Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 983

Forumkategorier

Användare Inlägg  
trashone - Ej medlem längre2008-11-30 22:50
Antal inlägg: 18678

Nu blir jag fan gråtfärdig.

Miss_jk2008-11-30 23:02
Antal inlägg: 8941

Hmm, har aldrig hört någon säga det TS skrev, men väldigt ofta så är det väl just när man får första barnet som det börjar knaka i fogarna.

Amiable2008-11-30 23:07
Antal inlägg: 1365

Träna gärna & ofta!
;)

bitley - Ej medlem längre2008-11-30 23:26
Antal inlägg: 691

Jag blev pappa för sju år sedan när jag skulle fylla 30. Det var ashäftigt. Jag kunde inte fatta att jag väntat så länge, fasat för det eller något, för det är det mest vidunderliga jag varit med om. Men jag dömer ingen, to each his & her own! Men allmänt sett så verkar folk vänta för länge.

SämstpåBeta2008-12-01 02:08
Antal inlägg: 1761

....djävla unge, gör som jag säger. Inte som jag gör!!! /tonårsförälder

Tess 082008-12-01 11:01
Antal inlägg: 18003

Till TS (på ursprungsfrågan)

Ja, naturligtvis!!
Har man inte barn är man inte lycklig och DU kan bara bli lycklig om ni börjar skaffa barn typ GENAST!!
Tänk på att jag har tre barn och är då alltså tre gånger så lycklig som du!! Och just nu (eftersom jag är tokförkyld, sjuk och inte känner kig speciellt lycklig) måste du vara ofantligt olycklig!!!

*obs! ironi*

trashone - Ej medlem längre2008-12-01 11:41

Hehe

Nu är jag övertygad, folk borde tvingas ansöka om rätt att föröka sig.

Blazingstar - Ej medlem längre2008-12-01 12:53
Antal inlägg: 18

Jag tror det är såhär; de flesta idag i fertil ålder är rätt så ego, jag vill resa, jag vill plugga, jag vill klättra på karriärstegen, jag vill ta det lugnt, jag vill ha sovmornar, jag vill bestämma över mitt liv, jag har inte lust att älska någon förbehållslöst (som man bör göra sitt eget barn), jag har inte lust att ta hand om, jag har inte....ja...ni förstår..allt idag handlar om självförverkligande, när det äkta självförverkligandet kanske ligger i att våga få ett barn och hänge sig och våga se vad man blir för människa då, då upptäcker man sidor hos sig själv som man inte visste fanns, vad handlar livet om egentligen?vill man inte utvecklas som människa?jag kan inte tänka mig ett liv utan barn, att gå runt i ungefär samma spår, samma vänner..det som räknas för mig är den INRE resan, att jag får upptäcka nya världsdelar i mig själv, och det gäller alla delar i livet inte enbart barn!!!

bitley - Ej medlem längre2008-12-01 15:30

Fint sagt Blazing. Jag håller med dig.

trashone - Ej medlem längre2008-12-01 15:42

Ni skaffar barn för att förverkliga er alltså. Vilken nyhet *ironisk*

bitley - Ej medlem längre2008-12-01 15:44

Du är sensationellt otrevlig i nästan varje inlägg trashone, sorgligt.

kermis2008-12-01 15:45
Antal inlägg: 1323

Blazingstar: "vill man inte utvecklas som människa?" Kan du vara vänlig att bevisa att barnlösa INTE utvecklas som människor?

Ditt resonemang går att vända lite för lätt för att det ska hålla. Jag kan ju hävda att dagens föräldrar är så egoistiska och självcentrerade att de absolut måste skaffa en avkomma för att visa hur fantastiska de är. Oavsett hur kass livssituation de är i, oavsett om deras gener är något för eftervärlden att ha, de bara tänker på sig själva och deras behov av att ha barn i sitt liv osv osv osv...

trashone - Ej medlem längre2008-12-01 15:46

Tolkningssak, kan inte rå för hur du läser.

Blazingstar - Ej medlem längre2008-12-01 16:05

bitley , kul vi tycker lika ; )
kermis; jag skrev "vad handlar livet om egentligen?vill man inte utvecklas som människa?" det ska man kunna läsa med och utan kontext som handlar om barn!jag skrev oxå "det som räknas för mig är den INRE resan, att jag får upptäcka nya världsdelar i mig själv, och det gäller alla delar i livet inte enbart barn!!!" detta ska oxå kunnas läsas med och utan kontext =mening barn.

Blazingstar - Ej medlem längre2008-12-01 16:22

sedan behöver det inte sägas att jag håller fast vid "jag kan inte tänka mig ett liv utan barn, att gå runt i ungefär samma spår, samma vänner"

kermis2008-12-01 16:34

Jag tycker nog jag haft ett väldigt varierat liv hittills... även utan barn. Att gå runt i samma spår har ju för sjutton INGENTING med barn att göra. Du kan skaffa barn och bo kvar i samma sketna lägenhet, med samma skitjobb, samma "vänner", samma allt, utom att man just lyckats med bedriften att föröka sig. Likadant som att du kan hitta nya hobbies, jobb, umgängeskrets, boende osv när du INTE har barn... Det enda som inte går i samma spår är att du nu har ett barn du ska ta hand om (och gärna uppfostra också, så vi andra slipper lida...). Är barn verkligen det enda sättet du kan komma på att få lite mening till livet??

StinaD2008-12-01 16:40
Antal inlägg: 349

Jag har aldrig varit med om det TS beskriver... själv fick jag mitt första barn ungefär en månad efter jag fyllt 20. Inget jag ångrar... jag älskar mina barn. Men var sak har sin tid och vill du inte ha barn nu, så väntar du lite.

Blazingstar - Ej medlem längre2008-12-01 16:42

kermis, jag måste bara tillägga, trots att det blir många inlägg från mig;tyvärr ser jag ditt resonemang som något simpelt. Tvärtom tycker jag att majoriteten av de vänner som jag har, samt de föräldrar jag träffar är oerhört pedagogiska,beredda och måna om att engagera sig i sitt barn och dess framtid. Ett barn ska man vårda lääänge, det tror jag nog att de flesta som blir föräldrar inser innan de planerar barn. Simpelt tycker jag att resonemanget är för att du skriver" Jag kan ju hävda att dagens föräldrar är så egoistiska och självcentrerade att de absolut måste skaffa en avkomma för att visa hur fantastiska de är" det måste ju vara väldigt få (om någon) som går igenom en graviditet med allt vad det innebär, en total omvandling av sitt eget liv (som ett barn innebär, eftersom inget blir sig likt, men på ett helt underbart positivt sätt(vet att det finns kolik o annat som inte är så underbart men nu menar jag i det stora perspektivet)) , för att ha barnet som nån sorts symbol för sin egen förträfflighet?Nä, jag skulle aldrig köpa ett sånt påstående.

kermis2008-12-01 16:48

Du menar, du köper det resonemanget lika lite som jag köper ditt resonemang om att dagens fertila människor är för ego för att skaffa barn...?

trashone - Ej medlem längre2008-12-01 16:49

Vilken tur jag är blond så jag kan skylla på det nu när jag inte riktigt får Blazingstars inlägg att gå ihop.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?