Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 423 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| boffertomte | 2008-11-01 20:55 | |
![]() | Men när det gäller allergier finns det ofta ett rejält inslag av psykosomatik, vilket skulle kunna förklara varför en hel del superhundallergiska människor tål hundar av ngn enstaka ras men inte av andra raser. | |
| kanamana | 2008-11-01 20:57 | |
![]() | Jag trodde att allergi var Guds straff för att man snattat smågodis i barndomen. Men ni påstår att allt är djurens fel alltså? Hmmm, hoppas den nya gröna vågen går över snart så vi kan gå vidare i projektet att utrota varenda pälsboll. | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-11-01 21:00 | |
![]() | kanamana du skulle ba våga utrota djuren :O :@ | |
| kanamana | 2008-11-01 21:05 | |
![]() | Det är inte bara jag, det är gemensamt projekt. Du är väl informerad? | |
| fashionbaby - Ej medlem längre | 2008-11-01 21:21 | |
![]() | Tss, jag är djurvän så våga bara! Och jag är inte infomerad. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-01 21:23 | |
![]() | Boffer: Du är lite ute o cyklar ang de "allergivänliga" raserna. | |
| kanamana | 2008-11-01 21:36 | |
![]() | Ja, det finns varken "allergivänliga" eller "vänliga" djur alls. Inte med päls i alla fall. | |
| hksj | 2008-11-01 21:49 | |
![]() | En hel del personer med pälsdjursallergi tål burfåglar. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-11-01 21:51 | |
![]() | Skaffa en man (homosapiens). Vissa av dem äro förvisso områdesvis ganska håriga, men det går att raka och vaxa,(utan risk för anmälan till div olika djurskyddsrättsförreninga r...) Lämpligen så råder jag dig att skaffa en Nordisk man, enligt min egen erfarenhet så är de snäppet lättare att kuva än män av annan "ras". Lycka till! ;) | |
| rosa_elefant | 2008-11-01 21:57 | |
![]() | Jag är allergisk mot katter men min syster har en cornish rex som jag tål väldigt bra =) Å det är så skönt när vi åker och hälsar på henne. Men jag skulle inte våga skaffa en själv ifall det skulle göra min allergi värre =/ | |
| SheDeVille | 2008-11-01 21:59 | |
![]() | Haha, Grönis ;-P Så här säger Svenska kennelklubben om hundar för allergiker: Det finns egentligen ingen hundras som är säker för allergiker. Allergi är mycket individuellt och den ras som en allergiker tål behöver inte fungera för en annan allergiker. Det finns några raser som ofta omtalas som mer "allergivänliga" än andra. Tyvärr har man ännu inte lyckats få belägg för att dessa raser verkligen skulle vara säkra ur allergisynpunkt. Många tror att om hunden bara har en viss pälsstruktur så ska allergirisken var minimerad. De flesta är dock inte allergiska mot hundens päls utan mot äggviteämnen som finns i hundens hudavlagringar (mjäll), saliv och urin." Nu var det väl ett pälsdjur som TS var ute efter men annars kan man skaffa sig en reptil. En boa runt halsen är ju kramgott - eller vad ..? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-01 22:02 | |
![]() | Sen så finns det de (knasbollar) som käkar mängder med medicin bara för att ha pälsdjur hemma. | |
| le-lou | 2008-11-01 22:22 | |
![]() | ja trashone - där håller jag med dig --- vad är det för knasar som har djur fast de är allergiska? alltså - det är ju deras liv och deras grej men jag kan ändå inte förstå det. Skulle jag el någon av mina familjemedlemmar bli allergiska så skulle mina djur få nya hem bums. | |
| tina_tiger - Ej medlem längre | 2008-11-01 22:57 | |
![]() | Min "normalkatt"-allergiska kompis har två rexkatter (kommer inte ihåg om det är devon eller cornish) och det funkar bra för henne. Sedan har jag hört att hästrasen American Curly (lockiga mindre hästar) kan funka för hästallergiker. Rasen uppkom f.ö. efter att en bunt mustanger blivit isolerade i en dalgång så att det blev någon spännande mutation som gjorde dem lockiga. Jag är själv lindrigt dammallergisk vilket är dumt av min kropp när min hjärna vill att jag har katt och hästar... | |
| Dunderbar - Ej medlem längre | 2008-11-01 23:02 | |
![]() | istället för att lägga energi på att försöka lösa det så ni kan ha djur även om ni har allergi, kanske ni ska försöka acceptera er själva och er kropp och göra det bästa av er. Det är ju lite samma sak som att alla är inte gjorda att springa marathon..alla är olika, varför må dåligt om man inte behöver det. Om det är kärlek ni saknar så lär er älska er själva, det får ni ut mycket mer av än att sitta hemma och nysa medans ni klappar eran katt. | |
| fernet | 2008-11-02 00:27 | |
![]() | djurallergi kan vara milt jämfört med annat. visserligen kanske dina problem känns stora men att avstå från djur är ingen bedrift i mina ögon. wake up my friend! | |
| kanamana | 2008-11-02 00:32 | |
![]() | jag har aldrig märkt av allergi direkt. det var först när jag skaffade katt och den sov med mig i sängen som jag märkte att det började klia i näsan lite. så jag tror att allergi kan komma efter hand. men det är å ena och andra sidan rena spekulationer. | |
| mrperfect | 2008-11-02 01:20 | |
![]() | Jag är inte så hårig, men ganska svårtämjd! | |
| Masse22 | 2008-11-02 01:39 | |
![]() | Skaffa en reptil :) Leopardgeckos är mycket trevliga och söta små krabater. | |
| pentrollet | 2008-11-02 04:12 | |
![]() | tror att alla allergi e individuell... har devon rex katter som enligt allt o alla ska vara sååååå bra för allergiker...MEN kommer och får lämna bort dom då min blivande smabo inte klara av dem, har även ett par vänninor som inte klara dem. Så allt snacka om hundar o katter som är bra för allergiker tror jag inte ett skit på då de inte e pälsen som e grejen utan avlagrinagrna från deras hud... så de e bara för allergiker o ta medicin eller skita i husdjurgrejen eller helt enkelt va sjuka o ha djur =) | |