Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 822 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-11-07 09:34 | |
![]() | hah! jag säger som Jollz exakt!! usch marklund. varför ska hon ha sig själv på varenda omslag? hon hade en dröm om att bli fotomodell kanske? nu kan hon kombinera båda. nä, allstå. kul att annika kan tjäna pengar, men fan så jävla bra skriver hon inte. Hon skriver för medelsvensson. Grattis till henne. | |
| ronja11 | 2008-11-07 10:13 | |
![]() | Jag kan bara inte förstå det här!! Om nu mycket av det här som sägs har hänt i böckerna inte har det, varför har då mia flyttat omkring och gett upp hela sin familj i sverige? Jag menar det ska väl krävas mycket för att man väljer att lämna sin familj och flytta tíll ett helt främmande land. Men efter att ha läst Monicas blogg så börjar man ju mer och mer förstå att mycket är lögn från mias o Marklunds sida. Efter att ha sett bilden på Osama och "emma" så undrar man ju verkligen vad som egentligen är sant i böckerna. Jag tycker såklart inte att det är fel att hitta på sånna här böcker eftersom det verkligen händer ute i världen, men att säga att det är verklighetsbaserat och låta hela svenska folket dömma och förakta en människa (som vi inte vet vem det är) för allt han gjort mot en familj gör mig bara så arg. Frågan är om det inte är mia som förstört hans liv och inte tvärt om? | |
| Tommy 1979 | 2008-11-07 10:26 | |
![]() | Och hur kan ni veta att bilden i fråga är av mannen och barnet? Eftersom ingen vet hur "Mia" och hennes familj ser ut, kan den ju föreställa vem som helst. Och som någon här skrev, hur kan denna Antonsson känna till allt det här, med tanke på svenska myndigheters sekretesshysteri....? | |
| Trapt | 2008-11-07 10:31 | |
![]() | marklund är en sopa.. Hon hjälpte en fd vän till mig att fälla sitt ex för misshandel, trots att han inte hade gjort något.. Den fd vännen är mytoman och skadar sig själv för uppmärksamhet, dessutom visade hon upp ett sår på halsen han skulle givit henne en jul några år tidigare (han ska ha skurit henne med en glasbit), detta var när hon medverkade i Marklunds program "lite stryk ska dom tåla" eller nåt liknande.. Det roliga är att 1 månad efter den julen spenderade jag ungefär en månad hos henne, hon hade då inget sår på halsen.. Så det är ju roligt att han inte får träffa sina barn pga Marklund, hon är en jävla sopa.. | |
| Tommy 1979 | 2008-11-07 10:43 | |
![]() | Trapt, nu känner jag visserligen inte till hela historien. Men av det du berättar i ditt inlägg verkar det lite orättvist att skylla på Marklund. Det är väl ändå inte hennes fel att din f d väninna är mytoman och att hon ljugit om att ha blivit misshandlad? OK att hon borde kollat upp storyn litet mer noggrant, men förutom det så tycker jag nog inte man kan lägga skulden på henne..... | |
| Husa | 2008-11-07 10:55 | |
![]() | Håller med Tommy 1979... Det var väl förhoppningsvis en domstol som dömde på bevis...INTE Marklund... | |
| Mammarie | 2008-11-07 10:56 | |
![]() | Helt klart har alla dom andra böckerna:) | |
| ronja11 | 2008-11-07 11:24 | |
![]() | Ja jag tror på att det är Obama och emma iaf. Varför skulle monica antonsson vilja sätta hela "mias" liv på spel?? Hon har ju intervjuat alla möjliga människor som varit en del i "mias" liv, inklusive Obama (mannen med de svarta ögonen). Titta här och säg vad ni tycker. monicaantonsson.blog...-r esults=7 | |
| ronja11 | 2008-11-07 11:28 | |
![]() | Inlägget monica gjort den 29 okt 2008 är det jag menar. Varför skulle Monica göra såhär mot "mia" om det inte var sant? Hon har ju jobbat länge med detta o luskat. Hon vet ju allas riktiga namn och hon har ju kollat upp Obamas brottsregister. I en av böckerna säger ju mia att han satt inne en lite längre tid (kommer inte ihåg exakt men om jag inte minns fel några månader i alla fall). Men det står inte i brottsregistret. | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-11-07 11:39 | |
![]() | Seriöst?:O oj vad lurad man känner sig.. hur arg man ha varit när man läst, men nu blir man ju nästan ännu argare :O vad sjukt.. hitta på massa och få allt till osamas fel.. mins hur synd man tyckte om mia o alla de andra. SJUKT! | |
| ANDERStG | 2008-11-07 11:43 | |
![]() | Hur som helst, med vänner som Marklund, behöver feminismen fiender? | |
| sanns88 - Ej medlem längre | 2008-11-07 11:48 | |
![]() | Blir så arg. JA, ja ska köpa boken när den kommer! Helt klart. Så vadå, "Mia" stack bara med Emma en vacker dag o lämnade Osama.. lixom. förstörde hela hans liv? :O ja vill inte tro det.. :/ | |
| ronja11 | 2008-11-07 11:55 | |
![]() | Precis så känner jag med Sanns88!! Kan inte sluta läsa om det, o titta på bilden på Osama och Sara som hon heter. Fanns liksom inte i min värld att det skulle vara såhär! Ser definitivt fram emot att läsa Monicas bok! | |
| flassan | 2008-11-07 12:16 | |
![]() | Jag känner till historien sedan "innan" den kom som bok. Och mycket i den är fiktivt, men våldet, förföljelsen, samhällets passitivitet stämmer. Sen är givetvis det i observatörens ögon den objektiva sanningen ligger. MEN en kvinna väljer INTE att fly, lämna familj och land, samt ett barn bakom sig för ingenting. FÖRÖVRIGT minskar hennes trovärdighet för att hon inte hade ett toppjobb eller vaddå? (att de valde att "ge" henne det i boken beror givetvis på de fördomar vi lever med som säger att det är värre när ngn framgångsrik för stryk än när "white trash" får det...) | |
| ronja11 | 2008-11-07 12:38 | |
![]() | Jag tycker också att det där med hennes jobb o socialbidrag inte ens har med saken att göra, däremot hur mycket Osama har utsatt henne för har ju definitivt med saken att göra.. Bara för dom vill ha en bra story så kan dom ju inte bara hitta på saker som Osama inte ens har gjort! | |
| ANDERStG | 2008-11-07 12:48 | |
![]() | flassan: Vi blir aldrig av med stereotypier om vi inte tror att folk är så mogna att de kan ta till sig helheten och göra en egen bedömning. Om man måste frisera historier med att påstå att någon hade högstatusjobb för att förbättra intrycket så har vi övergett objektiviteten. | |
| flassan | 2008-11-07 12:51 | |
![]() | jag kan inte svara för varje enskild händelse om det stämmer. TYVÄRR så är det ju så med "baserad på en verklig historia" böcker att ALLT inte stämmer. Precis som med vanliga fiktions böcker läggs det till och dras bort saker för att föra storyn framåt. Att "Anders" igentligen är en invadrare han också och med mörkades beror ju på att vi (TYVÄRR) inte skulle uppskattat boken lika mkt.. (går man från en "blatte" till en annan får man kanske skylla sig liiiiiiite själv....*ironi*)... Och alla ni som till "tittar på bilden på Osama och nästan fäller en tår" herregud GET REAL! Bara för att det finns bilder på Bush eller Hitler när de skrattar så betyder det inte att de har humor...capisch | |
| Trapt | 2008-11-07 12:56 | |
![]() | Tommy.. marklund hade definitivt ett finger med i spelet, ser man programmet och hur det är vinklat, och dessutom känner mytomanen i fråga så jo, då skyller jag lite grann på Marklund.. Dessutom var marklund drivande till soc ang att han inte skulle få träffa sina barn, så hade den sopan hållit sig utanför allting så hade han fortfarande haft umgängesrätt.. marklund var drivande i det hela, hade det inte varit för henne hade det säkert inte ens blivit rättegång.. Det är mer hon ställt till med i det fallet, men jag orkar inte skriva ner allting. | |
| SämstpåBeta | 2008-11-07 13:17 | |
![]() | skriv på Trapt om du ska bli trovärdig! | |
| SämstpåBeta | 2008-11-07 13:26 | |
![]() | Brukar se L. Marklund i Mälarhöjden där jag jobbade och där hon bor. Tycker att hon är en duktig journalist men sämre författare. Tyvärr är ju det sistnämde som hon har valt att satsa på. Men onekligen väcker hennes böcker debatt och det är väl hennes tanke. Debatt ger uppmärksamhet, uppmärksamhet säljer. Det är inget nytt, ganska vederaget att mycket av det hon skriver är påhittat, helt enkelt för att böckerna blir för tråkiga annars, de sanna verkligheten i dessa fall är för tunna, skulle alltså inte sälja. Men betänk det finns viss sanning i böckerna och det kan man bygga mycket runt. Som en en duktig journalist gör hon just det! | |