Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-08-28 14:03 | |
![]() | Vi brukade ha 40-minuterslektioner med 5 minuters rast mellan. Fast oftast hoppade vi över rasterna och slutade tidigare istället. Har man slutat med rast? | |
| bobo flux | 2008-08-28 14:19 | |
![]() | Jag var ganska slö på gymnasiet. Hade jag fått göra om gymnasiet hade jag pluggat hårdare på lektionerna. Nu fick jag hyfsade betyg ändå, men saken är att jag skulle kunna ha haft ÄNNU bättre betyg. Mitt råd är: Plugga på lektionerna. Känns det som att 1,5 timme är för långt, fråga läraren om ni inte kan ta en 5-minuters bensträckare efter en halvtimme, så ökar nog kvaliteten på lektionen. | |
| blue_moon | 2008-08-28 14:49 | |
![]() | Det verkar vettigt. | |
| uffe6y | 2008-08-28 15:19 | |
![]() | I Brottarnes verklighet så är det jobbigt att skriva så länge och det får man respektera trots att det är en småsak för oss vuxna...Jag skulle försöka visa för läraren att jag VILL jobba men att jag inte fixar så långa pass,,,att om det går att dela upp lektionerna när det det gäller att skriva mycket med att prata om ämnet samtidigt. | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-28 15:48 | |
![]() | Gick inte gymnasien, gick komvux istället. Där hade vi raster var och varannan halvtimme, oftast med motiveringen att man skulle få sträcka på sina gamla leder och köpa sig en kaffe. Det är inte vettigt oavsett ålder att man skall behöva sitta så långa pass var lite poängen :) | |
| Stilig_karl - Ej medlem längre | 2008-08-28 15:48 | |
![]() | gymnasiet* | |
| ajohansson | 2008-08-28 16:30 | |
![]() | okej ! hoppas de ordnar sig! lycka till! | |
| Boxplay - Ej medlem längre | 2008-08-28 16:54 | |
![]() | Du skall ha tur att du inte bor i Kina BrottArne? | |
| stefanf | 2008-08-28 18:43 | |
![]() | Vad är det för ämne? Hur funkar det på de andra lektionerna? Om det verkligen bara är i ett ämne det är jobbigt, med en speciell lärare så har du kanske en viss poäng. Frågan är om det är läraren eller ämnet som är problemet? På din beskrivning gissar jag att det är rätt jobbigt även på andra lektioner (alternativt så är de andra lärarna för mesiga - vilket bör innebära att det är rätt rörigt/snackigt på dom lektionerna). Som lärare själv så tror/tycker jag att det behövs lite god vilja från båda håll. Du behöver troligen försöka få upp motivationen lite - och skärpa dig. Småsnacka är inget man gör för att man är trött utan för att man är ointresserad och uttråkad. Är du t rött behöver du bara sitta tyst och göra ingenting, då stör du i alla fall inte någon annan. Samtidigt borde kanske läraren också öppna upp lite mer för att ni elever är delaktiga i planeringen och får påverka arbetssätt och inriktning på lektionerna. Alla lär sig faktiskt inte på samma sätt och att vara delaktig är mycket viktigt för motivationen. Ta upp det här med din mentor (har ni nån sån?) eller studie- och yrkesvägledare.. Ska du bli idrottlärare får du förresten räkna med att jobba hyfsat hårt på betygen - OCH - själva lärarutbildningen är ingen picknick heller. Försök sitt och plugga idéhistoria några veckor inför en tentamen så kommer du att längta tillbaka till de lektioner där du NU tröttnar efter nån futtig timme.. ;) Lycka till! /Idrottslärare | |
| stefanf | 2008-08-28 18:45 | |
![]() | (fd. idrottslärare kanske jag skulle säga..) | |
| BrottArne | 2008-08-28 22:47 | |
![]() | Tack alla ! | |