Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 167

Forumkategorier

Användare Inlägg  
oumie2009-03-14 14:07
Antal inlägg: 100

älskar böckerna, men filmen får en 3:a, och då är jag generös. den var seg i början och stundtals ganska luddig och osammanhängande. dessutom tyckte jag att mikael blomkvist gav ett slött intryck i filmen, samt att en del ändringar av handlingen inte var nödvändiga (till exempel att lisbeth salander skickade ett mejl till blomkvist och tipsade om bibelcitaten, eller att blomkvist närmast verkar förälskad i salander, i boken var det ju tvärtom). i slutet lyckades de dock knyta ihop säcken, vilket räddade filmen och gör den sevärd även om jag inte tycker att den var någon hit.

NightRanger - Ej medlem längre2009-03-14 14:17
Antal inlägg: 1630

jag har inte sett filmen eller läst böckerna men blir inget av det.
nya filmer är ofta rötna

filmindustrin är förstörd när det är samma skådisar i alla filmer och för det mesta är allt kasst.

Linn79 - Ej medlem längre2009-03-14 14:30
Antal inlägg: 4279

Jag tyckte om första boken, men när jag läste de andra delarna blev jag jättebesviken. Tyvärr gjorde det att jag tappade intresset helt, och kommer därför inte ens att se filmen, om det inte inträffar av en olyckshändelse.

megasen2009-03-14 18:05
Antal inlägg: 450

Ofta är det så att man gillar boken mer än filmen. Kanske inte så konstigt eftersom en bok kan man beskriva mer detaljer och sidospår. Dessa brukar inte vara med i filmerna. Vilket inte är så konstigt, filmerna skulle bli urlånga. I Filmen män som hatar kvinnor är jag mycket nöjd med Lisbeth Salander, hon passade helt in i min ma´ll av denna märkliga kvinna. Blomqvist, mm jag vet inte, kanske ok.

MIn åsikt på pränt igen i forumet.

sanlin2009-03-15 09:06
Antal inlägg: 1462

Längtar tills jag ska se filmen! Böckerna är ju helt kanonbra och det låter ju som filmen också är bra.Måste ses snart!!!!

vuk2009-03-15 09:56
Antal inlägg: 489

jag gillade böckerna, mycket spännande, ibland kanske propagandan / tesen han driver lite väl tydlig

HumbleBug2009-03-15 10:07
Antal inlägg: 1836

Ni som sett den borde samtidigt betygsätta "såsom i himlen" samtidigt som jag såg nån göra. Då är det lättare att veta om er smak suger eller inte.

Borde alltid ha en eller två andra betyg med som referens o jämförelse.

(... "så som i..." aldrig någonsin har väl en sämre film blivit så hypad.)

Kirkelina2009-03-15 11:06
Antal inlägg: 972

Lite svårt att betygsätta en film man inte sett. Jag går jättesällan på bio och tycker oftast att de få filmer jag väljer att se är bra. De två senaste filmerna jag såg innan Män som hatar kvinnor är filmerna om Arn. De är ju också baserade på böcker och naturligtvis gillade jag filmerna. Men måste nog säga att Män som hatar kvinnor var bättre. Arn-filmerna var mer filmatiserade böcker medan Män som hatar kvinnor hade mer eget innehåll. Storyn var inte berättat exakt som i boken vilket gjorde spänningen större.

mimmipigg12009-03-15 11:20
Antal inlägg: 370

Såg den igår. 4,5 får den av mig... Jag har läst böckerna, älskar dem. Har sett väldigt många filmer i mitt liv, är över 40år ( måste sägas eftersom vissa här tydligen tycker att man ska vara tyst om man är för ung, hmmm). Kanonskådespeleri, en intrig som håller ihop trots komplicerade vändningar. Toppen helt enkelt.

zecza2009-03-15 12:14
Antal inlägg: 39

Den var ju helt fantastisk!

Gunilla No - Ej medlem längre2009-03-17 21:41
Antal inlägg: 1866

Har läst boken och är mycket nöjd med filmen. Så är det då inte ofta... Mycket bra rollbesättning - var först rätt osäker på om Noomi Rapace skulle "duga". Det gjorde hon med råge! 8,5/10 får den.

katten65 - Ej medlem längre2009-03-17 22:03
Antal inlägg: 1231

är den svensk så är den skit

Nemi2009-03-17 22:13
Antal inlägg: 5952

Jag ger den 3,5av 5. Positivt överraskad, filmer på svenska brukar sällan ha ha sådan kvalitet. Dialogerna var inte de bästa men okej, bilden var snygg och handlingen höll ihop. Skådespelarna var helt ok, Noomi Rapace var den bästa av dom. Intressant att se Peter Haber som en bad guy för en gångs skull men trist att det var en hel del "återanvända" skådespelare. (Blev lite Beck/Wallander-flashbacks för mig)

elr2009-03-17 22:55
Antal inlägg: 33

4 av 5 ger jag den. Har läst böckerna och tycker filmen var jätte bra för att vara svensk, det dom har förändrat i filmen köpte jag iaf. Helt klart väldigt sevärd. :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?