Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lilla Busan | 2008-09-22 22:57 | |
![]() | Men seriöst... En sak irriterar mig.. O det är att Tissan83, du skriver att din hane med var på bambis tik...... O ändå säger bambi att hon inte visste att hennes tik höglöpte.. Fött upp hundar har jag gjort länge.. O herregud det handlar inte om höglöp eller ej utan mer om sunt förnuft..Löper hunden så inte fan har man den lös med hanar OAVSETT om det är höglöp eller ej .. Finns ju tikar som ställer sig jättetidigt i löpet o dem som ställer sig för hannen sent.. O då det gäller hundar som annars med umgås kan dem ställa sig närsom helst typ.. Varför ens ha hundarna lösa då dem löper då man vet det finns hanar o andra hundar i närheten..INTE bara pga parningsrisken utan konkurrensen mellan andra hannar som gör attd et kan bli bråk om en löptik.. Självklart finns det regler även vid tjuvparningar, vilket man ej kan kalla detta för anser jag utan bara förbaskat klantigt.. Att sitta med såna påståenden att det skall tas DNA test för att utvisa om grannens hund ärpappa eller liknande är ju bara för patetiskt o vittnar mer om barbies då kanske inte så seriösa avelsbit om hon ej skulle vara hundra på pappan... O sedan är det ju tikägarens ansvar att hålla rätt på sin tik... Om ni kommer ut med tiken lös o hon drar iväg är det ju fortfarande INTE hanhundsägarens fel att er tik drar med hanen .. Även om hanen med skulel vara kopplad.. Aldrig kul att bli oense om ngt.. men jag anser att en valp eller pengar för en valp är helt rätt att hanägaren får.. OAVSETT vilket.. Jag menar hade du Barbie bestämt att det skulle göras abort så fine, då hade ni kunnat dela på sprutan eller så o löst det antingen sinsemellan eller via advokat. Du beslöt du dig för att behålla valparna.. oavsett snitt , mat , veterinär o allt blir det ju en slant över.. O tyvärr är det så att pengar kan göra dem allra bästa vänner osams.. Tyvärr... Skulle du ha uppsökt en hanhundsägare för att para din tik hade du fått betala en valp eller priset för en valp... Så är det.. O jag skulle tro att det även kommer klassas så i detta fallet oavsett tjafs o allt i mellan.. Snitt eller ej så var det ju ditt beslut att behålla kullen INTE hanhundsägarens.... Sen om hon inte ville betala för sprutan eller ej är ju oväsentligt då den aldrig iallafall gavs.. jag råder dig ill att ringa en advokat , kostnadsfritt första samtal, o bara för att ha det säkra på det säkra rådgöra med honom/henne så du vet ... OCH TA INTE DET JAG SKRIVER PERSONLIGT PÅ NGT SÄTT NGN AV ER ALLA.. MINA TANKAR MINA ORD O DEM STÅR JAG FÖR.. Puss på er o lycka till.. Vill gärna veta hur det gick | |
| ANDERStG | 2008-09-22 22:57 | |
![]() | Sitter fast? Har hundar också nån svällgrej som vargar? Det låter som om ni har ett pilskt litet stycke. | |
| Tissan83 | 2008-09-22 22:58 | |
![]() | Ringde oxå veterinären och rådfrågade ang det... | |
| Lilla Busan | 2008-09-22 23:01 | |
![]() | Anders/// Hanhunden sväller upp då han är i tiken... o sen fastnar dem ihop.... O som lite info om varför hanen vänder sig om o dem står bak mot bak kan jag berätta att det är sen vilddjurstiden då vargarna o vilddjuren skulle kunna se faran från alla håll.. Lite svårt då om dem fortfarande hänger på ryggen ler... Dessutom krävs det att dem fastnar för att det skall ta sig.. hanen sprutar hela tiden då dem sitter fast o hundar har en av dem längsta orgasmerna av alla djur.. Tror elefanten har liknande.. kram | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-22 23:02 | |
![]() | Frågar man något som detta så är det inte mer än naturligt att fler undrar hur saken kunde ske. Sen att det nu tillkom uppgift att inte bara en hund varit på tiken utan två får iaf mig att haja till. In my book snackar vi inte om tjuvparning mer. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-22 23:03 | |
![]() | Lilla busan. Fel, det krävs inte alls att hanen fastnar. | |
| ANDERStG | 2008-09-22 23:06 | |
![]() | Lilla Busan: Nice, ser den ut att ha orgasm hela tiden? Själva det fysiska har jag nog hört förr, samma som vargar alltså. | |
| Lilla Busan | 2008-09-22 23:07 | |
![]() | Trashone// säger du det så.... Men har läst artiklar som säger annat .. Hittar dock fan inte på den nu bara för det .. hade sparat på gamla datan ... o som sagt var har levt med hundar i hela mitt liv o aldrig never härt att en parning kan ta sig utan att det skall svälla o dona. O vad gäller tjyvparning håller jag med.. Som tikägare har man ett ansvar då tiken löper.. Ett ansvar som man aldrig kan lägga på hanhundsägarna... det är ju vi som vet då dem löper, vi som har ansvar att hålla koll.. O för mig är det helt sanslöst att ens släppa en tik som man vet är på g eller är i löp oavsett när på löpet det är.. oavsett vilke tså fruktansvärt oansvarligt.. | |
| Lilla Busan | 2008-09-22 23:08 | |
![]() | anders//// damn den som var hanhund eller hur skratt nu skall jag spela lite puss | |
| Tissan83 | 2008-09-22 23:08 | |
![]() | När den tiken löper så märker man inte det syns aldrig blod eller så...å min hane va inte ens i samma rum som hennes tik hade skärmat av rummen han kom igenom men vi hann avbryta..men enligt veterinären fanns de en pytte pytte liten risk att han kunde va pappan ändå fast dom inte satt fast....å det va grannens hund som kom framspringandes till tiken...visst oansvarigt från allas sidor ..men inget va planerat å pengar e inte ens intressant i de här fallet...barbi har t.o.m gått minus på det hela... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-22 23:09 | |
![]() | Lilla Busan: Du har även fel om svällningen. Men men | |
| ANDERStG | 2008-09-22 23:13 | |
![]() | Är det under 5 kg så ska det vara en katt. | |
| micro113 | 2008-09-22 23:13 | |
![]() | Lilla Busan De behöver inte sitta fast -- jag hade en tjuvparning på min kennel. Hanen var 7 månader, tiken hade gått ur löp trodde vi - på 24 dagen smiter de ihop, det tog dem inte många sekunder att förrän han besteg tiken. De satt inte ihop, utan alltihop var över på drygt en minut. 9 veckor senare damp det ner tre valpar -- och vi såg inte ens att tiken var dräktig förrän det var dags. Så nog kan de de rackarna. Jag fick i alla fall dispens och kunde regga avkomman. Alla tre kom till jättebra hem och är idag 7 år gamla. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-22 23:13 | |
![]() | Är det under 5 kg är det ett villebråd. Obs skämt, har ju smått här :P | |
| micro113 | 2008-09-22 23:14 | |
![]() | Barbie Återigen -- hon har inte rätt till någon valp. | |
| barbi | 2008-09-22 23:16 | |
![]() | tack micro känns bra o höra | |
| Lilla Busan | 2008-09-22 23:18 | |
![]() | Trashone/// jag kommenterade vad jag trodde inget annat så bespara mig tack... jag skrev vad jag trodde o vad jag läst o upplevt.. Sen att det är fel kan så vara , men det var fortfarande mina tankar o upplevelser... Att det går fort som attans vet jag .. men fortfarande .. En tik som löper har löpt kan ställa sig för en hane oavsett när... Oftast sker dem sena parningarna med just hanar dem känner o ställer sig för.. Kompisknull kanske skratt .. men som du Micro hade erfarenhet av ., Att däremot säga att vi har dem i skillda rum osv köper jag inte.. VARFÖR ens låta dem vara i rum med galler eller liknande emellan sig... har man en sån liten hund som barbie hjar så är det välan inte svårare att stänga in dem i varsitt rum om man om dem löper.. Eller att inte ta emot vänner med hanhundar under löptiden... En stor hund kan lätt öppna en dörr.. Men svårare för en liten tik.. Oavsett vilket så oansvarligt att ha en löptik lös o inte under uppsikt... Mina jyckar skulle never aldrig få gå lösa med hanhundar i närheten ... | |
| ANDERStG | 2008-09-22 23:19 | |
![]() | .. -> . | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-22 23:23 | |
![]() | Bespara mig felaktigheter så är jag helt med på noterna. Ts: Glöm inte skatta för ev vinstpengar, en sur granne ringer gärna och anmäler. | |
| barbi | 2008-09-22 23:24 | |
![]() | lilla busan som sagt alla kan gör misstag! jag tror INTE att du aldrig har gjort nåt misstag i hela ditt liv | |