Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 643

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mrperfect2009-01-21 22:49
Antal inlägg: 11437

Dessutom stavas det inte "haux" utan "hoax ".

Birgerkung - Spelvärd2009-01-21 22:58
Antal inlägg: 2392

För att en gång för alla få slut på dessa kedjemail, så kan vi väl alla skicka detta till alla vi känner:

"OBS! VIKTIGT: Alla meddelanden som innehåller uppmaningar om att meddelandet ska skickas vidare till alla ni känner är bluff. Skicka aldrig sådant vidare!! Vänligen vidarebefordra denna uppmaning till alla i er adressbok, så att vi får slut på detta elände!"

hugokolbaz2009-01-21 23:45
Antal inlägg: 665

Av idioter, för idioter.

_abc_2009-01-22 01:04
Antal inlägg: 2200

If you build it, they will buy:
failblog.files.wordp...wi nder.jpg

katalias - Ej medlem längre2009-01-22 01:38
Antal inlägg: 2032

dvd-rewinder!
OMG! Måste köpa till syrran!!

bitley - Ej medlem längre2009-01-22 02:43
Antal inlägg: 691

Öppna ett Gmail-konto så du får webmail med riktigt bra lagringsmöjligheter. Du kan maila rätt mkt filer till dig själv. På så sätt kan du nog rädda dina bilder. Kan datorn zippa dem så kanske, men virus kan ju följa med på så vis också. Bättre att bifoga jpg's. Jag tror du kan skicka upp till 10 Mb per mail. Det låter inte så mkt men det kan ändå räcka till ett större gäng bilder. Sedan har du säkrat lite av din data på Gmail-kontot i alla fall. Textdokument värda att spara; klipp ut texten å klistra in i mail till dig själv. Simple. Tänk på att filnamnen måste vara utan mellanslag på Gmail för att det ska funka, så t ex "Bild 10.jpg" funkar inte, döp om.

bitley - Ej medlem längre2009-01-22 02:43

Oups. Trodde killen var virusdrabbad. Men det var iaf ett tips... ;)

Zampano2009-01-22 02:45
Antal inlägg: 237

Här kommer ett tips:
www.betapet.se/forum...e= 0#869235

dudeniro - Ej medlem längre2009-01-22 02:45
Antal inlägg: 6214

mr perfect, eftersom jag är mer anspråkslös än du stavade jag givetvis fel med avsikt, allt för att tona ner min överlägsenhet. Alternativt, se det jag skrev som en hoax ;)

grönmoped - Ej medlem längre2009-01-22 07:36
Antal inlägg: 35

bergatroll...skaffa en extern låda till din 3½(finns att köpa, kostar max 500). Din dator verkar ju vara utom räddning. Koppla sedan in den på din laptop(som har uppdaterat virusskydd!). Plocka över filerna som du vill rädda, om det går.

En annan variant kan vara att starta datorn med linux, finns varianter som går att boota från cd(har själv en sån variant för paniklägen som detta).

Bergatroll2009-01-22 17:45
Antal inlägg: 164

Tackar för alla tips, dock verkar det ju som att det blir till att ominstallera allt. Har kommit på att jag kan skicka grejer över msn iallafall, så då kan jag få över filerna till den bärbara.

Men ni hackers, om man har sin hårddisk partitionerad, kan man då lägga över filerna man vill rädda på den partitionen och sedan radera och ominstallera windows på den andra partitionen?

Jag är inte så haj på det här med datorer längre, efter Amigan gick det sakta utför...

bitley - Ej medlem längre2009-01-22 18:04

Tänk dig ett sjukhus där du har fullt med pestsjuka patienter; bara för att du har en ren och fin avdelning du kan avleda några som ser friska ut så innebär det inte att smittan inte fortsätter. De kommer bli sjuka i den fina avdelningen också.

Om du däremot hovrar ett tefat ovanför sjukhuset och enbart kopierar det digitala från patienterna så räddar du deras data. Det kanske är ett fungerande synsätt? Med Gmail-tricket kan du rädda datat utan att det sprids vidare.

Åtminstone med största sannolikhet.

bitley - Ej medlem längre2009-01-22 18:11

(Korrektion; utan att viruset sprids vidare)

bitley - Ej medlem längre2009-01-22 18:13

Och för att förlänga; sedan när du tankar ned datat från Gmail så kan du se till att det tankas till en dator med virusskydd som får analysera det hela direkt när det anländer. Karantän liksom.

svinto_delux2009-01-22 18:15
Antal inlägg: 50

Ja, du kan lägga filerna du vill spara på en annan partition än den du installerar windows på. Se bara till att köra en viruskoll mot denna andra partition innan du använder någon fil på den, i det fall att viruset kommit med eller kopierat sig dit.

bitley - Ej medlem längre2009-01-22 18:15

Prova först med AVG Free, free.avg.com/

1 - installera
2 - uppdatera
3 - starta det och låt det söka igenom hela datorn, alla hårddiskar. Det kan hitta och förinta det farliga och rädda datorn å alla filer.

Bergatroll2009-01-22 18:52
Antal inlägg: 164

Det där gmailtricket låter smat, ska nog testa det.
Angående att gå in på avg free så är det såsom så att jag inte kan gå in på en enda sida som har med antivirus att göra, sidorna finns inte enligt min browser, dock går det bra att surfa på allt annat. Det är nog Skynet som tagit över min dator.

Femme_Fatale2009-01-22 19:20
Antal inlägg: 709

Innan du blåser den så testa virusscanning online...t ex f-secure....jag menar om du kommer in på nätet

Jag kör f-secure ibland trots Norton för de hittar olika saker...

Birgerkung - Spelvärd2009-01-22 19:31
Antal inlägg: 2392

Borde det inte funka att använda ett USB-minne för att rädda filerna?

Femme_Fatale2009-01-22 19:40
Antal inlägg: 709

Om jag har fattat dig rätt så hade du inget virusskydd innan och vet alltså inte vad det är för virus/trojan du har?

Du skulle ju kunna kopiera in dina pågående processer här så kanske nån som är bra på sånt direkt ser vad som är fel. Jag är ingen jätteexpert på sånt men det man kan ju googla och kolla om du har något skumt igång.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?