Spelrum
Giraffen | 7 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 20 |
Mobilspel
Pågående | 18 623 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Dalkullan | 2008-09-03 16:38 | |
![]() | sju säten...ska det vara =) | |
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-09-03 17:25 | |
![]() | Sen är ju fråga vad Lala vill ha i sin bil Automat? Motorstyrka? Utrymme? Säkerhet? o.s.v | |
MissT | 2008-09-03 19:17 | |
![]() | Kan varmt rekommendera en VW Passat kombi. Min syrra har en sån som tjänstebil. Hon ska byta bil nu och ska ha en ny Passat för att hon är så nöjd. Vi åkte 5 vuxna i den mellan Gävle och Göteborg i somras. Otroligtbra utrymme i bak, bra lastutrymme och ett bra pris på bilen. | |
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-09-03 19:45 | |
![]() | men dyrt förmånsvärde jämfört med etanolbilar | |
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-03 19:46 | |
![]() | Passat kombi. | |
Mj Sviskon | 2008-09-03 20:09 | |
![]() | Det är så djävla högt vägljud i Passat, synd på så fin bil i övrigt. Det är lika i de flesta WW-bilar. De är sämre isolerade än 90-tals bilar. | |
krutmarie | 2008-09-04 00:26 | |
![]() | I en Toyota Verso finns både utrymme, automat (om man vill) och säkerhet. OBS, jag jobbar inte åt Toyota, men vi skaffade en före sommaren och är helnöjda. Dessutom är det lite högre och man sitter jätteskönt i sätena, som vuxen, har inte testat hur barn sitter. :) | |
soapan - Ej medlem längre | 2008-09-04 09:19 | |
![]() | Eftersom jag har 4 barn och en hund så förstår jag verkligen storleksfrågan. Idag har jag en ford S-max. En 7 sitsig variant som också har kommit i miljövariant. Den är snygg och riktigt kul att köra du kan lasta en 2 metersgrejer och stänga bakluckan. Grymt bra. | |
MissT | 2008-09-04 10:59 | |
![]() | Inget högt motrljud i nya Passat alls!!!!!!! | |
soapan - Ej medlem längre | 2008-09-04 11:15 | |
![]() | En bra sajt när du väljer bil... Blir så mycket billigare med miljöbil och sen finns den underbara sidoeffekten att det förhoppningsvis blir lite ljusare framtid för dom i baksätet:-) www.miljofordon.se/ | |
katalias - Ej medlem längre | 2008-09-04 13:22 | |
![]() | Vad gäller just miljöbilar ska man komma ihåg att miljöbilspremien inte längre betalas ut för de pengarna är slut. Etanol har visat sig inte vara särskilt miljövänligt heller. Diesel eller el-hybrider är the way to go om man vill ha miljövänligt. Kolla också upp om den miljöbil du vill ha är skattebefriad och befriad från trängselskatten i Stockholm (om du kör där ofta). Några kommuner, bland annat Stockholm och Malmö, erbjuder också fri parkering för vissa bilmodeller. | |
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2008-09-04 13:39 | |
![]() | Tror du har fel då det endast var ett kort stopp i utbetalningen av miljöbidraget. Sen pratar vi tjänstebil här och dessa får inga miljöbidrag utan endast sänkningar i uträkningen av förmånsvärdet. Vad har du för argument mot Etanol och fördel diesel? Även om detta också är en separat fråga. | |
illman_87 | 2008-09-04 13:46 | |
![]() | köp en mazda 6 combi!!fina och bra bilar!! | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-04 14:11 | |
![]() | CitroënC8 <3 Har själv CittraC5 kombi. Bagage och framsäten härligt utrymme men baksätet lite trångt för vuxna, kanske funkar helt ok för barnstolar. Det har suttit 3 vuxna bak i min bil på långresor och det funkar men lite trångt. C8 är rymligare. Cittrorna är inte så dyra som volvo och mercedes men säkerhet och komfort motsvarande. Fjädringen är outstanding, vilket är bra om man som jag har ömtålig rygg och bor i tjälskadornas förlovade land. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-05-30 02:17 | |
![]() | Nu är det dags att byta bil, har kört en Audi A6 2,4 Quattro i snart tre år (otroligt skön bil att köra) men tidernas förändras så nu ska vi köpa en mindre och mer miljövänlig bil, så min fråga till er alla är Vilken bil väljer man om man vill ha en kul bil som klarar miljöstandard? Har kikat lite på A3 sportback 2,0tdi, är det någon som har erfarenhet? | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-30 08:09 | |
![]() | Vad jag förstår, och informationen kommer från en MYCKET insatt person som är opartisk, så är utan tvekan det absolut bästa valet VW passat gasbil. Det ända problemet är att så många har kommit på hur mycket bil du får för det låga förmånsvärdena att det är hysterisk väntetid på dom. Bensintanken är stor nog för att klara sig bra en längre stund. Drar 0,4.... | |
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2010-05-30 12:17 | |
![]() | Problemet är att det är svårt att hitta gastankar om du ej bor i en storstad. A3 är en riktigt trevlig bil i 140hk diesel under 120 gram. Hur många mil kör du om året? | |
98oktan | 2010-05-30 12:28 | |
![]() | fy vad det tjatas om miljöbilar med etanoldrift etanol är en miljöbov i sig självt ,drar mera per körda mil ,högre slitage på motorn,fast om man har tjänstebil så spelar väl sånt kvitta,, ska det vara miljöbil så kika på en riktig hybrid bil istället för det svenska alternativet,,,, | |
Tvålis - Ej medlem längre | 2010-05-30 14:01 | |
![]() | njae, nu är det ju skillnad på etanol och gas 98:an.... | |
Ckur | 2010-05-30 14:05 | |
![]() | Vi har en Ford Mondeo som tjänstebil. Mycket,mycket rymlig!! Just nu kör vi på etanol,men hela vintern lönade det sig med bensin. | |