Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Du är dum - Ej medlem längre | 2008-09-19 22:59 | |
![]() | Oki slånbär. förlåt. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-19 23:13 | |
![]() | slånbär: Sparris? På vilket sätt ska det hjälpa hunden? Paraffinolja ges vid förstoppning eller för att förebygga kolik/förstoppning. Den smörjer upp tarmen och borde också skydda. Jag är osäker om man ger den i samband med föremål som riskerar att fastna men det är vad jag skulle kunna tänka mig. Hur som helst måste en veterinär ange dos. Eftersom hunden blöder i tandköttet bör du kanske utgå ifrån att folien kan vara vass. Trashone har en poäng i att du bör förbereda vererinär. De kan ju svara på din fråga också. Det kommer nog att ta ett tag innan foliet kommer ned till tarmarna och eventuellt fastnar och sedan ytterligare tid innan du kommer att märka det på hunden. Du kan dessutom få råd om vad hunden ska äta och dricka om de nu också tycker att det är klokt att avvakta. Lycka till | |
| slånbär | 2008-09-19 23:32 | |
![]() | Sparris är en känd metod när hundar har ätit vassa saker typ ben flisor m.m. Det lindar in ev vassa föremål och jag har prövat det förut men just aluminiumfolie har jag ingen erfarenhet av. Därav tråden. | |
| Virvelie | 2008-09-19 23:40 | |
![]() | Problemet med den typen av folie är ju att den kan vara vass och riva upp sår på sin väg till "andra änden". Sparris är inte alls dumt. Men jag skulle nog ändå ringa jourhavande veterinär och höra mej för. | |
| bujum | 2008-09-20 00:01 | |
![]() | Håller hekt med Virvelie. Kontakta veterinær. Antagligen ær det ingen fara men om det river upp slemhinnan i tarmen kan blodførlusten bli betydande. Jag hade en valp en gång som ettpar dagar efter att jag køpt honom-då jag inte hade hunnit att teckna førsækring-åt upp en stor bult. Det blev totalstopp och operationen kostade i børjan av 90-talet før mig som då var arbetsløs næstan 8000 kronor. Efter det har jag haft flera hundar. Nu har jag fyra. En av dem åt uppen hel massa grejor och hur många stekspadar, knivskaft och slickepottar som gått med dær har jag før længe sedam n slutat rækna. Men hon ær hærlig den dær jycken; nær jag tar henne på baris så visar hon alla tænderna och skrattar generat=9 | |
| slånbär | 2008-09-20 20:28 | |
![]() | Vovvarna mår finfint än så länge. Skurken fick inte ens ont i magen.Ungarna surar fortfarande över pizzorna och tycker att dom kan vara utan mat ett par dar.................. | |
| Meredith | 2008-09-20 23:21 | |
![]() | slånbär! Skönt att vovvarna mår bra! :) Tack för uppdateringen.. ;) | |
| huja | 2008-09-20 23:31 | |
![]() | Då min hund satte i sig aluminiumfolie tipsade veterinären om just sparris vilken har förmågan att "linda in" vassa föremål som just folie... Ha dem under uppsikt de närmaste dygnen så ska det nog inte vara ngn fara! | |
| aiak | 2008-09-20 23:48 | |
![]() | Jag har en 4-månadersvalp som äter allt! Hittills har hon hittat råttgift (dock inte sånt som var farligt för hundar), ett cigarettpaket och murklor. Hon har även legat inne på djursjukhus efter att ha ätit gräs och jord i stora mängder. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-20 23:53 | |
![]() | Tack för att ni hindrar mig från att skaffa hund. | |
| soapan - Ej medlem längre | 2008-09-21 00:12 | |
![]() | det är en av dom bästa grejerna jag har gjot i mitt vuxna liv att skaffa hund. Helt tokigt bra! | |
| magyarisch | 2008-09-21 01:14 | |
![]() | Vänta och vid minsta misstanke om något är fel så åker du in. | |
| magyarisch | 2008-09-21 01:16 | |
![]() | Du kan annars ringa till ett djursjukhus och fråga, men jag tror nog att du kommer få samma svar: vänta och åk in om de försämras. | |
| TopBanana | 2008-09-21 09:02 | |
![]() | Min valp åt en disksvamp när han var en valp (drygt 4 år nu), det dumma var att vi inte ens märkte det förrän han bajsade ut den och den "hoppade" tillbaka till samma form (fyrkant) som förut. Ibland är nog deras magar tåligare än vi tror! | |
| slånbär | 2008-09-21 20:58 | |
![]() | Det knasigaste som har kommit ut bakvägen var en hopvikt trisslott. Det var skrapad redan men nyfiken som man är så var jag ju tvungen att ta en pinne och kolla så det inte var vinst på den. För en gångs skull var jag glad att det inte var det.................... | |
| Jaap | 2008-09-24 09:04 | |
![]() | Min vovve åt en liten julängel gjord av pasta med små plastögon med rullande pupiller. Dagen efter kom det ut en korv med ögon :) Lycka till med vovvarna! | |
| StinaD | 2008-09-24 10:04 | |
![]() | Hoppas det ordnar sig med vovvarna, det har ju gått några dagar nu så det hände väl inget antar jag... :-) Händer det igen tycker jag du ska kontakta en veterinär om utifall att det skulle hända något... | |
| maromessa - Ej medlem längre | 2008-09-24 10:05 | |
![]() | I värsta fall kan folien rispa upp i tarmarna och ge blödningar, men du borde märka det i avföringen och det är färskt blod eller svart torkat blod. | |