Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 18 948 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mimikryp | 2009-12-01 17:16 | |
![]() | Jag är bra på att använda reflexer. Nu för tiden finns det ju många coola reflexer, med form av döskallar och spöken till exempel. Det behöver ju inte längre vara Länsförsäkringars lilla nallebjörn eller en rund ful sak med logga på... Hur som helst, jag bytte handväska igår. Jag var noga med att pimpa den nya med fem reflexer. :-) Även om jag har reflexer på jackan också, så ja, handväskan går jag aldrig ut utan... Men skulle jag mot förmodan vara ute i mörkret i närheten av en väg, utan jacka, väska och/eller reflexer, då är jag väldigt noga med att gå så långt ifrån vägen som möjligt (långt in på gångbanan alltså), så eventuella bilister inte blir rädda när/om de upptäcker mig. | |
| Mimikryp | 2009-12-01 17:18 | |
![]() | Jag var tvungen att leta fram en illustrerande bild. :-) mimikryband.bilddagb...re ctlink=1 | |
| Lusse Lelle - Ej medlem längre | 2009-12-01 17:26 | |
![]() | Här på landsbygden använder de flesta reflexvästar...dvs vuxna och barn (och hundar)...men inte ungdomarna - det är inte coolt att synas tydligen... | |
| bobo flux | 2009-12-01 17:55 | |
![]() | Jag har ju länsförsäkringars lilla nallebjörn-reflex :O För övrigt så har jag för mig de sagt på radon att man ska byta sin reflex vartannat år, sen tappar den gradvis sin funktion. | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2009-12-01 18:03 | |
![]() | Jag har reflexväst på mig och hunden när jag är här hemma på vischan, lite mindre men fullt synliga från alla håll om jag drar mig inåt stan:) Vi har alla ett eget ansvar att synas när vi är ute i mörkret och jag fattar inte att inte fler folk inser att det är för deras eget bästa att spöka ut sig som en julegran:) | |
| Elmis | 2009-12-01 18:07 | |
![]() | Du e så dutti. | |
| micro113 | 2009-12-01 18:18 | |
![]() | Jag är usel på att använda reflexer - går alltid ut i mörkret och sen får jag hopp i diket när bilarna kommer, eftersom man inte syns alls i mörka kläder med svart hund på en icke upplyst väg. Jag tänker jämt att jag skall köpa mig en sån där gul vägverksjacka, men det blir aldrig av. Hmm... jag får nog skärpa mig | |
| delta9 | 2009-12-01 18:21 | |
![]() | jag köpte en reflex till min systerdotter <3 29 kr på rusta. världens klipp! det var en råtta som är gjord i nån sorts ljusreflekterande tyg :) | |
| mammamu - Ej medlem längre | 2009-12-01 18:27 | |
![]() | Visst e jag dutti Elmis;) Micro, det finns västar på Gubbdagis för 39 kr, jag tror att hundvästarna kostar 29 kr:) Billig försäkring!;) | |
| Bitte - Administratör | 2010-01-24 17:49 | |
![]() | Åter igen så har jag varit i väg med bilen i mörker och som vanligt så är det folk som promenerar utan reflexer,, Hur fasen tänker man ?? Bitte | |
| sanlin | 2010-01-24 18:21 | |
![]() | Håller med dig Bitte. Förstår inte att det ska vara så svårt. Håller nästan på att köra på någon varje morgon när jag kör barnen till skolan! =( Tur det börjar bli lite,lite ljusare iaf! | |
| multi74 | 2010-01-24 18:56 | |
![]() | Jag är väldigt dålig på att bära reflex, har inte ens någon men är därför väl medveten om att jag inte syns och agerar därför därefter och invaggar mig inte i nån falsk trygghet att jag syns vilket många med reflex verkar tro, det är absolut inget fel med att bära reflex men vissa verkar tro att dem blir odödliga och går rakt ut i gatan och tappar respekten för bilister och även cyklister. | |
| miss_ztar - Ej medlem längre | 2010-01-24 19:00 | |
![]() | Jag har reflexväst både när jag går ut med huliganerna och när jag är ute och rider. För övrigt ser min häst ut som en julgran när det kommer en bil. Han har reflexträns, benreflexer, reflexländtäcke och jag har reflexband runt hjälmen, reflexer på stövlarna och reflexvästen på mig.. När jag har hundarna med har alla reflextäcken på sig. (även om vissa här tycker att det är att förmänskliga hundarna, men det skiter jag i för jag ser hellre att de syns än att de blir överkörda!) | |
| Din Robert - Ej medlem längre | 2010-01-24 19:01 | |
![]() | Jag har inte haft reflex på kanske 25 år. Mycket dumt, egentligen. | |
| ojjojj | 2010-01-24 22:00 | |
![]() | när jag är ute och går har jag med reflexväst | |
| ojjojj | 2010-01-24 22:02 | |
![]() | snygg svenska, men ni fattar ;P | |
| Liftactiv | 2010-01-24 23:17 | |
![]() | Oavsett om den som knallar runt utan reflex tror att jag som bilist ska veta att h*n är "väl medveten om att jag inte syns och agerar därför därefter och invaggar mig inte i nån falsk trygghet att jag syns" eller inte så är det ett otyg att inte ha reflex! Jag hatar verkligen att det helt plötsligt dyker upp en "osynlig" människa nån ynka meter från mig. Det är riktigt otäckt! En jäkligt billig livförsäkring är vad det är så snälla, använd!!! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-24 23:24 | |
![]() | Nu fick jag mig en tankeställare. Reflexer kan innebära liv eller död..I get the message. Med tanke på att jag höll på att bli överkörd ute på Vallhallavägen för ett tag sedan | |
| kajix | 2010-01-24 23:43 | |
![]() | med bra reflexer hinner man hoppa undan | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-01-24 23:48 | |
![]() | Ja,det är därför jag lever idag. Annars hade vi varit en betapetare färre. | |