Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 269 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ballerina | 2008-11-12 14:11 | |
![]() | Min chef är definitivt inte villig att försöka ge mig bättre tider, kanske det är därför de inte har så måna timmisar kvar om de bara ger restpassen till samma person så tröttnar hon/han istället kan man ju dela upp det mellan alla vikarier så att man slipper ge kval till fast personal som måste hoppa in. Jag hade lätt kunnat hoppa in om de ringde mig på morgonen men jag vill inte bara ha sånna pass. Jag har iof jobbat en sommar på kontor som bemannings assistent och det var kul, men svårt att få jobb. Abc. Ja det verkar super kul, men lycka till att få jobb i en klädaffär utan erfarenhet :( | |
| mydominion - Ej medlem längre | 2008-11-12 14:15 | |
![]() | ballerina klädbutik är inte så svårt, men det beror ju på hur stor stad du bor i i sthlm kan du besöka din lokala galleria och fråga lite snällt efter extrajobb, en fin inkörsport | |
| temperance | 2008-11-12 14:16 | |
![]() | Var jobbar du Balle? Skulle gärna jobba på gruppbostad; vi kan byta jobb med varandra =) | |
| mydominion - Ej medlem längre | 2008-11-12 14:16 | |
![]() | Ballerina du som är så söt, i såna branscher gillar de snygga tjejer =halva inne | |
| Caligatia | 2008-11-12 14:17 | |
![]() | Enda sättet att helt säkert veta att man inte får en tjänst är att inte söka den. Den roligaste jobbansökan jag någonsin skrivit var när jag som 19-åring sökte en VD-tjänst... ^^ Fick ett riktigt långt och trevligt svar tillbaka där de önskade mig lycka till med mina framtida utbildningar, fick massa fina ord, uppmuntrade min ambition och önskade mig välkommen tillbaka. ^^ Sök jobben du vill ha, oavsett om du tror du kan få dem eller inte. Tänk på alla skriver nästan likadant i sina jobbansökningar, så försök att sticka ut. I dagsläget är det nog t ex tom bättre att skriva för hand än att skriva på dator såvida du har en läslig handstil. Mycket lättare att komma ihåg en ansökan när den inte är precis likadan som den förra, och den innan det... Lycka till! | |
| Sotfinger | 2008-11-12 14:24 | |
![]() | Ett sätt att komma sig in och jobba i butik är att 1. välj ut en liten trevlig affär 2. besök affären ofta och prata och var intresserad av sortimentet 3. erbjud dig att hoppa in som lunchavlösare i första hand | |
| Ballerina | 2008-11-12 15:17 | |
![]() | temp Jag har jobbat i flera år på gruppbostad, men nu arbetar jag som personlig assistent. Det är super kul men jag måste ha nåt pass inbokat i veckan annars kommer ångesten. Jag vet inte om jag får tillräckligt med jobb för att klara mig. Jag har svårt för att jobba skift, min läkare har sagt att jag inte ska jobba skift. Och det är inte så lyckat att få jobb dagtid inom vården. Jag vill egentligen jobba skift men just nu säger min hälsa nej. myd Ja jag bor i Sthlm, men jag tror att de finns många med erfarenhet som söker jobben. En gång sökte jag en heltidstjänst inom vården och då hade jag arbetet i över 2år svaret jag fick från chefen var: trodde du att du skulle få heltid när du inte är utbildad? Min andra chef nekade mig ett vikariat och sa att jag var opålitlig eftersom jag har tourettes. En annan gång ringde chefen och bad mig komma till hennes kontor omgående. Då hade mina kollegor ljugit ihop saker om mig för att bli av med mig. Jag har haft så många vidriga erfarenheter från arbetslivet att jag tappat självförtroendet helt. Vill börja på ny kula. Hade bra betyg från gymnasiet och älskade att både plugga och sen jobba på somrarna. Efter studenten har allt bara krashat jag vet inte vad jag är kapabel till längre. Jag har inga bra referenser och inget självförtroende och en kronisk diagnos. Vem vill anställa mig :) | |
| _abc_ | 2008-11-12 15:21 | |
![]() | "Abc. Ja det verkar super kul, men lycka till att få jobb i en klädaffär utan erfarenhet :(" På förhand tycker jag att just expeditjobb borde kunna vara lättast att få utan erfarenhet. Det är i såna yrken man titt som tätt ser 17-åringar i kassan. Om vi inte nämner snabbmatskedjor, livsmedelsbutiker, postutdelning, caféer, telefonförsäljning och dylikt så tror jag att expeditjobben har de mest "oerfarna" och yngsta klientelet anställda i samhället. Och personligen låter ett klädbutiksjobb mycket roligare då jag iaf provat på 3 utan de ovanstående jobben. | |
| Ballerina | 2008-11-12 15:23 | |
![]() | abc men då jobbar nog 17åringarnas mammor i butikerna :/ | |
| _abc_ | 2008-11-12 15:27 | |
![]() | Dyk upp på arbetsplatserna och visa dig i egen hög person när det gäller serviceyrken och droppa ett CV medan du är där. En polare berättade en kul grej om en tjejkompis han hade som var i Australie samtidigt som honom. Han hade svårt att få jobb och fick några uppmuntrande ord från henne. "Det är ju bara att dyka upp i butiken/caféet och vara trevlig så får man alltid jobb efter bara ett par försök! Så är det i Australien!" Han, alldaglig späd kille i 20-årsåldern, hon i 20-årsåldern med men bystig blondin med ett perfekt leende. Det hon inte insåg var att serviceyrken, som det gällde, gärna tar in folk av hennes kaliber och inte av hans. Erfarenhetsmässigt trodde hon att det var svinlätt för vem som helst att få ströjobb medan man vistades i Sydney. Som mydominion uttryckte sig, du kanske inte får det lika svårt som vissa andra när det kommer till klädbutiksjobb. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-12 15:38 | |
![]() | Telefonist! Oftast så får man internutbildning och du behöver inte ha kunden i ansiktet, Yes!!, och man kan till och med använda sekretessknappen när man vill gäspa, peta sig mellan tänderna, tugga på ett äpple eller säga "surkärring" medan man pratar väldigt vänligt till kunden.. =) Själv ska jag också sadla om nu efter 8 år! Är så trött på jobbet att jag kan spy!!! | |
| mrperfect | 2008-11-12 17:38 | |
![]() | jag skulle vilja bli oprtopedkirurg och det är faktiskt en seriös ide, jag har intresse för medicin och rörelsepparaten lite jobbigt för ekonomin att sätta sig på skolbänken kanske :) | |
| Ballerina | 2008-11-12 17:38 | |
![]() | abc Hmm jag kanske får prova, är ingen tjej som har kläder och shopping som viktigt intresse, men man kan ju spela =) ewalena Ja jag har sökt ett telefonist jobb idag, ska egentligen inte stressa upp mig över att hitta ett jobb idag, skulle gå till arbetsförmedlingen men fick vända eftersom jag började böla och blev kissnödig för att jag har värsta magkatarren som aldrig går över och urinvägsinfektion som jag helst ska bota utan antibiotica eftersom det gör magkatarren värre (snacka om ond cirkel) Häller i mig tranbärsjuice och tittar på den dumma antibiotican som jag inte får äta :( Måste försöka inse att det är ok att vara utan jobb i nån vecka och att man inte dör av det, tvångssyndrom. Vad jobbar du med nu? | |
| Ballerina | 2008-11-12 17:42 | |
![]() | mrperfect När jag pluggade en juridisk introduktionskurs så kände jag att wow det är jurist jag ska bli, men med det här självförtroendet så kommer jag inte ens våga titta i lagboken igen. Det gäller att hitta nåt som man tror att man skulle klara av, efter gymnasiet hade jag jätte höga ambitioner nu tror jag inte ens att jag skulle klara ett jobb inom dagligverksamheten som förståndshandikappade klarar. | |
| Amöban | 2008-11-12 17:47 | |
![]() | Att jobba på dagvård, eller dagrehab då? | |
| Ballerina | 2008-11-12 17:49 | |
![]() | Amöban finns inte ens annons ute om det, jag frågade faktiskt om jobb på en dagligverksamhet förut och svaret jag fick var att det var svårt att få jobb inom dagligverksamheten :( | |
| hemliga anna | 2008-11-12 17:50 | |
![]() | varför inte lapplisa? | |
| Ballerina | 2008-11-12 17:51 | |
![]() | hemliga anna haha ja det har jag inte tänkt på =) det mest hatade yrket, vart hittar man det? | |
| mrperfect | 2008-11-12 17:58 | |
![]() | Häj erra jävlar. Jag sökker jobbet som spelutveklare, jag är en nogran kille på 21 vårar som inte suttit bort en massa tid i skolan utan jag har jobbat istället, Utbildning är för amatörer men jag har en morbror som är buschafför. Jag har en hemsida: www.rafael.tw där står det om allt jag kan. Jag har erfarenhet av att spela en massa dataspel så jag vet vad det går ut på, jag brukar spela schack ibland, mot min hund, jag vinner oftare än han. Jag kan porgrammera i Basic, för det fick jag lära mej i lekskolanoch jag har en playstation 6 hemma för pappa är rik. Jag tycker om motorcyklar min grannes motorcykel är häftig, den är blå och jag får många brudar med den, det är väl en bra merit? Jag kräver inte så mycket lön men jag vill ha gratis bensin. Det viktiga är inte hur stor lönen är utan att jag får den oftare. Jag jobbar gärna på distans eftersom jag har så dålig andedräkt. det finns förresten ingen anlednong att kasta bort tid på intervju eller annat tjaffs. Kan ni inte bara ge mig jobbet så sparar både ni och jag en massa tid. Lön gissar jag utbetalas den 25:e som det brukar vara. Jag vill gärna ha ett förskott, då jag har tråkigt och behöver shoppa lite så jag känner mig lite bättre. Så börja med att sätta in 10000 på mitt konto så ses vi på måndag. Eftersom jag är morgontrött så kommer jag efter morgonmötet om ni inte bjuder på frukost förstås. Jag har referenser som jag talar om då ni ringer. Men fråga min kusin först för han brukar kunna "övertala" folk. Rafael ( Raffe ) Gåpåare | |
| Ballerina | 2008-11-12 18:03 | |
![]() | mrperfect Ja så kan man ju också skriva =) | |