Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 227 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Okreh | 2008-12-11 22:58 | |
![]() | Haha. Snyggt gjort Bizzzy. | |
| blue_moon | 2008-12-11 23:02 | |
![]() | Efter att ha läst Råd & Rön:s Bäst i test valde jag en Miele. Det är många år sen men den fungerar ypperligt fortfarande. Hemförsäljning à la Kirby borde inte få förekomma. Och när det nu gick så galet för den här familjen kan man bara vara tacksam över att de svalde stoltheten och offentliggjorde eländet, Kirby till efterrättelse och androm till varnagel. | |
| Tess 08 | 2008-12-11 23:10 | |
![]() | Dammsugaren jag (fortfarande) användet är säkert 16 år. Den har dammsugit både slipdamm, gipsdamm, lite vätska och vanliga saker som damm, spikar, leksaker och annat... Och den jä*eln går inte sönder!!! Sa att jag skulle sätta in centraldammsugare när den pajade och har sedan dess använt den lite vårdslöst, men det hjälper f*n inte!!! | |
| chivve - Ej medlem längre | 2008-12-11 23:22 | |
![]() | 30 000 kronor för en dammsugare är ju priset som har satts på varan. Håller mer om att det är ett högt pris men det är ju likadant överallt i samhället, jeanspriser, bilar, flygbiljetter, mobiltelefoner osv osv. I väldigt många fall betalar vi konsumenter ett överdrivet högt pris för varumärke/status. Men att kalla det för lurendrejeri tycker jag inte är rättvist, det är ju i slutändan ändå konsumentens ansvar att bedöma vad varan och varumärket är värt för dem. Det finns ju exempel på konstnärer som säljer skräp från gatan förpackat i en plexiglaskub för hutlösa priser, helt värdelöst i de flestas ögon men i bland en liten skara människor värdefull konst. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-12-11 23:25 | |
![]() | chivve, du har en bra poäng. Blir man inte lika blåst om man köper ett par jeans för 2500 kronor, när man kan köpa dem för 400 på H&M?! Rent personligen så tycker jag att det är mindre begåvat kanske att köpa en damsugare för sådana pengar, men det skadar ju inte att sätta fokus på oseriösa affärsverksamheter för den sakens skull. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-12-11 23:29 | |
![]() | Nej lurendrejeri är väl kanske att ta i men de utnyttjar helt klart folk som inte kan säga ifrån på skarpen. Ett nej för dem betyder tydligen inte ett nej utan man måste handgripligen kasta ut dem för att de ska fatta vad nej betyder.. | |
| Mirr | 2008-12-12 00:18 | |
![]() | Folk har en konstig syn på ekonomi nu tycker jag. Se bara i TV-programmet Lyxfällan: folk tar massa lån för man bara måste ha den senaste mobilen stereon etc. Har man inte råd får man vänta helt enkelt. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-12 00:19 | |
![]() | Sunt förnuft? hahahahaha Vad skall vi då skratta åt? | |
| Mirr | 2008-12-12 00:20 | |
![]() | Våra egna fel och brister som omväxling =) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-12 00:47 | |
![]() | Uh :( nej nej | |
| Tess 08 | 2008-12-12 01:07 | |
![]() | Trash? BILD? *lessen* | |
| mrperfect | 2008-12-12 01:35 | |
![]() | Centraldammsugare är bäst. Dessutom genereras så mycket damm så även om det existerade en perfect dammsugare som verkligen sög bort allting så dröjer det inte många timmar förrän det finns damm igen. Man kan ju inte dammmsuga varje dag vilket dessutom då blir meningslöst. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-12-12 01:37 | |
![]() | varför kan man inte dammsuga varje dag? | |
| HildurE | 2008-12-12 01:41 | |
![]() | barbi, hur kan man ha garanti hela livet på en dammsugare? Om man köper den när man är 25 och så blir man 100 år, då har nog firman upphört och chefen är död. Tror de luras med bra för allergin också. | |
| StinaD | 2008-12-12 06:58 | |
![]() | Kirby är det mest oseriösa företag jag vet om. Så vidare dom inte har ändrat sig sen jag sökte jobb där för mer än tio år sedan. Som bokare dock, inte dammsugarförsäljare. Jag hade aldrig tagit jobbet dock, aldrig i mitt liv. Skitlön för skitjobb, och bokade man inte tillräckligt många så stod det i ens kontrakt att man var tvungen att jobba över osv... Hemsk firma det där. Och visst är det så att man nästan behöver eskortera ut dom ur ens hem.... Grannen hade en hemma så dom skänkte oss en mattvätt. Faktiskt så tackade jag nej till den, på ett slutligen bryskt och ganska otrevligt sätt. Stackars telefonister... inte ens dom får ta emot ett nej, då har dom chefen i arslet....... :-( Själv har jag centraldammsugare. Underbart säger jag.... | |
| Snoosy | 2008-12-12 07:29 | |
![]() | Såg inte Plus. Men blir ledsen över att det finns så många här på betapet som tycker sig ha rätten att tycka de kan skylla sig själva. Att människor är naiva kan de inte rå för. Att människor är elaka, kan de inte heller rå för. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-12-12 08:01 | |
![]() | Jag har sökt jobb på en firma (kanske den som lurades på tv?) som säljer dammsugare för 30 000 kr/st. Det påminner om ett möte hos en religiös sekt, när man går på säljkursen hos dem. Man får en demonstration av dammsugaren (som för övrigt verkar riktigt bra (Kirby)) under nästan en hel dag. Efter den demonstrationen har man nästan lust att skrika "halleluja" när man hör namnet Kirby! Som säljare skall man namnge (minst) 10 personer som man har i sin egen telefonbok och bland dem skall företaget försöka boka in försäljningsmöten hos dessa potentiella kunder. Man får delbetalt (lön) när man har varit på ett antal kundbesök, man får nästa delbetalning när man har sålt en dammsugare och slutlön får man när man har gjort ett efterbesök hos kunden. Kunden skall (oavsett om den har köpt en dammsugare eller ej) pressas till att ge namn på nya, potentiella kunder. Detta ger ytterligare en press på den nya kunden: "ditt barnbarn har rekomenderat dig som kund, skall du inte köpa en dammsugare, för hens, skull?" Jag frågade om semesterlön, de sade: "du kan ta med dig en dammsugare eller två på semestern, så bokar vi in möten efter vägen dit du ska, då får du betalt under semestern". Efter ytterligare frågor om arbetstider, moral, löner mm. så sade jag till min tilltänkta chef: Jag är inte intresserad, jag anser att det är i det närmaste bedrägeri att lura på folk dammsugare som de inte är intresserade av och inte har råd med, jag känner ingen som jag har råd att lura på detta sätt. Hans svar var att: "du kan väl försöka att åka hem och dra dig ur det här så diskret du kan, utan att skärra upp de andra?" Jag anser att de som är försäljare i det närmaste har slutit förbund med djävulen och är att beklaga lika mycket som sina kunder, om de inte är försäljare utan samvete, för då förtjänar de all kritik! | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-12-12 08:08 | |
![]() | ...och för att svara på frågan: Nej, jag tycker nästan aldrig att folk som har blivit lurade får skylla sig själv, om de inte går på samma sak igen och igen... Skammen skall den som luras stå för! | |
| Amiable | 2008-12-12 08:11 | |
![]() | Ja du , vad ska jag säga/skriva om det? Precis som vilken annan som helst, så får de väl leva med sitt dåliga val och svälja de sura konsekvenserna??!! Lr?? Tror säkert att det är människor som kan både läsa och tänka. Därvid har de all möjlighet i världen att även ta reda på hur det _verkligen_ står till med avtal mm mm Trist bara att de känner sig lurade. Vem ska de skylla på? | |
| Amiable | 2008-12-12 08:14 | |
![]() | Kom o tänka på hur man ser på när det är ungdaomar/barn som tar dåliga beslut(oftast baserade på sämre/inga erfarenheter)... Bara att gilla läget. Deras val. Ta ansvar för sina handling. Bara att svälja konsekvenserna. | |