Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
4
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 539

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nemi2008-09-03 22:39
Antal inlägg: 5952

L1973:
Har han svårt med liknande konversationer ihop med andra med? Dvs, inte är så bra på sociala spel.

L19732008-09-03 22:42
Antal inlägg: 667

En sak vet jag! Jag älskar honom och han älskar mig. Dock vet jag också att jag inte älskar mig själv och att jag har svårt för att även acceptera mig själv. Jag är inte den jag kan vara och det är något jag jobbar med varje dag eftersom jag vill må bra och jag vet också att han jobbar med sig själv så jag är övertygad om att när vi kommit vidare i vårt "individuella" arbete så kommer vår relation att bli enklare.

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-03 22:43
Antal inlägg: 3169

Kanske han är trött på det vardagliga. Det kan jag själv känna och bara vilja att det ska hända något kul i vardagen. Kanske du ska uppmunta honom med en weekend på något hotell eller vad det nu kan vara. Fallskärmshopp eller nåt, känna sig levande och sen lite spa sedan drinkar, hångel och slutligen hotell..

L19732008-09-03 22:43

Nemi; Ja, han är ganska tystlåten av sig. Har många vänner på nätet som han "umgås" med men inte irl.

Dr_Martini2008-09-03 22:45
Antal inlägg: 103

Vad skönt att höra det du säger, att du "jobbar" med dig själv!
Fortsätt så!

angie_hell2008-09-03 22:45
Antal inlägg: 494

Har bott med många dårar det är jävligt att behöva dela sin fristad med nån man inte vill ska vara där. Men jag brukade gå in i min egen värld där jag är bäst och där jag unnar mig allt. Ta ingen hänsyn till någon annan. Låtsas att han inte existerar bygg upp ett annat liv som innehåller teater på kvällarna, roliga kurser och gör om hemma, sy fina gardiner ta över ditt revir. låt hnom inte få någon som helst plats då brukar dem försvinna på vägen.och komihåg att aldrig bli förbannad. han fr helt enket sluta finnas vare sig han vill eller inte. lycka till

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-03 22:46

Har ni något gemensamt intresse som ni delar? Om inte så kanske det vore en idé..

Dr_Martini2008-09-03 22:46
Antal inlägg: 103

Ut och träffa folk?
Göra nåt tillsammans, ha kul, ägna sig åt varandra?
Göra nåt spännande helt enkelt!

Basta - Ej medlem längre2008-09-03 22:46
Antal inlägg: 3528

En helg med någon på ett hotell är aldrig fel, frågan är om du låter honom göra det utan att bli svartsjuk?

Nemi2008-09-03 22:49
Antal inlägg: 5952

Men det kan ju vara så att han inte "förstår"småsnack och sådant. Att han kan ha en gnutta asperger-diagnos eller sådant. Det kan vara så "enkel" förklaring.

Annars så får ni nog sitta och prata om det, försöka förstå varandra och era behov.

bobo flux2008-09-03 22:53
Antal inlägg: 11371

Basta har alltid magnifika svar...

Varför älskar du honom, L1973? missuppfatta inte frågan, jag undrar vad det är i honom som triggar din kärlek? Är den här tystlåtenheten alltid lika förekommande, eller har den ökat den sista tiden?

Aurora Aurum2008-09-03 22:58
Antal inlägg: 296

problemet med att om man 'umgås' med sina vänner på nätet och inte umgås med familjen irl bör det nog höjas en varningsflagga
om man är introvert ska man inte 'umgås' med folk på internet utan lära sig att umgås i verkligheten
jag är ledsen men jag brukar vara rakt på sak, tro inte det blir bättre när ni var och en på varsitt håll hittat er själva, antingen jobbar ni tillsammans för ett liv tillsamman eller var och en för att hitta er själva
älskar honom? hmmm eller är du rädd för att bli ensam? jag var själv i ett förhållande där jag inte hade något självförtroende och hade fått min självkänsla körd i botten, trodde att jag skulle vara glad för det jag hade och han var ju självklart mitt livs kärlek och far till mina barn
iofs i mitt fall var det internet som hjälpte mig att förstå att jag var värd mer, och att jag dessutom var åtråvärd som kvinna (men det är en annan historia :-) )
försök att vara ärlig mot dig själv och tänk igenom vad du vill ha av ert förhållande och säga till honom att ni måste jobba på det ihop, vill han inte
inet att göra åt och du ska inte stanna bara för att du tror att du älskar honom
bussar och män ska man inte springa efter det kommer alltid en ny
och du är värd mer
lycka till

L19732008-09-03 23:00

Vet du bobo, jag har ställt den frågan till mig själv flera gånger genom åren.... Jag har inget bra svar om ens något. Det finns inte en enda gång som jag, (när jag känt mig ledsen/olycklig/arg/förtv ivlad i vår relation) kunnat tänka mig att leva mitt liv utan honom. Han är kärleksfull även om han inte säger "jag älskar dig" så ofta, han visar det. Han ställer upp för sina nära och kära. Han får mig att känna mig trygg och älskad.

Tystlåtenheten är i stort sett alltid lika förekommande

Gariam - Ej medlem längre2008-09-03 23:03
Antal inlägg: 2590

Jag ska också ha en tyst och trygg karl när jag blir stor, har jag bestämt.

L19732008-09-03 23:03

Aurora Aurum: Det är jag själv som kör min självkänsla i botten. Han gör sitt bästa för att jag inte ska göra det. Nej, jag är inte rädd för att bli ensam. vi jobbar tillsammans även om vi jobbar själv. Vi har samma mål....

bobo flux2008-09-03 23:08

L1973, då förstår jag inte vad ditt problem är.

bobo flux2008-09-03 23:08

förtydligande: mitt föregående inlägg syftade på det svar jag fick av L1973 på min fråga.

L19732008-09-03 23:12

vet ni, Tack till alla som engagerat sig här...

bobo flux: jag vet inte själv heller. Har som sagt en dålig dag och jag fick inte den respons jag kände att jag behövde från honom och han verkar inte förstå eftersom jag är otroligt känslosam och han inte är det.....

Jag ska gå och sova nu eftersom jag ska jobba imorgon igen. Det blir säkert bättre efter ett par timmars sömn!!

Godnatt och TACK alla underbara människor här... =)

Gariam - Ej medlem längre2008-09-03 23:13
Antal inlägg: 2590

Sov Gott!

bizzzy - Ej medlem längre2008-09-03 23:17

Sov Gott!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?