Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 19 516 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2008-11-03 13:04 | |
![]() | Gärna det , förslag påarbetsgivare? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2008-11-03 13:39 | |
![]() | ta bort hela veckan och ha bara helgen kvar:) | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-03 13:41 | |
![]() | Lördag hela veckan lång :) | |
| vindsus86 | 2008-11-03 13:46 | |
![]() | nu har jag inte läst igenom allas inlägg för att se om någon annan skrivit detta, men... varför ta bort måndagen? skulle det inte isf räcka med att göra den till helgdag? man behöver väl ändå inte byta namn och sådär. det är ju inte namnet i sig som innebär att det är en arbetsdag. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-03 13:58 | |
![]() | www.youtube.com/watc...5k MiYrWsXY | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-03 14:14 | |
![]() | Måndag <3 | |
| vindsus86 | 2008-11-03 14:54 | |
![]() | www.youtube.com/watc...22 bwvHQcnc måndagspepp | |
| patboone | 2008-11-03 17:35 | |
![]() | I mitt jobb är måndag den oftast lediga dagen/kvällen. Eftersom jag oftast jobbar när alla andra är lediga kan jag väl få behålla det lilla nöjet att åtminstone en dag i veckan få lättjefullt betrakta de flesta av mina medmänniskor lida... | |
| Mr Sun Green - Ej medlem längre | 2008-11-03 17:42 | |
![]() | Ta hellre bort fredan. Eller bättre, både måndag och fredag. Tänk om alla kunde kanalisera sin livsgnissta till onsdag em. Då kunde man ha ett party på Sergels Torg (där hockeylaget får ta emot fålkets jubel). | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-11-03 17:42 | |
![]() | Jag kan bara hålla med eftersom jag är i en liknande sits,,,jag lider på helgerna när jag jobbar så då tycker jag att mina medmänniskor kan lida när jag är ledig en måndag, som ikväll tex. för nu ska jag ut och äta för jag är ledig eftersom jag jobbat i helgen...;) | |
| Ceckes | 2008-11-03 17:50 | |
![]() | Jag är ju arbetslös o saknar struktur i tillvaron o när det e helg är det skönt men när det blir måndag e det också bra för då är ju allt öppet igen o då kan jag börja söka jobb igen, få klockan bytt på batteri, gå till apoteket o köpa Ibumentin som är slut, hostmedicin, köpa det jag behöver som jag inte kunnat i helgen när det varit stängt. Jag vet att räkningarna börjar röra på sig igen, under helgen blir de inte betalda men på måndagen går de ut från kontot o då är det lättare att hålla reda på hur mycket pengar jag har på kontot.. Ja jag betalade räkningarna i fredags, sent om sider=( Men det är fett tungt måndagar om man måste stiga upp kl 6 eller tidigare för att man måste va på jobbet på tidig morron.. o dessutom jobbar heltid. Allt e ju relativt o alla lever ju olika liv. Jag får måndagsångest när jag jobbar däremot o måste börja jobba på morronen, skönare att jobba eftermiddag på måndagen, skönt med sovis just den första dan alltså. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-03 22:48 | |
![]() | Å vad mycket bra svar. Nu är jag genast glad att jag har ett jobb igen och ska sluta gnälla...Tycker dock fortfarande att själva förhållandet mellan ledighet och jobb är lite obalanserat..skulle vara åtmintone en halv dag till..ledigt. Blev påmind om hur det känns att vara arbetslös och när det blir helg känner man ingen skillnad. När man jobbar känner man verkligen å nu är det helg! Och man uppskattar den därför mer...För bara ett år sen var jag arbetslös och det var inte roligare. Faktiskt. Jättebra tips där med att tänka över sitt liv för det är det det handlar om i mitt fall. Jag har ett jobb där jag aldrig kommer in i nån flow, där saker går ut på att vänta och med att hålla på med rutiner mm...+ en massa skvaller om små obetydliga saker hela tiden. Därför går inte tiden fort men samtidigt flyger veckorna fram. Jättebra poäng där att ni som är lediga på vardagar inte har folk att dela ledigheten med. Det där är verkligen sant. Det är ju verkligen något speciellt med att alla är lediga samtidigt. Det roliga är att jag sitter inte ett dugg säkert på mitt jobb... Jag är från början grafisk formgivare ...sen när det blev it-krasch så dog det lite och sen har jag jobbat med 200 andra grejer. Mina bästa jobb är det formgivarjobbet och jobb med ungdomar i tre år, klasser som ingen ville ha. Sen har jag sökt socionomlinjen 4ggr. Min ena sida är bild, formgivargrejer mm...andra sidan är att jag vill jobba med utredningar/problem... Jag måste ha kontraster. Antingen ha kul eller göra något supersuperviktigt. Nu har jag inte det och det suger. Men jag säger inte vad det är..för jag har redan skrivit en masa om ig nu så det räcker. Jg kan betala hyran ialla fall :) Jag är glad. Kunde varit född kastlös i Indien och jobbat med toaletter. Lycka till med era jobbsök! | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-03 22:52 | |
![]() | Mr perfect du är ju ingenjör...söker du verkligen jobb på dagarna?? Micro..hoppas det gick bra på sjukersättningsmötet...De t är inte så jättelätt att ha med försökringskassan att göra såna här tider. Det har jag flera jag känner som intygar det. Mommes tack för kram :) Och som jag tolkar det indirekt stöd för mitt fantastiska förslag om 3 lediga dar. Ja det med fredagen ledig som nån skrev är ju t.o.m bättre än måndagen... | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-03 22:53 | |
![]() | Skyller på tangentbordet...och trötthet orsakat av mitt "viktiga jobb" | |
| micro113 | 2008-11-03 23:08 | |
![]() | tack mammamu, mommes och beluga Det var riktigt jobbigt på mötet ... egentligen kom man inte fram till något annat än att jag nog inte skall gå tillbaka till mitt jobb i kriminalvården, inte kan börja någon annanstans eftersom jag inte orkar ut ensam -- och att min sjukersättning enligt reglerna försvinner om ett år. Samtidigt ökade min läkare min medecindos för att jag skall hålla sjukdomen i schack.... Så just nu är man ännu mer förvirrad, och känner sig ännu mer osäker än tidigare .......... vad tusan skall jag ta mig för sen? Den här dagen har jag i alla fall lagt bakom mig nu .... och jag hoppas det tar lång tid innan jag behöver gå igenom en lika jobbig vecka i väntan på en hemsk måndag, igen.... Nu känner jag mig lättad ..... och försöker få tankarna att stanna i nuet och inte oroa mig för framtiden. Tack för omtanke ..... | |
| olgaviktoria | 2008-11-03 23:28 | |
![]() | Varför ska en del jobba halvt ihjäl sig, medan andra går arbetslösa? Och företagens vinster ökar och ökar. Jag vill ha del av vinsten i form av kortare arbetsvecka! Minska arbetstiden till 24 timmar i veckan, alltså sex timmar om dagen i fyra dagar. Då får man tid att leva också! Och fler kan få jobb! | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-03 23:54 | |
![]() | micro113 Skönt att mötet är över. Byråkrai är inte speciellt kul när man mår dåligt eller är sjuk.... Det låter jobbigt det med att man ska sitta och prata för sin sak och folk ska tycka en massa olika saker. Läskigt skulle jag tycka. Det låter ju verkligen som att du ska ta en dag i taget som du säger och försöka att inte måla upp en massa mardrömsscenarion inför framtiden nu De brukar sällan bli sanna eller hur...Så mycket har jag förstått att du har en man och du lär i alla fall inte bli ställd på backen om du inte skulle orka eller hitta ett jobb där du trivs. Det är ju jättebra! Du är inte ensam :) Hur som helt är det där ju långt fram...Det låter ju bra det med att försöka leva i nuet och göra saker du mår bra av bara. Träffa de du tycker om. Jag gillar inte nya systemet med hårdare regler och jag längtar tills jag får vara med och rösta bort moderaterna | |
| yxes74 | 2008-11-03 23:58 | |
![]() | Håller fullständigt med olga..sänk arbetstiden med bibehållen lön, alla tjänar på det sex timmars arbetsdag istället för åtta och ta in dom arbetslösa i arbetslivet i stället..för arbetskraften behövs oavsett.. Finns dom som jobbar 3-3 alltså tre arbetsdagar och tre dagar ledigt..oavsett helg vardag osv, låter kanon i mina öron, tre arbetsdagar istället för fem, och tre ledigdagar istället för två.. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-04 00:01 | |
![]() | olgaviktoria Ja..undrar hur det skulle bli om man hade det förslaget. Bara lite mindre tid som går åt till jobbet, då skulle många må mycket bättre tror jag. Man undrar lite om förhållandet mellan vad de högst i företaget tjänar/vad företaget vinner i kontrast till vad de anställda lägger ner i tid och producerar..om inte företaget skulle klara sig ändå med lite mindre tid. Undrar om balansen generellt sett är bra. Eller om det är överdrivet mycket jobb i förhållande till vad som behövs för att företaget ska gå runt och gå med vinst. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2008-11-04 00:06 | |
![]() | Ja och jag tror också på det. Precis som att företaget och "alla" tjänar på att ha hälsoinriktning och låta anställda träna gratis mm. | |