Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 531 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stabilt | 2008-12-27 23:00 | |
![]() | Jagg är inte hemlös Miss_jk men jag har en åsikt ändå....i miitt trygga hem..............fy fan vad jag skäms över att jag har det så jävla bra................... | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:02 | |
![]() | Varför skämmas? | |
| Miss_jk | 2008-12-27 23:03 | |
![]() | Men jag fick ju inte ha en... Hur fan kan man skämmas för att man har det bra!!?? Sick, sick, sicko. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:05 | |
![]() | Jag ser ingen anledning att skämmas för att man är lyckligt lottad, men jag tycker att man ska vara tacksam och tänka en aning på andra människor som har det sämre - och om man kan, hjälpa till på något sätt. | |
| Grisebank | 2008-12-27 23:07 | |
![]() | Miss_JK, du har tolkat drstein inlägg helt fel. Många av dem som inte kan behålla den bostad som erbjuds har någon form av problem (droger, psykiska, mental handikapp etc). Så blir det när institiutionerna har monterats ner. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:09 | |
![]() | Tanken med att institutionerna inte skulle vara kvar var kanske god från början, men inget fullgott alternativ fanns/finns för de som inte kan ta hand om sig själva. Det är jättesorgligt och helt oförsvarbart. | |
| seasick_sail | 2008-12-27 23:10 | |
![]() | Förstår inte heller varför man skulle behöva skämmas. Förstår inte heller varför det alltid heter att vara "lyckligt lottad" med fokus på "lottad" är det bara fråga om tur alltså? Mitt enkla svar är nej. Därmed inte sagt att man inte ska förhålla sig med ödmjukhet inför de som har det svårt. | |
| nettan23 | 2008-12-27 23:15 | |
![]() | Även fast man e skötsam kan man få stå utan bostad, vet detta med all säkerhet, så vet inte riktigt vad drstein pratar om. Finns många hemlösa i vårat rika land och det tycker jag är skamligt, om man nu e tvungen att leva på gatan, kan man klandra dem för att ta till alkohol eller droger? Vilket leder till problematik...såg ett program om en man som var tvungen att vara helt "ren" i 6 månader innan han fick hjälp med boende, e det verkligen de bästa förutsättningarna för honom att lyckas? | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:16 | |
![]() | seasick, Jag har aldrig påstått att det bara handlar om tur. jag tror att man använder uttrycket "lottad" som i "ödets lotteri" med avseende på var man föds, vilken tid, med vilka förutsttningar. Det finns miljoner människor som jobbar och presterar som sjutton, men som ändå lever i djupaste misär. Självklart handlar inte livet bara om tur, men om man beger sig runt i världen och träffar människor som bara haft "oturen" att födas just där och då, så ställs plötsligt ens egna prestationer i ett väldigt annorlunda ljus. Ödmjukhet skriver jag under på. | |
| Mouche - Administratör | 2008-12-27 23:17 | |
![]() | Instämmer till 100% med seasick_sail. Det skulle aldrig falla mig in att vare sig skämmas eller att kalla mig för "lyckligt lottad" när det gäller mitt hem. Jag har själv jobbat mig till det jag har och det jobbet är vad jag nu kan njuta frukterna av. Kan jag hjälpa så gör jag det givetvis gärna men något dåligt samvete för att jag har det bra, nej se det har jag definitivt inte! Mouche | |
| stabilt | 2008-12-27 23:21 | |
![]() | kylan kryper in du söker värme men den finns inte....en sak ska ni fatta alla i sverige erbjuds inte bostad...............så är det och jag vet att jag har rätt. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:22 | |
![]() | Körslaget? vad? | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:23 | |
![]() | Vem är Nanna? Nanne Grönvall mena du? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:25 | |
![]() | Om man är skötsam men ändå utan bostad så är ändå chansen att få bostad större än om du fortsätter missbruka. Och som alla andra får man väl söka sig till nästa kommun och ta lite egetansvar. | |
| stabilt | 2008-12-27 23:28 | |
![]() | Hjälp mej är det jag som är dum i huvudet eller.............har spelat på betapet ett tag och fått den uppfattningen att fy va duktiga vi är här i Sverige....men är vi det eller. Jag mår illa av alla trådar på forumet "hemlös" har ni ingen som helst medkänsla...om inte............så ät gott lev gott och skit i hur din medmänniska mår. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:29 | |
![]() | Trashone, riktigt så enkelt är det inte för alla. Man kunde önska det, men alla är inte tillräckligt friska för att ta "eget ansvar". Många missbrukare är också psykiskt sjuka, och får inte hjälp. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2008-12-27 23:31 | |
![]() | Jag förstår inte ett dugg av stabilt:s senaste inlägg. Går det att få det på ett mer begripligt språk? | |
| stabilt | 2008-12-27 23:32 | |
![]() | Vem fan har talat om missbruk....du behöver inte ha problem med droger/alkohol för att bli hemlös du behöver bara ha en sjukdom som inte försäkringskassans läkare godkänner....om de inte godkänner din sjukdom då är det kört. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2008-12-27 23:32 | |
![]() | Min tolkning är att hon upplever att flera på forumet saknar medkänsla för hemlösa. Kan ha fel. | |
| Grisebank | 2008-12-27 23:34 | |
![]() | hm, stabilt, tror inte man blir hemlös pga det. | |