Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 357 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2010-09-23 10:32 | |
![]() | Mauro Scoccos ''Det finns'' är en väldigt stark text. | |
| Snoosy | 2010-09-23 10:33 | |
![]() | Kan citera,, Det finns ett hål i himlen där solen slår igenom Det finns fiskar i havet men det är aldrig nån som ser dom Det finns människor i husen med en längtan till nåt annat Men mitt i deras liv tycks allt bara ha stannat Det finns röster som försvunnit som aldrig blev hörda Man vill inte va i vägen man vill inte störa Det finns männen i kostymer som vuxit sig för stora Applåderar dom som vinner, tig ihjäl dom som förlorar Det finns gud och religioner eller köp dig en kristall, om du tror att den kan värma dig när det blåser kallt Det finns allt vad du kan önska, dom ler mot dig från teven Också du kan bli en vinnare, varje luffare eller greve Det finns, (det finns) i den bästa av världar Det finns, (det finns) allt ditt hjärta kan begära Det finns, (det finns) om du orkar sträcka ut Det finns där, ta för dig, innan allting tagit slut Det finns kungar och presidenter som delar upp vår jord Medan människorna tiger, man har stulit deras ord Det finns idéologier, vi ser dom rasa samman Politiker mot vägen som bara står och stammar Det finns underbara platser, höga berg och vilda floder Där himlen är din syster och molnet är din broder Det finns alltid svarta sidor i varje människas bok Vad skiljer då den tokige från den vi kallar klok? Det finns en tår i varje skratt, det finns en sorg i varje rus Och i vintergatans gränder hörs ett stilla sus Det finns allt vad du kan önska, dom ler mot dig från teven Också du kan bli en vinnare, varje luffare eller greve | |
| xveganx | 2010-09-23 10:47 | |
![]() | Emil Jensen har gjort en så underbar låt som ger mig gåshud. Den heter "inte vackrast i världen" www.youtube.com/watc...pq s2IlqYwU och här är texten: Ni som vet att en mur bara är en bro på högkant och det som är som det är inte måste vara konstant. Ni som hör rop på hjälp när ingen annan hör det, gör det ni gör och aldrig får nåt för det, låter ni bli finns ingen annan där som gör det Ni som går dit ni går utan att någon annan styr er, ni som får era sår utan att ni bli martyrer. Ni som drömmer men aldrig blundar för det som händer, glömmer era fiender men aldrig vänner, gömmer och hjälper människor ni inte känner Ni är inte vackrast i världen, världen är vackrast i er. Och det är inte i era ögon det är i vad ni ser. Ni som skrattar er fram till det sjukt seriösa Ni som får folk att undra om ni borde få gå lösa Ni som alltid gör fel och aldrig är perfekta, spelar inga spel och skiter i det korrekta, som vågar vara snea och deffekta. Ni är inte vackrast i världen ... Åh, hur ni lyckas inspirera få mig att vilja orka mera, utan att jag känner mig sämre eller måste prestera. Åh, hur ni lyckas exaltera få mig att orka vilja mera det hörs på era röster det lyser i er när man ser er Så ni är vackrast i världen världen är vackrast i er Och jag ser det i era ögon, där ser jag vad ni ser. | |
| xveganx | 2010-09-23 10:58 | |
![]() | och antony and the johnsons.. "You are my sister" "tex , men de gör bara bra texter. Melanie Safka: Beautiful people | |
| Fnuffludd | 2010-09-23 11:04 | |
![]() | Åh Emil Jensen! : ) kolla även upp Bright Eyes, albumet: I'm wide awake it's morning. | |
| Satyra | 2010-09-23 12:10 | |
![]() | Så gott som alla texter av Peter LeMarc är ren poesi för mig och jag ser honom också främst som poet, inte musiker. Man bör nog dock känna igen sig i melankoli för att uppskatta honom, skulle jag tro. ;-) Eftersom jag känner till en del av hans bakgrund och svårigheter genom livet så betyder hans texter enormt mycket för mig och jag kan även med lätthet leva mig in i dem. Ett exempel: open.spotify.com/tra...ui o5eFg2x3 Ett annat: open.spotify.com/tra...Ar oLniPmMp | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2010-09-23 12:27 | |
![]() | Christian Kjellvander - Somewhere else www.youtube.com/watc..._t FqRCqP5Y www.sweetslyrics.com...se %20.html Massive Attack - Paradise Circus www.youtube.com/watc...AX aZQbym94 www.elyricsworld.com...tt ack.html Azure Ray - Don't make a sound www.youtube.com/watc...7R VvdVAB74 www.sing365.com/musi...ic .nsf/Don't-make-a-sound-l yrics-Azure-Ray/C6F9A6D5E F3407AC48256DA4001FC094 Edith Backlund - Worry sick www.youtube.com/watc..._Z uCqGZS0E Miss Li - I heard of a girl www.youtube.com/watc...Ms tS5ftSIw artists.letssingit.c...rl -38hqc5s | |
| KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-09-23 13:36 | |
![]() | Tori Amos - Gold Dust open.spotify.com/tra...t1 pISN6dav Counting Crows - Round Here open.spotify.com/tra...nf afseWFQK U2 - Until The End Of The World www.youtube.com/watc...jJ dfkFjKCA "In my dream I was drowning my sorrows But my sorrows, they learned to swim Surrounding me, going down on me Spilling over the brim" | |
| Padu | 2010-09-23 19:00 | |
![]() | "Utan att fråga" med Kenta Gustafsson | |
| bobo flux | 2010-09-23 19:20 | |
![]() | Nu när Spotify äntligen har öppnat portarna till ett av världens mest underskattade band, The Connells, så är ju det här Rush-doftande mästerverket väl värt att rekommendera... open.spotify.com/tra...wa 1euw6MEY | |
| bobo flux | 2010-09-23 19:21 | |
![]() | Låten är Choose A Side, med The Connells. Glömde skriva det i mitt förra inlägg! | |
| beta_queen | 2010-09-23 19:23 | |
![]() | Älskar "Hallelujah" i alla versioner men bäst är den i Jeff Buckleys version! | |
| FruMuffin | 2010-09-23 19:37 | |
![]() | Det finns ju så många låtar med bra texter... "I stayed true to the things I knew when I was younger when food and love was all that left a hunger now I stray from the truth as I grow older to much leaves an empty hollow hunger" - Stars all seem to weep - Beth Orton Andra som har många låtar med bra texter förutom Beth Orton och Cirkus Miramar är t ex Kent, Leonard Cohen, Morrissey, Depeche Mode, David Gray, Placebo, Steget, Cowboy Junkies, Cirkus Miramar, REM .... | |