Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 331 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stansjaern | 2010-09-08 16:23 | |
![]() | Man får skämta om allt. Den som är så känslig att den inte kan ta att man skämtar om nåt som ligger nära hjärtat för en del skall då inte heller skratta åt skämt som kan ligga nära hjärtat hos andra. | |
| dinodog | 2010-09-08 17:07 | |
![]() | Nej allt kan man inte skämta om t.ex. incest. eller om seriemördare. Det handlar inte om hur känslig man är, vissa saker skämtar man bara inte om. | |
| Pseudonymf | 2010-09-08 17:18 | |
![]() | Jag har haft oerhört roliga skämtdiskussioner om Fritzel och hans källare. Men bara för det betyder det inte att man får låsa in sina barn i källaren och göra dem på smällen. That's a big NONO. | |
| bummlan | 2010-09-08 17:32 | |
![]() | Klart man får skämta om allt... "rätt" tillfälle, person och situation då e de bara o köra på...använder man bara sitt sunda förnuft så fattar man ju nar och vad som är ok... | |
| gammal ost | 2010-09-08 18:12 | |
![]() | Allt går att skämta om beroende på finess och distans (i tid och rum). Det innebär inte att det alltid är ok att skoja om vad som helst. Den allra bästa humorn, enligt mig, utmanar gränserna på ett intelligent sätt. Slätstruken buskishumor borde straffas med offentlig stening. | |
| Guldplate | 2010-09-08 19:03 | |
![]() | Jag kommer inte ihåg vilken komiker som i ett debattprogram fick frågan om man kan skämta om allt. Detta var ganska direkt efter att Estonia hade gått under och programledaren frågade därför lite mer direkt om man tex kunde skämta om Estonia. Komikern svarade att det kan man och gav exemplet. - Varför får inte folket på Estonia fira jul? - De öppnade luckorna för tidigt! Så visst går det sa han. Fast det är inte alltid läge att skämta om det. Vilket märktes tydligt i studion när någon enstaka person fick hålla tillbaka ett litet fniss. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-10 10:37 | |
![]() | jag tycker fortfarande att detär fel att skämta om tx åmsele morden ,fast det är så länge sedan,människor kan ta illa upp,det fins annat att skämta om | |
| Araknoidea | 2010-09-10 12:20 | |
![]() | Ingenting är allvarligt nog om man inte kan skämta om det | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-09-10 13:24 | |
![]() | Om man får lov att starta en annan tankeloop på ts startinlägg. Alla människor "får" inte må dåligt. Jag är en sån här över postiv entusiastisk och ganska jobbig person som ibland anses åka räkmacka här i livet. Det finns få sitautioner som jag inte hanterar och har tagit mig igenom riktigt tuffa slag i mitt liv till synes (på utsidan i alla fall) ganska oberörd. Två gånger i mitt liv har jag gått igenom så hårda slag att jag knappt hanterade det och verkligen var i väldigt stort behov av hjälp från andra. Det funkar inte. Nära och kära blev helt handlingsförlamade inför det faktumet att jag var helt tröstlös och trasig. Av alla jag älskar var det bara en person som klarade av att hantera mig som trasig. Det var en stor överraskning, | |