Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 68 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Suds McDuff | 2008-09-24 19:50 | |
![]() | Ska man ha paus när man spelar mot mig så får man allt säga vad man ska göra. Annars accepterar jag inte. Säger man "jag måste titta till lillan" så är det klart att jag accepterar. Men inte om nån har fått telefon tex. | |
| Caligatia | 2008-09-24 19:52 | |
![]() | Nej, telefon ser inte jag heller som nån anledning att pausa, såvida det inte är nåt jätteviktigt. Man kan ju ringa upp. :) | |
| Ztoya | 2008-09-24 20:24 | |
![]() | Efter att ha blivit lurad ett par gånger så accepterar jag inte pausförfrågan. Senast var det någon som sa sig behöva gå på toa efter att ha lagt ut första ordet. Snacka om planering!:) | |
| Lenis2 | 2008-09-24 20:40 | |
![]() | pausa i hets? pausa i panik? nej, jag brukar inte godkänna sådana. | |
| Annaso | 2008-09-24 20:46 | |
![]() | Alla kan behöva gå akut på toaletten och även om man inte blir accepterad en paus, så har nöden ingen lag. Måste man så måste man. | |
| ingson | 2008-09-24 20:47 | |
![]() | Paus är ett dumt påfund. Är det något annat som är viktigare (och det KAN det faktiskt vara) så är det bara att ge upp matchen, världen går inte under för det. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-24 20:47 | |
![]() | Det borde finnas kortare paus än 10 min. Himla drygt, särskilt om man spelar hets eller panik. På 2 min borde man hinna öppna dörren eller lyfta upp vaknat barn eller vad det kan vara. Har man så lätt för att bli avbruten i spel är det kanske inte så bra att spela på tid ö h t. Den som begärt paus inkräktar ju på min tid. Jag tänkte göra något speciellt efter den här matchen men nu får jag skjuta på det. Jag kanske har familjemedlemmar här som undrar: är du inte klar snart? Ja, säger jag, jag borde ha varit klar nu men motspelaren tog paus. | |
| Suds McDuff | 2008-09-24 20:51 | |
![]() | Vem behöver paus för att gå på toa förresten? Även om det är nr 2 så hinner man på motståndarens + sin egen dragtid om man skyndar sig. Ok kanske inte för er hetsare, men för oss andra. | |
| ANDERStG | 2008-09-24 21:07 | |
![]() | Hur bra klarar ni av telefonsamtal under spel då? Vid hets kan jag ge 70%-ig uppmärksamhet åt luren vilket inte alltid är nog. I panik är det nog nere i 30%, räcker bara ibland. | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-09-24 21:09 | |
![]() | jag har aldrig nekat en puss | |
| ElinHelena | 2008-09-24 21:12 | |
![]() | Pausar jag så är det bara för att blivit extremt kissnödig.. | |
| ElinHelena | 2008-09-24 21:12 | |
![]() | jag har* | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2008-09-24 21:12 | |
![]() | jag har aldrig pussat en nek | |
| Pseudonymf | 2008-09-24 21:24 | |
![]() | Kör ni inte med laptop och trådlöst, gott folk? Då kan man ju ta med sig datorn in på toa om det krisar ;) | |
| Ärtan Pärtan | 2008-09-24 21:53 | |
![]() | Jag har bara pausat en gång, och då sa jag varför jag behövde gå ifrån. Min anledning var att min son gick på toa och jag behövde torka honom i baken och hans pappa hade tillfälligt gått ut i trädgården. Tycker det är en rimlig anledning för han kan ju inte sitta på toa och vänta i en kvart. :) | |
| betapet13 | 2008-09-24 21:58 | |
![]() | Nej varför ska jag acceptera en pause. Har man gett sig in ett en match får man ta den smällen, skulle de hända något viktigt så får man ge upp anser jag. Fattar inte varför pausen finns ens. | |
| Baffin_Bay | 2008-09-24 21:59 | |
![]() | Jag accepterar aldrig en paus. Startar man ett spel (hets som jag spelar) så vet man vilken tidsåtgång som gäller. Behöver man göra något annat får man avbryta! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-24 22:06 | |
![]() | Ärtan Pärtan, det är för min del helt ok. Jag tycler dock att pauser på 10 min är överdrivna. Man hinner byta blöja på en bäbis med magsjuka på kortare tid :) Fast det är inte roligt att jäkta med barn heller och rusa tillbaka till datorn men man får väl förklara för sötnosen sen. | |
| Mimikryp | 2008-09-24 22:34 | |
![]() | Självklart ska man försöka pyssla om barn, ta ut kakan ur ugnen och gå på toa när man INTE spelar, men jag tycker ändå att man kan acceptera en paus om motståndaren ger en snabb förklaring till varför en paus känns nödvändig. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-09-24 22:37 | |
![]() | Sen så, om familjemedlemmar nu är jäktade bredvid så kanske man inte heller skall spela för att undvika risken att någon inkräktar på ens dyrbara tid. | |