Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kermis | 2008-12-06 23:21 | |
![]() | alfamarie: jo, jag vet ju att det finns människor som resonerar som du gör men jag visste inte, eller snarare, jag hade aldrig ens tänkt tanken att folk kunde ta illa vid sig när det fotades, men som sagt, nu vet jag det... :) | |
| Jack Sparrow - Ej medlem längre | 2008-12-06 23:25 | |
![]() | När jag var på mina barns kusins begravning i höstas så fotograferade jag, och många med mig, kistan med de vackra blomsterdekorationerna och ett stort inramat foto av Jonas som stod uppställt framför tillsammans med en hopvikt AIK-flagga (yes, he was a big fan :)). Det var vackert och är ett fint minne... | |
| Caligatia | 2008-12-07 01:28 | |
![]() | Jag kan hålla med om att man inte bör fota det sörjande utan deras godkännande. Min farmor fotograferade min farfars begravning 55, och de korten är JAG väldigt glad för idag. Det är väldigt vackra bilder, och ger mig en större känsla av att höra till den del av familjen jag aldrig fick träffa. | |
| Caligatia | 2008-12-07 01:29 | |
![]() | *de sörjande* | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-12-07 13:02 | |
![]() | Vid en begravning av någon som dött för tidigt och ej av ålderdom är det nog känsligare att fotografera (de finklädda men nedstämda) besökarna på; möjligen blommor kista gravplats kapell etc, om ens det. En begravning av någon som levt ett långt och ljust liv där besökarna i allmänhet är vid gott mod (även här finklädda) vore synd att inte bevara på bild. | |
| EssQ - Ej medlem längre | 2008-12-07 13:13 | |
![]() | Vi brukar ta kort efteråt..på kistan o alla fina blommor..men aldrig under själva akten. Och INGEN har ens på sina mobiler om dom ens e me.. respekt.. | |
| Lisaa | 2008-12-07 17:46 | |
![]() | Håller med EssQ, ingenting under själva akten. Det stör ju... | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2008-12-07 18:54 | |
![]() | Efteråt på kistan och blomsterarrangemangen är OK, men inte på de sörjande! Det gjorde vi när vi fikade och var lite gladare igen :) | |
| Miss_jk | 2008-12-07 20:22 | |
![]() | Jag vet en hel del som hat fotat på de begravningar jag varit på. För vissa är det en hjälp i sörjandet att titta på fina bilder från begravningen. Jag för min del klarar mig helt utan detta, men har ingenting emot om andra vill göra det. | |
| Mimikryp | 2008-12-15 19:13 | |
![]() | Inte heller jag har ens slagits av tanken att fotografera på en begravning. Men jag tycker som många andra, kistan, blommor och själva gravsättning är okej att fota, men sörjande människor ska man ha största respekt för och definitivt fråga om de kan tänka sig att vara med på kort. Själv hade jag absolut inte sagt ja om någon frågat om jag ville vara med på kort när jag storgrät på morfars begravning. Och mobiltelefoner ska SJÄLVKLART vara avstängda om de överhuvudtaget ska följa med till kyrkan. | |