Spelrum
Giraffen35
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade61
Mobilspel
Pågående19 304

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hungerstrejk2008-10-15 12:26
Antal inlägg: 524

så mjuk å go :)

trashone - Ej medlem längre2008-10-15 14:40
Antal inlägg: 18678

Jag älskar alla 'åh herregud' + flämt + duktiga jag.

StinaD2008-10-15 15:05
Antal inlägg: 349

Jösses...... ja... men jag håller med många andra. Finns folk överallt som misshandlar sina kroppar på diverse olika sätt. Själv finner jag det ganska motbjudande.. men alla smaker är ju olika.

Barnen kanske man inte behöver dra in, lite onödligt tycker jag, det är ju inte deras fel att mamman är tjock.... Och hon kan väl vara en fullgod mamma trots att hon är fet....

BiNo8 - Ej medlem längre2008-10-15 15:54
Antal inlägg: 3473

"Stillasittande - hjärta - överfet vilken kombination. Stackars människa"

Stackars kan jag inte säga, hon vill ju det själv samt känna pengar på det. Såg programmet om det.

skrabban2008-10-15 17:22
Antal inlägg: 1031

Det var hemskt att se. Jag tycker faktiskt synd om hennes barn. Tänk som de andra barnen kommer att reta hennes barn när det blir större. Hon är absolut inget gott exempel för sitt barn. Tycker visst hon ska bli av med vårdnaden om sitt barn och myndigheterna ska ta barnet i från henne. Hur ska barnet bli normalt om hon har en sådan mamma. Alla barn tar ju efter sina föräldrar.

Little_Red - Ej medlem längre2008-10-15 18:06
Antal inlägg: 1092

Äsch vem fan är normal?

trashone - Ej medlem längre2008-10-15 18:12
Antal inlägg: 18678

Skall vi hårdra så finns det ingen perfekt förälder. Skulle vi plocka bort alla barn som kan tänkas ta efter sina föräldrars ovanor vad de än må vara (rökning? fortkörning? fel ideologi?) blir det nog rätt få familjer kvar.
Att rannsaka sig lite innan man kacklar om att plocka barn från föräldrar vore väl trevligt.

blue_moon2008-10-15 18:16
Antal inlägg: 9713

Ansvarslöst och egotrippat, ja rentutsagt korkat att medvetet vilja öka sin vikt till så groteska dimensioner. Tror hon att hon ska förbli frisk om hon lyckas komma upp i 450 kg? När hon (förmodligen snart) hamnar på sjukhus med hjärtsvikt, högt blodtryck, ledbesvär och diabetes - vem vill vårda henne då?
Vi hade för några år sen en extremt tung patient på vår avdelning. Två sängar och en lift gick sönder! Många av personalen fick problem med rygg och axlar av alla vändningar och lyft. Hela vårdteamet mobiliserades när hon skulle över från säng till rullstol. Patienten fick inte ens plats i datortomografen (CT) så man fick avstå från en nödvändig undersökning. Hon blev väldigt ledsen när hon märkte att hon åsamkade extra besvär. Men vem orkar hålla skenet uppe när ryggen är nära att knäckas ..?

mommesfrites - Ej medlem längre2008-10-15 18:39
Antal inlägg: 7605

Det här är obehagligt men det känns ännu obehagligare att vilja ta hennes barn ifrån henne!
Om myndigheterna skulle ta barnen ifrån alla, som inte ryms inom den sunda, knappa normalmallen, skulle det inte bli många familjer kvar, nej.
Bort med barnen från alla missbrukare (inkl rökare), trafiksyndare, skattefifflare, homosexuella, enögda, halta, fula eller sjukligt magra?

Jag vet inte vad som händer uppe i hjärnkontoret, när man får för sig att göda sig själv eller sitt lilla barn på det här viset. Tragiskt är ju att se även anorexi, självskärning eller neddrogade begåvningar.
Marknaden är stor för beteendeterapeuter.

johndeere2008-10-15 18:40
Antal inlägg: 117

Vill man tjäna pengar på sin kropp och bli vulgär fet ?
Undrar om det inte ligger dåligt självförtroende i detta från början?
Kanske varit kraftig från börjar och inte kan gå ner i vikt.
Ingen människa vill ?! tror jag, äta dygnet runt för att bli fetast i världen. Framför allt ingen mår bra av det.
Men det är hennes beslut och hon verkar ju trivas med det.
Det som kan bli fel är att barnen äter som hon och ser henne som ett föredöme pga, att det är deras mor.
Det var synd jag missade detta program undrar om det går i repris.
Är det någon som vet?

skrabban2008-10-15 22:15

Det går just nu i repris på tv4

skrabban2008-10-15 22:16

Det är bara reklampaus nu

hotcold2008-10-15 22:16
Antal inlägg: 316

Kollar programmet nu och mår verkligen illa. Det är groteskt och äckligt. Stackars barn, det är barnmisshandel!!

Linn79 - Ej medlem längre2008-10-15 22:16
Antal inlägg: 4279

Oavsett skönhettsideal så är det ju direkt livsfarligt att väga så mycket - redan där hon är. Varför vill man göra såhär?

skrabban2008-10-15 22:19

Tv3 ska det vara

hotcold2008-10-15 22:19

Håller med Linn. Ur skönhetsidealets syn att se på det har jag inget att säga det är upp till var och en. Men ur hälsosynpunkt och att hon har barn så är det för jävligt!
Man har ju ett ansvar emot sina barn, i alla fall att inte medvetet försöka ta sitt liv.

le-lou2008-10-15 22:46
Antal inlägg: 17501

ja herregud : ta bort barnen från henne ! hon är direkt livsfarlig för dem!

Skrabban - ringer du soc på alla feta människor du ser?

Ärtan Pärtan2008-10-15 23:01
Antal inlägg: 117

Jag håller med le-lou, dvs folk får väl välja hur de ska leva sina egna liv. Om man skulle vara 100% perfekt för att skaffa barn så borde inga få göra det. Folk som t ex har plastikopererat sig, är de bra förebilder? Ska man få skaffa barn om man har anlag för diabetes, bröstcancer, eller astma? Man kan ju hårddra det så långt som helst.

hotcold2008-10-15 23:02

Men le-lou det handlar inte om en fet människa utan en människa som mer liknar en elefant.
Det värsta är att hon VILL bli fetare att hon gör det medvetet. Det tyder på en störning som hon måste få hjälp för. Man har väl ändå ett ansvar när man har barn?

Eller om vi drar liketstecken mellan dina lite konstiga jämförelse som du gjorde tidigare så tycker du alltså att människor som knarkar också ska få ha sina barn hos sig?
För om de valt det själv och är en bra mamma så ska vi inte bry oss eller??

hotcold2008-10-15 23:04

Det handlar inte om att va 100% perfekt!!
Vilken dålig jämförelse ärtan. Ingen är väl perfekt.
Och visst ska folk få leva sina egna liv. Men det här handlar om en människa som vill ta sitt liv. Då är man tillräckligt sjuk tycker jag.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?