Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 685

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2009-01-27 21:26
Antal inlägg: 17500

hum, det skrev jag väl? Att man kan bli trött av smärtan. Men det är ju för allt som gör ont, och inte enbart av diskbråcket i sig ?

Maja G2009-01-27 21:50
Antal inlägg: 10730

Men...har ingen några goda råd att ge?

Ellebellebii - Ej medlem längre2009-01-27 21:56
Antal inlägg: 7733

Sitt inte vid datorn så mkt :P Min läkare sa åt mig att jag måste sova med dubbla kuddar så att ryggraden/nacken blir mer rak. Nu kan jag inte sova om jag inte har ordentligt under huvet. Träna upp musklerna runt så att de orkar stötta upp mer. Undvik att vrida för mkt i onödan (under längre stunder i taget alltså). Ja, skulle väl kunna säga mkt mer, men det får räcka så länge ;)

NadaR2009-01-27 22:11
Antal inlägg: 329

Jag är op. för diskbråck fyra gånger och stelop. i nacke och längdryggen samt har åtta titanskruvar i längdryggen.Smärta har blivit lite mindre då jag fick en ryggsmärtstimulator inop. föra året.Äter morfin för övrig smärta och har somntableter.Jag tycker inte att op. har hjälpt mig men man vet aldrig hur dett skulle kännas utan dom.
Känner med är alla

pennyjenny2009-01-27 22:17
Antal inlägg: 528

Jag har inte diskbråck (tack och lov), men dock ont i ryggen sedan drygt fyra år och ingen kan väl egentligen säga varför. Bara en massa antaganden tycker jag. Hur som helst så är jag väldigt trött och det beror på att det tar sån kraft att ha ont jämt och alltid behöva tänka på vad man gör.

rufs2009-01-28 00:53
Antal inlägg: 312

Jag har haft diskbråck ett stort som slog ut känseln i hela högersidan...Fick sjukgymnastik vattengympa 1 ggn i veckan började gå rätt mycket eftersom jag fick värk så fort jag va stilla..alla tjatade om den där eländiga träningen hela tiden:( Och jag är av naturen född lat. Men skam den som ger sig nu tränar jag 3 ggr i veckan går med unden minst 1 timme varje dag o mitt diskbråck är enligt farbror dr helt utläkt:) O du esseq jag e glad att mitt betaberoende inte fanns när jag fick mitt db diagnostiserat för då hade jag nog suttit o gnällt än idag..

rufs2009-01-28 00:55

46 år har jag sparat mina muskler o nu ska jag börja använda dom =) Låter så jäkla klychigt men sant att värk försvinner med träning

rufs2009-01-28 00:59

Jag har en väninna som hjälpt mig med massage o under förra sommaren tjatade hon ständigt om att min rygg inte kändes okej o att jag skulle söka ett proffs för o få hjälp dyrt e det o tidsbrist har man så tiden gick..I augusti åkte vi till turklandet passade som vanligt på o snika mig iväg för en massage:) Efteråt kommer mannen som knådat min kropp in med sin chef som ville tala med mig dom hade hittat ngt i min rygg som jag borde ta tag i??

sophistry - Ej medlem längre2009-01-28 01:01
Antal inlägg: 277

Acceptera inte värken och massor av värktabletter. Sådant tär på livslädjen!
Gå till en kiropraktor.

Utan min kiropraktor hade jag inte orkat med min tidigare ryggbesvär. Numera är min rygg är starkare. Så snart jag känner det minsta besvär går jag akut till min kiropraktor. Han drar mina ryggkutor på rätt plats och det hjälper på en gång.

DET HJÄLPER VERKLIGEN ! Tveka inte att söka hjälp hos en kiropraktor.

rufs2009-01-28 01:03

sök proffesionell hjälp när du kommer till sverige va deras råd , enligt honom hade jag burit mycket tunga bekymmer dom senaste 12 åren hmmm (undrade just hur han kumde veta det) Väl tillbaka i sverige fick jag kontakt med en sjukgymnast som e speciellt duktig på muskler, o honom har jag gått hos sen vi kom hem ( han gjorde slut i julas) finns inget fel på min rygg längre enligt honom =) även han tjatade om den här eländiga tråningen så va fn jag börjar väl då o nu 5 månader senare e jag rökfri värkfri o mår sjutton så mycket bättre
=)

rufs2009-01-28 01:05

kan säga att min sjukgymnast jobbar inom landstinget så det har kostat 70 kr / ggn o det har tagit mig ca 12 ggr att få ordning på ryggen + all träning

EssQ - Ej medlem längre2009-01-28 08:26
Antal inlägg: 1433

Jag gick hos en sjukgymnast men där fick ja bara ligga på värme..de va innan ja fick diagnosen diskbråck..han gjorde fel.. man ska inte ligga på värme om man har diskbråck..utan kyla.. ja gick där 6 gånger sen gav ja upp.. ja gjorde mina övningar som ja fick me mig hem på ett papper.. då när ja hade ishias oxå så pina ja mig att ta promenader till jobbet.. de försvann o idag är ja ute o går.. hos ortopeden ska ja fråga hur mkt ja kan göra me min rygg utan att vara rädd för att göra den sämre..

rufs2009-01-28 12:45

ett annat tips som jag glömde nämna igår esseq :) jag skaffade formpressade sulor till mina skor dom har oxå gjort susen för ryggen

Sangria2009-01-28 21:17
Antal inlägg: 504

Har haft ryggskott i fem veckor eller det var vad jag trodde tills jag tog mig i kragen och gick till läkare(som undrade vad jag trodde hon skulle kunna göra för mig?) Fick iallafall röntga och det visade sig att jag har skolios vilket gör att jag får så ont. Det går inte att göra nåt åt säger läkaren utan jag ska gå till sjukgymnast och sedan bara träna och bygga upp musklerna. Men jag har så fruktansvärt ont så ibland svimmar jag nästan av smärtan,tabletterna hjälper inte alls, så när jag kommer hem från jobbet så är jag slut och kan bara inte tänka på att gå och träna. Jag har jobbat hela tiden och jag jobbar i skolkök så det är ju bara att stå ,gå,tunga lyft m.m hela dagen. Har ju dessutom barn och hundar så det tar ju inte slut bara för att jag kommer hem.Jag har 20 år kvar till pensionen så jag måste ta mig ur detta för jag bara kan inte bli sjukskriven jag vägrar. Det ligger liksom inte för mig, jag är nästan aldrig sjuk. Har inte varit hemma en dag på två år och sist hade jag brutet finger så då hade jag inget val. Vad gör man??

EssQ - Ej medlem längre2009-01-28 21:55
Antal inlägg: 1433

Oki rufs :) ska prata me min ortoped om allt..

Sangria.. stackare lider me dig verkligen!

Maja G2009-01-28 22:47

Många av er pratar om diskbråck som sitter i nedre delen av ryggkotorna, men jag och Elle( tror jag det var) har i nacken...
Motion är ju bra i alla lägen, men är det så bra med tex simning, spinning osv...Det är det jag tycker är roligt, men får absolut ont i huvudet efter dessa pass...

Ellebellebii - Ej medlem längre2009-01-28 22:49
Antal inlägg: 7733

Jag kan inte cykla för då får jag ont i nacken... simning går bra om jag simmar på rygg. Man ska ju liksom inte böja nacken bakåt...

Maja G2009-01-28 22:56

Nä, det är ju just det som är kruxet...

Dansar ju linedance oxå, men det är inte tillräcklig motion för mig.
Har ni bra knep för att undvika smärta?
ska ju hålla att jobba i minst 25 år till...

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?