Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2008-09-23 00:44 | |
![]() | man måste "ligga i" för att tjäna något........ | |
| micro113 | 2008-09-23 00:58 | |
![]() | Jag tror inte man prostituerar sig frivilligt -- däremot kan tvånget se olika ut. Många av de prostituerade "väljer" säkert detta för att kunna ha en vettig levnadsstandard, medan andra hamnar där på grund av missbruk eller män. Nu talar jag om gatuprostituerade. När det gäller nätet tror jag att det finns en högre grad av äkta frivillighet, där det kan handla både om lätta pengar och att det inledningsvis kittlar fantasin. Jag tror också att det för många känns "renare" på nätet, och att man där kan distansiera sig från själva prostitutionen och se mer affärsmässigt på det. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2008-09-23 01:02 | |
![]() | Kanske har någon här provat lyckan med den här damen: sv.wikipedia.org/wik...i/ Cybersex Hoppas inte jag bröt mot någon regel nu. | |
| Zizzi | 2008-09-23 01:15 | |
![]() | Det är nog omöjligt att få en siffra på hur många som prostituerar sig i Sverige och ännu mera omöjligt att få fram den siffran för hela världen. Men det är du nog väldigt medveten om, ordprofeten. Jag gissar att du påbörjade denna tråd för att få skriva tokfeminister ;-). Skulle vara intressant att få veta vad du tycker är synonymt med ordet tokfeminister. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-09-23 01:19 | |
![]() | Prisa gudarna för Wikipedia... de diskriminerar minsann ingen! :) | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-09-23 02:35 | |
![]() | Zizzi, nej man kan skriva tokfeminist i nästan vilken tråd som helst, jag startade tråden för att prostitutionsdiskussionen i den parallella tråden kändes viktig, dessutom tycker jag att tysk expertis vad gäller just horeri är något som vi i Sverige alltför ofta bortser ifrån: www.youtube.com/watc...3g JFtXjysY Det kan ju vara förnuftigt att lyssna på människor som faktiskt har prostitution helt öppet i sitt land och se vad de har för erfarenheter. Får man tro på de som arbetar med saken så förefaller det vara så att problemet med sexslaveri och trafficking är kraftigt överdrivet, antagligen av tidigare nämnda politiskt motiverade tokfeminister. Definitionen av en sådan är en person oavsett kön som medvetet eller omedvetet förstör en god ursprunglig tanke (t.ex. tanken på jämlikhet mellan könen) för att främja dels sin egen karriär och dels sin röda agenda, samma typ av personer har även fördärvat miljörörelsen, tobinskattrörelsen och djurrättsrörelsen. | |
| skrattblomma - Ej medlem längre | 2008-09-23 03:30 | |
![]() | Att det skal vara sååå intressant vad andra människor gör med sina kroppar. Sex är ett primitivt beteende hos däggdjur. Alla har sex. Det är väl inget att prata om. Jag tycker, att man pratar inte om det. Som bäst är det, när det är privat. Man kan inte reglera eller lagstyra människornasprivata sfär. Försöka duger. Det är inget att snacka om heller! Överdimensionerat intresse för andra individers privata sfär kan vara projisering. | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-23 07:04 | |
![]() | "Påståendet att prostitution skulle vara "världens äldsta yrke" uppfyller definitionen på en myt eftersom det är ett ofta använt (och ofta accepterat) påstående som inte går att bevisa. Dvs det saknar grund. Andra yrken som kan vara äldre som barnmorska, jägare, bonde eller "läkare" (medicinman). " Sedan så anser jag INTE att protitutin är ett yrke, det är nått som kvinnor ja även då män tvingas till. INGEN gör detta frivilligt,, Bitte | |
| Mimikryp | 2008-09-23 07:40 | |
![]() | Det är klart att det finns de som gör det frivilligt, frågan är bara vilket motiv de har till viljan... | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-23 07:55 | |
![]() | Vad är "frivilligt" att förnedra sig på det viset,drogberoende, sexmissbrukare, eller att man ahr någon anna som kräver pengar av en,, jag kan INTE se att det skulle finnas någon som gör det frivilligt i ordets rätta bemärkelse Bitte | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-23 07:58 | |
![]() | Mimikryp: Tror som du, finns visst de som gör det av fri vilja. Varför är en annan femma, men har faktiskt inga större problem med att acceptera deras val av yrke. | |
| Bitte - Administratör | 2008-09-23 08:00 | |
![]() | Förklara för mig vad den fria viljan skulle vara,, för jag kan INTE se att den finns Bitte | |
| ANDERStG | 2008-09-23 08:06 | |
![]() | 1% av kvinnor säljer sig eller 1% av prostituerade gör det friviliigt? Den där bloggen som JennieDear länkade till verkar ändå lite glammig. Kanske beror på att det ligger under aftonbladet.se. Jag har läst motsvarande, uppdiktad eller ej, blogg på finska och den ver mer down to earth. | |
| doktordog | 2008-09-23 08:06 | |
![]() | 6 knull i månaden som ger 18000 istället för att slava 160 timmar i månaden för samma summa är väl ett bra alternativ. Vilket är värst, att sälja kroppen eller själen. Många yrken finns det där de säljer sin själ istället. | |
| ANDERStG | 2008-09-23 08:19 | |
![]() | ordprofeten länkade www.youtube.com/watc...3g JFtXjysY i tråden som nån moralist stängde. Haha, seximperialism. Först exporterar ni blonda trånande Inga-flickan till världen och nu ska ni gå i spetsen för återhållsamhet. :) | |
| bobo flux | 2008-09-23 08:27 | |
![]() | Bitte, hur har du tänkt att vi ska förklara någon annans motiv till ett fritt val? Jag tror, precis som mimikryp och trashone, att det finns kvinnor som gör det frivilligt. Dessa kvinnor kanske inte delar din syn och dina värderingar kring vad prostitution är? | |
| zmiley | 2008-09-23 08:29 | |
![]() | Det låter lukrativt om man ser till doktordogs snabbjämförelse. Sålde min själ härom veckan men fick dåligt betalt. Kanske dags att sälja resten också... | |
| bobo flux | 2008-09-23 08:30 | |
![]() | Förtydligande: Meningen "Dessa kvinnor kanske inte delar din syn och dina värderingar kring vad prostitution är?" från mitt förra inlägg avser de frivilligt prostituerade kvinnornas syn på sin situation. | |
| Marie08 | 2008-09-23 09:48 | |
![]() | Bitte och de som inte tror på frivillig prostitution! Läs den här bloggen... sensuellqkonsult.wor...pr ess.com/ | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-23 09:49 | |
![]() | hehe, ni va roliga i början. annars är det en sån här fråga som hönan och ägget | |