Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 078 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _abc_ | 2008-11-27 03:39 | |
![]() | Jag tror att det är mycket viktigt att pynta och hålla i traditionen för sina barn, även i lite äldre åldrar. Min familj slutade nämligen med det när man blev lite äldre och det har satt sina spår. Vi körde inte grann mina sista 3-4 åren (vi körde en julfikus några ggr dock med lite krimskrams i) när jag bodde hemma och jag känner nu att jag inte har någon Jul-tradition alls i mig i dagsläget. Och det är väl synd? Tragiskt nog har vi t o m inte gett julklappar till varandra några år och tog det med en klackspark. Jag menar inte att jag är besviken över de missade klapparna utan att sånt nog sätter spår och att jag själv kanske inte kommer pynta och ha mig när jag själv får barn. Det vore en smärre tragedi mitt i villaidyllen. För övrigt måste man väl ha plastgran i dessa miljötänkande tider? Eller är kanske plastgran ännu sämre än att hugga ner en varje år... Kör en fikus istället =). | |
| le-lou | 2008-11-27 03:41 | |
![]() | Vi har en vit plastgran, den är hysteriskt pimpad dessutom.. Ska man köra plast så tycker jag att man ska flasha på, ingen ide att ha plast och försöka efterlikna en riktig gran ---ska det fejkas så fejka ordentligt och kör bling bling vegasjul. | |
| Tess 08 | 2008-11-27 08:12 | |
![]() | Till advent ska ljusstakar och gardiner vara uppe. Lite pynt också! Dagen eller dagarna innan julafton ska granen in och tomtarna droppar in en efter en mellan första advent och julafton. Äkta gran är ett måste!!! | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-11-27 08:19 | |
![]() | Nästan inte alls! Slutade med det för flera år sedan då det bara är jobbigt att plocka fram alla grejor för att sedan plocka bort skiten igen på juldagen. :) Det enda jag gör är att sätta på staken i fönstret så grannarna får något att titta på :D | |
| TopBanana | 2008-11-27 08:30 | |
![]() | Som sagt var, jag bor i Egypten och pyntar hela dykcentret och hemmet till första advent - det lilla juliga vi kan få här vill vi ha så länge som möjligt :) | |
| PowerYoga | 2008-11-27 08:42 | |
![]() | Adventsstakarna och julstjärnorna är redan framme...brukar normalt göra det ett par dagar eller dagen innan första advent, men i år åkte rasket upp redan förra helgen...men bara för att jag städade ut förrådet. Jag tar precis som dig kissed fram rubbet förutom granen (plast) som kommer upp ett par dagar innan jul. Sen brukar jag köra teman på julgranen i form av pynt...de senaste åren har dock varit detsamma, vitt och möjligtvis lite silver. | |
| leolina - Ej medlem längre | 2008-11-27 08:44 | |
![]() | Jag älskar Julen,jag är såå glad vi har fått snö till 1 advent.De senaste åren har det varit lite snö kring jul,och man har inte haft den minsta Julkänslan.Men nu i år...Så jag plockar fram Allt,men julgranen den väntar vi med till 2 dar före jul.Och äkta vara ska det va.Pappa(min) har som tradition att hämta julgranar redan i början av December ,åt alla som vill.Fast nu i år ska vi göra det som en egen tradition.För det är ingen jul utan äkta julgran...Men sen åker julpyntet bort efter trettondagshelgen...O Jag sopar gärna barr in till midsammor,,det är ju som en tradition det ochså *L* God Jul på er alla | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-27 09:00 | |
![]() | Idag kommer adventsstakar och stjärnor fram ( om jag hinner pga sonens flyttstäd:) Resten av tomtar och dyl åker fram dagarna innan jul, men väldigt lite.. Riktig gran har vi inte haft sedan pojkarna var små, och den ene fick falsk krupp vid juletid.. Ni ska bara veta vad som kryper i julgranar egentligen!! Hade plastgran några år, men när den blev ful så slängde vi den och sedan har vi inte köpt någon ny! Men på jobbet har jag redan pyntat färdigt till advent! | |
| nella35649 | 2008-11-27 09:02 | |
![]() | Idag blir det stakar o stjärnor i fönstren. Lite tidigt men ska inte va hemma i helgen. Tomtar o så kommer fram TIDIGAST 1 v före julafton.. | |
| Margana | 2008-11-27 09:04 | |
![]() | Pyntar från första advent och fram till jul. Granen tas in dagen innan julafton och kläs. Äkta gran är ett måste för mig. | |
| bennyboll - Ej medlem längre | 2008-11-27 09:11 | |
![]() | Glömde säga att jag alltid har plockat bort julpyntet till efter nyår, eftersom en av gossarna fyller år den 3e januari och då ville jag inte ha pyntet framme...Men nu så bor han ju inte hemma längre.. * snyft* | |
| sanlin | 2008-11-27 09:12 | |
![]() | Till advent är det såklart stjärnor o adventsljusstakar som kommer fram.Samt julgardinerna! Lite smått annat pynt som inte är tomtar o så på kommer också fram ( typ som röda ljuslyktor,röda dukar mm)... Själva julpyntet kommer fram till Lucia ungefär.Och den äkta granen kommer in ett par dagar före julafton. Älskar julen och speciellt nu till advent när alla stjärnor o ljusstakar kommer fram o det lyser så mysigt! Kul också för att det brukar då lysa i de flesta hem.Även de som kanske inte brukar ha så mycket lampor (el kanske ingen alls...) brukar ju sätta upp någonting till advent iaf. :) | |
| Lill-IT | 2008-11-27 09:19 | |
![]() | Håller med margana: Pyntar från första advent och fram till jul. Granen tas in dagen innan julafton och kläs. Äkta gran är ett måste för mig. | |
| shoppa | 2008-11-27 09:19 | |
![]() | jag håller på för fullt,d.v.s. tar ett rum i taget.Vi har nästan bara stakar(!) och en julgran som åker in typ en vecka före julafton.Gillar adventljusstakar men avstår numera allt annat pynt...Älskar att träffa vänner med varm glögg,pyssel och mingel!och alla levande ljus!Suck jag läängtar!! | |
| StinaD | 2008-11-27 09:25 | |
![]() | Julgardiner, stakar, dukar och stjärnor till 1:a Advent. I år är jag faktiskt lite tidigare, då jag var tvungen att putsa fönstrena när det inte var smällkallt och minusgrader. Då tyckte jag det var lika bra att köra på med gardinerna med... Tomtar osv kommer fram dagen innan jul... själv hade jag gärna startat tidigare men min man är stenhård.... inga tomtar innan dan före dopparedagen. Julgranen pyntas också dagen innan, av barnen i familjen....... då är det julgodis, nötter och glögg hela kvällen och barnen är uppe tills dom stupar av trötthet..... Sen kommer tomten på natten och lämnar dem varsitt paket under julgranen... Helmysigt tycker jag... | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-11-27 10:03 | |
![]() | plastgran, brr hellre utan gran då faktiskt. Julpyntar första advent med stjärnor i fönstren, gran köper vi 19:e (sonens födelsedag) pyntar då och dricker lite glögg. Tomtar och lite annat "krafs" åker oxå fram då :) | |
| ElsieKvist | 2008-11-27 20:10 | |
![]() | jag pyntar inte heller. | |
| Malla13 | 2008-11-27 20:20 | |
![]() | Jag är ganska så lik trådskaparen...=) Jag älskar julen och vill ha in den tidigt..Jag sätter upp mina stakar, julgardiner och tomtar rean nu till advent... sedan njuter jag av det i fulla drag tills den 1 - 2 januari sedan vill jag ha ut julen så fort som möjligt och vänta in våren...Då är det liksom nytt år och jag vill starta på nytt så fort som möjligt...Konstig men behaglig känsla på en o samma gång. Men att njuta innan julen är underbart..men förberedelser och så..Granen sätter vi upp ca 2 veckor innan julafton så vi hinner njuta av den. Vi använder plastgran som för oss funkar lika bra som en riktig gran!! =) | |
| Pocaloca | 2008-11-27 20:24 | |
![]() | ...fäärdig!! | |
| DennisPlz | 2008-11-27 21:17 | |
![]() | Jag anti-pyntar, dvs tar bort allt rött och rött/vitt som kan uppfattas som ett uppmärksammande av denna milt sagt bastardiserade högtid. | |