kanske på dåligt humör idag, men blev paff av din kommentar om att handskar nog är onödiga. Får väl göra olika förstahjälpen-väskor. Sverigeväskor med pincetter och plåster och räddningsväskor för andra länder med full skyddsutrustning ;-). | |
| imw | 2008-08-09 19:40 | |
![]() | Vidare: en rulle maskeringstejp, x-krokar och möbeltassar. | |
| imw | 2008-08-09 19:44 | |
![]() | Att flytta hemifrån innebär väl ingen större risk för blodsmitta än om man bor hemma? Nä jag håller på en förstahjälpen-låda med lite praktiska verktyg som unga tjejer sällan har i sin ägo när de bor hemma. En liten bågfil är heller inte dumt att ha i lådan. | |
| imw | 2008-08-09 19:45 | |
![]() | Och en kombitång med avbitare naturligtvis. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-08-09 19:47 | |
![]() | Zizzi: Jag avböjer mej att kommentera.. Hade då varken klappa-på-huvudet-mentali tet eller är okunnig. Är du på dåligt humör är det ok, men låt det inte gå ut över mej och en sak jag tycker. | |
| mrperfect | 2008-08-10 22:27 | |
![]() | Morfinspruta | |
| Tinna | 2008-08-10 22:28 | |
![]() | Hehe.. :D Tror min syster kommer klara sig bra. ;) Tack för alla förslag! | |
| Lill-IT | 2008-08-10 22:51 | |
![]() | Jag har alltid en liten burk med nödvändigheter i när jag går till stranden eller på utflykt. Den innehåller: Sårtvättlappar - styckförpackade sårsprit kirurgtejp Plåster, tops och näsdukar cylokainsalva AfterBite-stick Betapred Huvudvärkstabletter sockerbitar Har haft nytta av sakerna otaliga gånger då mina eller andras ungar skadat sig, bränt sig på brännmaneter eller blivit bitna av getingar, blinningar, myggor, knott mm | |
| Vigdir | 2008-08-11 13:35 | |
![]() | Beroende på var och hur syrran ska använda väskan, förstås, men en "icke-olycks-relaterad" första hjälpen-väska bör innehålla bl.a: Pennor, en blyerts, en kulspets Radergummi Anteckningsblock Tesked - himla bra om man köper yoghurt eller så Våtservetter Plåster Liten sax Näsdukar Huvudvärkstabletter Dextrosol Tejp Säkerhetsnålar Ev hårsnoddar (om man har långt hår förstås) I min ständigt packade utflyktsväska finns också teskedar, 2 st gafflar, 2 st bordsknivar, 2 st potatisskalare (för frukter o dyl) konservöppnare vass liten kniv flasköppnare våtservetter pappernäsdukar plåster värktabletter betapred (kortison) xylocainsalva Den packas ned så fort jag beräknar att vi ska fika/äta ute eller vara ute en heldag. Då finns allt på plats, och jag slipper undra om vi kan köpa dittan eller äta dattan. Packat i en liten necessär tar det minimal plats. | |
| Tinna | 2008-08-12 17:25 | |
![]() | www.sysidan.se/album...m? ID=45263 Blev inte så mycket i väskan, men syrran får fylla på själv med mer. :) | |