Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 249 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-19 12:17 | |
![]() | Jag håller en "juste" ton. Var det något mer? | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2008-11-19 12:18 | |
![]() | Tänkte på en sak; Fialottis; Har dom bara lekt eller har dom parat sig också? För att det ska kunna bli valpar så måste hanen ha "suttit fast" med tiken. Har han inte gjort det så är det knappast någon fara. Och är det en oönskad dräktighet, så har man upp till 20-25 dagar på sig att ge dom en abortspruta. Här har du för övrigt en bra sida där det står rätt mycket om parning, utfodring av dräktig tik etc arcadians-kennel.com...lp ning.htm Men som sagt, allt sånt där får du klarhet i när du pratat med veterinären. Lycka till! | |
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-20 17:40 | |
![]() | Inte undra på jösses amalia att mameluck inte medlem längre. fegt!! Tack Nina för bra råd! Jag ställde en fråga och bad inte om oförskämdheter... Men det finns ju alltid dom som har myror i brallan och bara måste få ut en liten spydighet. Jag frågar min fråga, FÖR ATT, jag är sjukpensionär och har inte fett konto och jag väntar med att gå till veterinär just nu, bara för att veta om hon är dräktig eller inte. Men nu har jag sett flera tecken på att hon är dräktig och DÅ om det behövs så ska jag ta henne till veterinären. Jag har köpte henne vitaminer och dräktighetsfoder och jag har nu läste på mera. Skulle hon få problem på något sätt, så tar jag GENAST henne till veterinären. Men allt verkar flyta på VÄLDIGT bra. Tack o hej leverpastej! | |
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-20 17:43 | |
![]() | Och... för att svara på mammelucks svar. ta med dig själv fort som fn till läkaren | |
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-20 17:44 | |
![]() | och Tack, jag tar åt mig alla BRA råd. Resten skiter jag helt enkelt i. | |
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-20 17:47 | |
![]() | trashone... min tiks dräktighet var inte planerad.. men mkt välkommet! Abort däremot skulle jag bara göra ifall jag känner ifall hunden inte kan/orkar med en dräktighet eller av andra hälsovådliga orsaker. (Hennes Första nu och jag vill att hon ska bli mamma en gång" Jag tycker faktiskt att du inte ens har något i min tråd att göra över huvudtaget. | |
| barbi | 2008-11-20 23:44 | |
![]() | hej det är mig vissa syftar på om den andra tråden "dräktig tik" samma ursäkta ordet men idot som håller på.. jag viste inte heller om min tik va dräktig eller inte innan jag gick till vet men jag tyckte att hon blev jätt lugn o mysigare i början:=) o hon fick 4 underbara valpar till slut så lycka till! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-20 23:55 | |
![]() | fialottis: Bara för att man startar en tråd så innebär det inte att man har någon som helst rätt att skriva vem som får eller inte får deltaga i tråden. Detta är något forumare lär sig fort och vet. Bra sak för dig att tänka på om du startar fler trådar. Att jag reagerar på din tiks ev graviditet är inte konstigt, de jag tycker skall ta kullar på sina tikar är de tikar som för rasen framåt och har en genuppsättning som gynnar vidare avel. Därtill skall ägarna till dessa tikar vara pålästa innan parning, ha kontakt med veterinär iaf via telefon om något går fel och pengar skall inte vara en fråga. Jag förstår varför du blir glad över en ev kull, skral kassa eller hur det nu var. Personligen blir jag bara ledsen över detta. | |
| barbi | 2008-11-21 00:25 | |
![]() | Jag fattar inte hur du kan tror att man gör det för pengar tras!! Det sa väl du till mig me om ja kommer ihåg rätt.. Jag hur mkt minus som helst på min kull ja hade sålde endas 1valp till fullt pris som sagt hem viktigare än pengar.. Jag är helt säker på att du tras tänker mer på pengar än bra hem iaf | |
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-21 06:23 | |
![]() | trahone, du har rätt till DIN åsikt, men det har jag också o så som du skriver just nu, så tycker jag att du inte bidrar till annat än bara osämja och att du själv får lida för det. Tänk på det när DU startar en tråd. | |
| KenKarlsson | 2008-11-21 06:25 | |
![]() | Herregud! | |
| Caligatia | 2008-11-21 08:35 | |
![]() | Känner mig nästan lite förvånad själv, men håller med trash fast jag inte håller med henne. Vi har redan kommit fram till att vi har olika åsikter om just hundavel och tjuvparning, och jag tänker inte ge mig in i den debatten igen. Jag tror de flesta känner sig förolämpade av trash eftersom hon är KORT med sina åsikter. Inte direkt otrevlig, men uppfyller heller inte den mån av artighet som den allmänna massan förväntar sig. Lindar inte in något helt enkelt. I vilket fall... Jag tycker det är helt fel ute att försöka förbjuda någon att deltaga i en tråd, beroende på dennes åsikter eller sätt (det finns givetvis gränser också), och man bidrar ju precis lika mycket till osämjan genom att svälja kroken hel och hållen och bli förbannad själv. (trashone, om jag tillskrivit dig egenskaper du inte har nu, så ber jag om ursäkt... ^^) | |
| grusplan | 2008-11-21 08:45 | |
![]() | lycka till som sagt med ev valpar fialottis , konstigt att den här frågan blev ett kärrindravel forum , kanske för mkt damer | |
| JuicyM | 2008-11-21 08:48 | |
![]() | Lycka till med dina valpar!! :) | |
| StinaD | 2008-11-21 11:14 | |
![]() | Hoppas allt går bra med din tik. Du får säkert jättefina valpar.... Själv hade jag nog tagit henne till vet. för att veta att allt står rätt till osv.... i af första gången...... Men Micro föder ju upp hundar och har aldrig tagit dom till vet innan det verkat vara fel och det fungerar ju uppenbarligen det också.... :-) | |
| Giant Charm - Ej medlem längre | 2008-11-21 11:39 | |
![]() | Meningslös tråd | |
| Giant Charm - Ej medlem längre | 2008-11-21 11:41 | |
![]() | ABSOLUT INGEN av oss som skriver här kan säga om tiken är dräktig eller ej ????????!!!!!!!!?????? Hade det varit min hund så hade jag knipit käft och kollar upp det om jag inte ville vänta o se.... Hmmm Hallå är det någon som är synsk här och kan säga om tiken är dräktig ??? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-21 12:17 | |
![]() | Caligatia: Du har nog väldigt rätt, jag får väl släppa på lite omlindning av mina ord tror jag, även om det tar emot. | |
| fialottis - Ej medlem längre | 2008-11-21 20:03 | |
![]() | Jag har nu sett flera tecken på att hon är dräktig och jag har varit hos veterinär för att kolla. Så tack för alla bra råd. Allt flyter på bra. | |
| YlBjörn | 2008-11-21 20:16 | |
![]() | TS lycka till med din tik! Det blir säkert jättefina valpar och garanterat inte inavlade om nu grannens tax är av annan ras. Se bara på vargstammen, alla vargvänner jublar att det kommit en hanne från Ryssland. Hundavel däremot går ut på att inavla fram vissa skumma utseenden och beteenden som försvagar rasen. Så jag ville bara säga Heja! Bort med prettohundarna, fram för fler gatukorsningar. Skulle gärna köpa en om ja bodde nära. Stå på dej. | |