Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Saberhagen | 2008-10-14 14:14 | |
![]() | herregud,"köp en trisslott"? va fan är det för jävla sätt.. försäkringskassan och arbetsförmedlingen är sååå borta ur mitt liv. bor i dalarna och har familjen här. de sa åt mig att flytta till SKÅNE och JOBBA för 7000netto! och PENDLA upp hit. FAN ta dem båda.. | |
| milon - Ej medlem längre | 2008-10-14 14:19 | |
![]() | Blir man olämpligt bemött bör man givetvis stå på sig så mycket man bara orkar! Sen är det ju så att FK har fått en massa nya direktiv från vår underbara regering, och de ska genomföras genast, utan någon övergångstid. Folk som jobbar på FK har förstås olika syn på sjuka och andra "bidragstagare", men det finns många som mår dåligt av att mot sin övertygelse behöva strula med människor som redan har det svårt. Tyvärr blir det väl så att dessa kommer att sluta, medan de som älskar att sätta sig på sina medmänniskor blir kvar. Det finns i längden bara en sak att göra - tänk länge och väl när det blir dags att gå till valurnorna nästa gång! | |
| milon - Ej medlem längre | 2008-10-14 14:21 | |
![]() | Saberhagen: och till skåningar säger af att de ska jobba i Danmark! Sånt kallas väl för folkvandring? | |
| E_Cantona | 2008-10-14 14:52 | |
![]() | Ärligt talat...Jag är en fridfull människa men fan vet om jag inte hade begett mig till försäkringskassan o klämt lite på den som sa... Skandal, man får absolut inte säga så till nån när man sitter som handläggare...Anmäl säger jag oxå. | |
| milla39 | 2008-10-14 15:01 | |
![]() | Ja bara anmäl den idioten du snacka med..Må haft en dålig dag,men inom ett sånt yrke ska man va proffesionell och får inte säga så.. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-10-14 15:02 | |
![]() | "Folk som jobbar på FK har förstås olika syn på sjuka och andra "bidragstagare" , men det finns många som mår dåligt av att mot sin övertygelse behöva strula med människor som redan har det svårt. Tyvärr blir det väl så att dessa kommer att sluta, medan de som älskar att sätta sig på sina medmänniskor blir kvar." Milon: Det fanns säkert många som mådde dåligt av att mot sin övertygelse behöva dalta med folk det redan daltats med också. Varför slutade inte dom när socialdemokraterna styrde? | |
| milon - Ej medlem längre | 2008-10-14 17:43 | |
![]() | Dalta med folk det redan daltats med? Så du menar att få sjukersättning när man är sjuk, det är att bli daltad med? Då får man hoppas att du är och förblir evigt ung och frisk! | |
| milon - Ej medlem längre | 2008-10-14 17:45 | |
![]() | Och så en liten påminnelse: vi betalar faktiskt för att bli "daltad med" via våra skatter. | |
| elbin1 | 2008-10-14 18:11 | |
![]() | Ursäkta att jag säger det, men ni låter som en skock rovdjur som kastar sig över ett lätt offer. Tycker ni på allvar att det är så jävla självklart att den här personen ska åka ut med huvudet först? Vill ni verkligen att det ska vara möjligt för en arbetgivare att säga upp någon p.g.a en sådan incident? Som tjänsteman på Försäkringskassan (som för övrigt inte är ett serviceyrke) så anar jag att det inte finns många andra yrkesgrupper i samhället som får klä skott för så fruktansvärt mycket skit som vi. Jag blir mörkrädd när jag hör hur ni resonerar. | |
| elbin1 | 2008-10-14 18:17 | |
![]() | Nej, Milon, vi betalar inte skatt för att vi ska kunna daltas med. Det är inte klokt att det finns de som faktiskt tror det. Socialförsäkringen är precis som det låter en försäkring. För att få ta del av denna försäkring finns det vissa grundläggande krav som ska vara uppfyllda för att man ska vara berättigad ersättning. Att man betalar skatt räcker definitivt inte för att man ska kunna anses uppfylla dessa krav. | |
| elbin1 | 2008-10-14 18:59 | |
![]() | Vad jag försökte skriva var att jag vet av erfarenhet att vi som arbetar som handläggare på FK är en grupp som oftare än andra får ta mycket skit för sådant vi inte kan påverka (eftersom vi är en politiskt styrd myndighet). | |
| bobo flux | 2008-10-14 19:05 | |
![]() | Varför en trisslott? Det hade varit roligare med en penninglott istället... Men för att vara lite seriös: Anmäl pronto! | |
| milon - Ej medlem längre | 2008-10-15 09:49 | |
![]() | elbin 1, du missförstod mig! Jag håller ju med dig! Min påminnelse om att vi betalar för våra försäkringar via våra skatter var ju ett svar till den person som tyckte att FK "daltar" med folk. Jag är fullt medveten om att det också krävs att man är sjuk för att få sjukersättning, hemma med barn för att få föräldrapenning osv. Och jag har ingenting emot att betala skatt för detta även om jag inte personligen just nu behöver den typen av försäkring. Men den dagen kan ju komma, och då hoppas jag att det fungerar. Jag vet också att FK:s tjänstemän har haft det jobbigt ett tag nu. Men man bör som kund ändå slippa att bli otrevligt bemött. Tyvärr är det inte alltid så att man betraktas som kund av myndigheter, trots retoriken. Jag har ingen erfarenhet av FK men väl av AF. Tjänstemännen där är duktiga på att utöva sin myndighetsfunktion, dvs att kontrollera att de arbetssökande fullgör sina skyldigheter. Den andra delen av deras uppdrag, att förmedla jobb, är det betydligt sämre ställt med, och man kan få höra ett och annat där som får håret att resa sig på en. Det känns som att man blir betraktad som en andra klassens medborgare när man har blivit utan jobb. Har man arbetat i hela sitt vuxna liv och inte själv bär skulden till sin arbetslöshet bör man bli bemött med respekt, tycker jag nog. Jag hoppas verkligen att tjänstemännen på FK inte betraktar "bidragstagarna" på samma sätt utan att det fall som diskuterades här är ett olyckligt undantag. | |
| le-lou | 2008-10-15 10:55 | |
![]() | elbin 1 - du menar att det inte är ett serviceyrke? Jag har också jobbat där, och det fick jag inpräntat i mig från dag ett, att visst 17 är det ett serviceyrke! Oavsett - och ja, visst får personalen mycket skit från folk av väldigt många orsaker, men att säga som den här människan gjorde är ju för mig i alla fall "fel person i fel yrke". Man blir lite lätt avtrubbad när man arbetar där, alla människor blir ju "bara" röster i telefon men va fasen, det handlar om folks privatekonomi och den ångest och frustration de känner när de inte får sina pengar, den känner inte vi men de gör det. Det är ju så oerhört mkt som blir påverkat av att ine få sina pengar i tid, och det är väl inte ett dugg konstigt att folk blir upprörda. Då gäller det för de som jobbar på fk att ha en ödmjuk inställning anser jag. Serviceyrke är det def. Och ska man jobba där, får man låta saker rinna av en som vatten på en gås, MEN man får inte leka dryg, nonchalant eller säga saker som han/hon gjorde till tjejen som skrev tråden. Det tyder verkligen på fel man i fel jobb! | |
| le-lou | 2008-10-15 10:56 | |
![]() | för övrigt håller jag med, ring upp och be att få prata med personalansvarig för människan som sa detta. Oacceptabelt. | |
| le-lou | 2008-10-15 11:06 | |
![]() | elbin1 - det jag minns tydligast var när vår chef poängterade om och om igen :" minns ALLTID vilkas pengar vi använder och betalar ut, det är inte fk:s pengar, det är folkets". Mao , vad hon ville få fram var, ungefär att vi ska bära med oss hela tiden att de som ringer faktiskt äger oss och de pengar vi hanterar - att ha det i åtanke. Det är inte liksom en "tjänst" vi gör dem. Tycker man att nån ska skrapa en trisslott, så är ju inget annat än supernonchalant och sanslöst sagt. Vi kan inte trolla men man kan visa medkänsla med kunden, genom att fasen INTE vara dryg och gapig. Nån åtanke på sånt hade förmodligen inte han som bad TS skrapa Triss. FY fasen vad arg jag hade blivit om jag hade fått samma svar. | |
| Lyssus | 2008-10-15 11:17 | |
![]() | Edvinmedvind! Försäkringskassan var precis lika jävliga innan den nuvarande regeringen! Och sådan jävla svar som köp en trisslott kan man anmäla, det är ju ren kränkning! Man kan ju undra hur de som jobbar på försäkringskassan står ut med sig själva. Läste någonstans attde går på antidepressiva och sömntabletter för att orka och det kan man ju förstå! Har ganska god erfarenhet av deras jä..a framfart efter att gått sjukskriven, pga bilolycka, 2000-2004 och nu senast från oktober förra året i väntan på en operation. Man kanske skulle gå ut som enad front mot försäkringskassan och demonstrera för vår rättigheter och mot deras dumheter! | |
| YamahaJet | 2008-10-15 11:20 | |
![]() | Haaahaha, fruktansvärt kul. Bidragsmaffian känner sig i vanlig ordning mycket viktiga och tar därför sig själva på stort allvar. Det räcker inte med att man tack vare FK får göra vad man vill i Sverige trots att man inte har pengar eftersom de rullar in gratis när man försätter sig i ekonomiska trångmål - nu ska även servicen vara fläckfri och att sitta några några minuter i telefonkö eller fylla i en "dryg" blankett är på tok för stor motprestation för att inkassera tiotusentals kronor. Vad säger man... | |
| shoppa | 2008-10-15 11:22 | |
![]() | Memme 84 Jag blev mållös av detta...Händer sådant idag 2008?Anmäl det omedelbart!Personen som sa så till dej hade fått sparken på studs på mitt arbete!Försäkringskassan ska visa empati,och man ringer ju inte dit och ber om sina pengar för att jävlas!Stå på dej! :-) | |
| piidii | 2008-10-15 11:23 | |
![]() | Mina erfarenheter med FK har nästan bara varit bra. Har en tre åring och snart en nyfödd, inge krångel med pengar, däremot blanketter på blanketter i dubbla upplagor. En sak som förundrar mig är vart logiken i att varje månad börjar/slutar den 20:e, varför? Det skulle jag gärna vilja veta.... Annars kan jag bara vidhålla att mina erfarenheter har vait goda. | |