Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snoosy | 2009-02-28 17:44 | |
![]() | Har själv sätt in i framtiden en gång. Fick en bild av hur det skulle bli. Så blev det. Det finns säkert de som får se framtiden lite oftare än vad jag fick | |
| y not | 2009-02-28 18:15 | |
![]() | run-mari, tarok är inte fel, men en mer sällsysnt stavning/uttal än tarot. Nationalencyklopedin har med bägge varianterna tex | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-02-28 18:16 | |
![]() | Vasaloppet kommer att vinnas av en man i fertil ålder. Han bär sparkdräkt (den är till stor del röd) och snoret kommer att hänga. Efter mål trillar han omkull av utmattning, lycklig och med en krans om halsen. Jag äger på att sia! Någon som har några frågor? | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-02-28 18:28 | |
![]() | Jag vill minnas att saidas spådommar var väldigt vaga. Om någon hade förlagt en vigselring kunde det heta att man skulle leta på en plats i hemmet där det var mörkt och där det fanns papper eller kuvert i närheten. Vilket förmodligen stämmer in på ungefär 90% av de platser där folk förlägger sina ringar. Inte konstigt att hon fick rätt ibland. Men hon var väldigt duktig på att låta som om hon visste vad hon pratade om. Och antagligen trodde hon själv att hon gjorde det också. | |
| Ässät | 2009-02-28 18:32 | |
![]() | Min pappa gick till en spådam i sin ungdom på skoj.. han ville veta allt sa han.. o de fick han o allt stämde.. tex att han skulle gifta sig och att hans fru skulle gå bort i tidig ålder.. de ville hon först inte säga men han va så ung så han tog det inte på så stort allvar. Men min mamma gick bort när hon va 31 så.. | |
| Susan_70 | 2009-02-28 18:51 | |
![]() | Saida har/hade en son, nu minns jag inte vad han heter, men till honom kunde man ringa för att bli spådd. Det gjorde jag för sex år sedan. Det kostade 100 kr, tyckte inte jag var så mycket om man skulle bli "lurad". Hur som helst, han berättade saker som skulle hända och jag tyckte mycket han sa stämde. Bl a sa han att jag skulle träffa en kille inom fem månader, han skulle vara arbetare, och vi skulle bli väldigt kära.Fförsta gången jag skulle träffa honom (jag var alltså singel vid den tiden) så skulle en av hans söner ge mig en kram inom en timme. När jag träffade min nuvarande man som jag var hemma och fikade hos (vi träffades genom internet) och skulle åka hem efter ca en timme så kom hans son, som då var sex år, och gav mig en kram (utan att jag hade bett honom om det). Så jag tror lite på såna här grejer. | |
| run-marie | 2009-02-28 19:00 | |
![]() | Y not, tack för att du kollade upp det där med tarok, det var vad jag hade i minnet och det var alltså inte fel. Gulligt att du talade om det iaf och nu känner jag mig lite mer kunnig. ;) | |
| emman | 2009-02-28 19:17 | |
![]() | Saidas dotter har sedan flera år en sida i kvällspressens söndagsbilaga. Hon är ungefär lika diffus i sina "svar" som mor sin | |
| passus - Ej medlem längre | 2009-02-28 19:20 | |
![]() | Det finns en inbiten skeptiker och före detta trollkarl som ägnar mycket energi åt att avslöja personer som påstår sig ha övernaturliga förmågor. Han har också utlyst en belöning på 1 miljon dollar till den som kan visa sig ha sådana förmågor på ett sätt som klarar noggrann granskning. Ingen har ställt upp hittills ... Kolla webbplatsen: www.randi.org/site/ | |
| zenlinpen | 2009-02-28 19:21 | |
![]() | jag och en kollega skrev en artikel om det där en gång, med spåtanter. vi valde ut 20 stycken och ringde i två omgångar om en påhittad borttappad vigselring och ett sant borttappat halsband. ingen av dessa 20 mirakel kunde se igenom bluffen med vigelsringen och vi fick en massa vaga tips om att leta där ljuset möter skuggan i sovrummet och att vigselringen kanske inte ville bli funnen. angående halsbandet, en favorit med månadsstenar som jag tappat bort några månader tidigare så ledde inget av tipsen till ett upphittande men samma tant som pratat om att vigeslringen inte ville bli funnen sa att "det kommer att dyka upp när du verkligen behöver det" (jag väntar fortfarande). så jag drar mina egna slutsattser. om kärringarna (och gubben, en vi ringde var man) hade kunnat se mer än oss andra borde de ju ha sett igenom vår bluff, kan man tycka. tyvärr såg artikeln aldrig dagens ljus, vår redaktör tyckte att tonen var för rå och att man inte nödvändigtvis behöver sparka på tokstollarna som redan ligger ner. istället blev jag ivägskickat för att testa en ny solsalong med aromaterapi (väldigt mysigt). | |
| emman | 2009-02-28 19:22 | |
![]() | passus <3 Jag vill minnas att jag postat samma länk i nån av de 237644 andra "övernaturligt"-trådarna =) | |
| emman | 2009-02-28 19:26 | |
![]() | zenlinpen 2009-02-28 19:21 "tyvärr såg artikeln aldrig dagens ljus, vår redaktör tyckte att tonen var för rå och att man inte nödvändigtvis behöver sparka på tokstollarna som redan ligger ner." Jag tycker nog att det är det är "spågummorna (/gubbarna)" som drar nytta (och ekonomisk vinning) på tokstollarna som går på det, så det var synd att ni inte fick publicera den. | |
| zenlinpen | 2009-02-28 21:48 | |
![]() | :) det har du helt rätt i emman. men på något sätt kan jag ändå tycka att spåtanterna förtjänar pengarna på allvar om folk nu är så dumma att de går på de fria fantasierna. | |
| janne121212 | 2009-03-01 09:38 | |
![]() | Har ni tänkt på hur alla medier (heter det så i plural?) alltid när dom talar med andarna säger att namnet börjar på D eller något liknande. Man undrar ju om andarna talar sluddrigt eller om medierna inte riktigt är på rätt våglängd så det brusar lite. Varför kan de inte säga sitt namn klart och tydligt till medierna om de nu är intresserade att bli kontaktade. Även uppgifterna de lämnar om sitt tidigare liv är vaga. Varför gör andarna så tror ni, vill de skoja lite med oss eller.... | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-03-01 09:54 | |
![]() | Jag tror större delen av de som använder medier (säg, åttio procent) gör det av samma anledning som jag spelade rollspel när jag var yngre: En ganska medveten spänningskick mot en liten summa pengar. En del av de som ringer behöver nog bara någon att tala med och någonting att hänga upp samtalet på. Jag ser det inte som lurendrejeri i ett land där nästan alla gått ut gymnasiet. Däremot ser jag lite strängare på de charlataner som försöker infiltrera den svenska offentligfinansierade vården, och de som avråder från modern medicin. Om dessa har vi dock debatterat tillräckligt i andra trådar, tror jag. | |
| janne121212 | 2009-03-01 10:11 | |
![]() | Jodå det är lurendrejeri när man får människor att tro att man talar med deras avlidna familjemedlemmar, människor i djup sorg är lätta offer. | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-01 10:25 | |
![]() | saida var ju riktig vad hände med technomusiken? | |
| Lasse1978 | 2009-03-01 11:15 | |
![]() | Min bästa vän är skeptiker på hög nivå, speciellt när det gäller detta. Hans fd sambo spenderade en hel del av sina pengar på att gå till en spådam. Irriterad över detta ringde han och bokade tid till spådamen själv under falskt namn för att "se hur hon gjorde" och han är väl införstått med hur man gör en s k cold reading och svarade inte på någon av hennes frågor med annat än "jag vet inte". Spådamen berättade själv om hans mormors begravning med exakt tid och plats, han fick även reda på att hans sedan länge avlidna barndomskompis bad om att få tillbaka sin tröja, en tröja som min vän lånade av honom bara ett par dagar innan han begick självmord, detta vet ingen mer än de två om, INGEN. Därefter nämde hon mig (till historian hör att jag inte mådde bra alls, speciellt inte den dagen och klarade mig helt enkelt inte själv pga min sjukdom) och sa så här "Din vän med katten och kepsen mår inte så bra, men det kommer att lösa sig snart och bli bättre". Bara ett par månader senare fick jag en medicin som gjort att jag iaf kan ta mig ur sängen själv och idag har jag ett relativt ok liv, inte bra, men ack så mycket bättre än då han fick sin spådom levererad. och nej, han känner ingen annan med katt och keps :D (Jag är känd som "den med kepsen" av flera dessutom ;D) Jag är i princip hans enda han umgås med förutom familjen. Han var iaf kraftigt skakad av detta då hon dragit upp saker han fullkomligt glömt bort/förträngt och i detta läget vet jag inte vad jag ska tro längre... Min plan är att besöka denna dam själv och se vad hon har att säga, utan att jag säger nåt (vilket kommer bli assvårt då jag inte kansk sluta prata :D) För vet hon saker om mitt liv så blir jag imponerad, för det är det i princip ingen som gör (riktiga grejer då, inte sånt jag visar utåt). Vi får väl se vad som händer...to be continued.... *spela dramatisk musik* | |
| bbecker - Ej medlem längre | 2009-03-01 11:33 | |
![]() | ok lasse, vart finns spådamen? | |
| Lasse1978 | 2009-03-01 11:35 | |
![]() | bbecker: Hon finns i sthlm :) Det är allt jag vet. Min kompis har hennes namn och nr. Är du sugen eller? :D | |