Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 663 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2008-10-08 18:14 | |
![]() | Pappas Jansson, köttbullar, svartvinbärssnaps och gravlaxsås, lite vanlig inlagd sill, kavring med Roquefortost, ägg, julmust och pepparrotsrulle... Sen är det fullt. (Jag har mycket svårt för traditionen att äta sakta och i någon form utav "ordning"). | |
| bobo flux | 2008-10-08 18:17 | |
![]() | långkål? har jag aldrig hört talas om, och jag har bott i Halland hela mitt liv...tacka vet jag grönkål! :9 | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-08 18:20 | |
![]() | Kan inte göra annat än att hålla med om kalkonen... Thanksgivingmåltiden är bland det bästa jag stött på!!! Sweet potatos, stuffed turkey, höstens alla grönsaker... yum | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-08 18:30 | |
![]() | Alla får göra som de vill och visst låter det gott med kalkonen. Men i princip är jag emot amerikaniseringen av Sverige. Gillar inte att vår svenska alla helgons dag har blivit hallowen med ungar som springer och knackar dörr och säger bus eller godis.. | |
| Gigi51 | 2008-10-08 18:30 | |
![]() | Sangria, det är likadant med brunkål, det finns inte att äta på resturangernas julbord. Brunkål kommer från Skåne och här i Västergötland finns det bruna bönor på julbordet istället. Ingen höjdare tycker jag. | |
| PowerYoga | 2008-10-08 18:37 | |
![]() | Jag är helt torsk på saffran, så saffransgravad lax, saffranssill, skaldjur, gratinerad chèvre på toast snittar ringlat med lite honung och ett varv med pepparkvarnen och så kalixlöjrom på toast eller på ägghalvor. Men det bästa är ju hemgjord godis, men om inte tid finns så går det lika bra med några goda praliner från Chokladfabriken och så hembakta saffranslängder med mandelmassa i. | |
| Nunnelunan | 2008-10-08 18:40 | |
![]() | Fick tipset av en kär vän att lägga denna länk här. Ett tips på lite annorlunda julmat! vidmax.com/video/568...De licacy_/ | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-10-08 18:40 | |
![]() | *Tänker på de hemlösa =( * | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-10-08 18:41 | |
![]() | Stå emot säger jag bara bizzy! thanksgiving-maten har inget med jul att göra, bara så att du vet. | |
| bove | 2008-10-08 18:42 | |
![]() | Gärna in med mer grejer på bordet så länge man inte tar bort något annat=) | |
| eeistan | 2008-10-08 18:44 | |
![]() | Det ska minst va skinka och vörtbröd till grytdoppet, oxtunga, kalvsylta, saltrulle, fläskkorv, prinskorv, rökt ål, ägg, köttbullar, revbenspjäll, lutfisk, löksill, rökt lax, rotmos, potatis, janson, rödbetsallad, kaviar, diverse ostar, kex... rödvin, julmust, glögg, konjak och kaffe med cigarr. annars är inte jag med iallafall !!! | |
| eeistan | 2008-10-08 18:46 | |
![]() | Nu vet ni, jag skickar fakturan ;/) | |