Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 665 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-17 12:53 | |
![]() | Bromsolja, är det du som är Brigitte Bardot? | |
| Bromsolja - Ej medlem längre | 2009-01-17 12:56 | |
![]() | Jag är fåraherden du möter i hagen i dina drömmar, som säger aja baja och tar fram psalmboken när du blir för närgången. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-01-17 12:58 | |
![]() | "Arriving in Paris always causes me pain, even when I have been away only a short while. It is a city which I never fail to approach with expectation and leave with disappointment. There is a question which only I can ask and which only Paris can answer; but this question is something which I have never yet been able to formulate. Certain things indeed I have learned here: for instance, that my happiness has a sad face, so sad that for years I took it for my unhappiness and drove it away." | |
| Bromsolja - Ej medlem längre | 2009-01-17 13:01 | |
![]() | Det retar mig, jag kan inte komma på var citatet kommer ifrån. Berätta för lilla bromsolja. | |
| Tess 08 | 2009-01-17 13:03 | |
![]() | Jag känner mig inte speciellt korkad när jag feströker, men det kanske beror på att jag festar ca 1-2 gg varje år och gör av med kanske 2-3 cig under samma år... Kan lika gärna låte bli och gör det ibland... Fattar heller inte varför man ska röka i Paris (känns lite klyshigt och någor man bara MÅSTE göra.. bara för att...) | |
| blankomblank | 2009-01-17 13:04 | |
![]() | har jag träffat dig på krogen någon gång bobo flux?:) Jag tror inte att jag skadar mig själv med 2 paket per år. Jag är gammalmodig, det fanns en viss elegans och heder förr som vi helt tappat idag. Värderingar som inte handlar om rökning men som attraherar mig det enda spår vi ser av det idag är i gamla filmer. Jag gillar kort sagt känslan av att man befinner sig i en gammal film. Känslan infinner si inte alltid på krogen men det händer, beror på vart man är | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2009-01-17 13:05 | |
![]() | b-o: Iris Murdoch - Under the Net | |
| Bromsolja - Ej medlem längre | 2009-01-17 13:08 | |
![]() | Aha, har inte läst nåt av henne. | |
| blankomblank | 2009-01-17 13:10 | |
![]() | Behöver inte vara Paris utan alla gamla städer. Du kan definitivt hitta mig smuttande på en vattenpipa i Kairo på café. Att en klyscha bildas är ju för att många gör det. Men måste, alla måste inte, vi måste ingenting men just det måste jag för att jag njuter av det. Jag går dit min begär leder mig på gott och ont | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2009-01-17 13:11 | |
![]() | Vet inte riktigt vad jag tycker...man riskerar såklart att beroende i längden om man festar ofta. Å andra sidan kan man traska runt i Bangkok i en veckas tid utan betänkligheter (i alla fall jag), där man garanterat får i sig mer skröp i luftvägarna än av en cigarett i halvåret. Skulle aldrig kunna tänka mig en cigarett, men det beror mycket på att jag skulle bli beroende snabbt - vilket jag inte blir av avgaserna i Bangkok (som ledde till direkt illamående och kräkningar efter längre vistelse) | |
| Saga-li - Ej medlem längre | 2009-01-17 13:28 | |
![]() | "skröp" | |
| blankomblank | 2009-01-17 13:28 | |
![]() | skröp??....vad betyder det? | |
| homeopatrik - Ej medlem längre | 2009-01-17 13:41 | |
![]() | Paris är metal. En gammal offerplats åt Diana. Feströkare är väl metal också. Men mer metal är att vara geniun. Att stå för sina handlingar. Även om de är fel. Som att röka. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-17 14:25 | |
![]() | Så puckat, jag vet inte ens hur jag skall beskriva exakt hur idiotiskt rökning är. Min enda tröst är att sjukdomar hoppar på er mer... | |
| blankomblank | 2009-01-17 14:37 | |
![]() | men asså ha-lå-å?!... Känner att jag står där på krogen igen med mitt argument. Tror du vi dör av 2paket per år? Du dör förmodligen snabbare med din mobil fastklistrad vid örat. | |
| bobo flux | 2009-01-17 14:39 | |
![]() | För mig spelar det ingen roll under vilket årtionde det röks, vetskapen om vad en cigarett innehåller tar för mig bort all form av glamour och romantik kring rökning. Och nej, jag tror inte vi har träffats på krogen. Men i ett tidigare liv, kanske? :) | |
| blankomblank | 2009-01-17 15:01 | |
![]() | kanske det bobo flux man vet ju inte så mycket om det outforskade | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-17 16:33 | |
![]() | Svarade du mig blank? | |
| blankomblank | 2009-01-17 16:48 | |
![]() | jepp 14.37 | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-17 16:49 | |
![]() | Ah okej, bra att veta, min bedömning av dig var korrekt. | |