Spelrum
Giraffen13
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade15
Mobilspel
Pågående19 158

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Hjördis 322009-03-16 16:19
Antal inlägg: 12

Nej vet ni!,,

Låt trådskaparen vara ifred! Här ber han snällt om råd för att kunna göda en rund och fin hund, och ni bara kastar glåpord! Nå, ni kanske har fastnat för mycket för detta nya "skönhetsideal" och allt vad det heter, men låt för Guds skull en som uppskattar lite hull göra det!

Min synpunkt, i all välmening, Hjördis.

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 16:20
Antal inlägg: 6087

Du borde sluta upp med dina fasoner och bli vegetarian :)

Hundar är trevliga sällskapsdjur! Sluta ät dom och lek istället med dom istället....

Det är illa nog att vi människor ser ner på och äter boskap, så som kossor och andra trevliga djur.
Låt sällskapsdjuren förbli sällskapsdjur eller flytta till Kina :)

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 16:21

Hjördis.. har hört honom säga på krokodilen att han äter både kanin och hund till middag...

hannaroman - Ej medlem längre2009-03-16 16:21
Antal inlägg: 3306

Hjördis 32: Hundar mår inte bra av att ha lite "hull". En sund hund ska muskler istället.

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 16:21

Jag vet att det är det han syftar på i tråden :)
vET EJ OM HAN ÄR SERIÖS ELLER EJ MED DETTA, MEN JAG VET ATT HAN PÅSTÅR ATT HAN ÄR HUNDAR!

vinterresa - Ej medlem längre2009-03-16 16:26
Antal inlägg: 253

Hej KaninKillen!

Ge till din hund så ren mat som möjligt. Rå mat är bra för den innehåller inte livsmedelstillsatser.

Undvik färgad torrmat av samma anledning. Hunden är åndå färgblind.

Hunden skall inte äta halvfabrikat eller färdiga rätter avsedda för människan, som korv, leverpastej och köttbullar för de innehåller lök/vitlök. Se upp för "kryddblandning" i varudeklarationen, där kan finnas lök.
Lök, såväl rå som lagad är farligt för hunden. LÖK ÄR LIVSFARLIGT FÖR HUNDEN ÄVEN I SMÅ MÄNGDER, om intaget upprepas. Hundens lever skadas med anemi som följd.

Var försiktig med rå ägg, däremot är kokt ägg bra. Rå ägg kan ta kål på B- vitaminer i hundens organism.

Ge hunden hundgodis - aldrig sådant som människobarn äter. Chocklad är livsfarligt och sockret i bakverk och godis innehåller för mycket socker och livsmedelstillsatser.

Min hund gillar rått kött och fisk. Han älskar gnaga på märgben.

Man måste vara noga med att hunden inte får i sig fiskben, som kan fastna i svalget eller i matstrupen. Av samma anledning är fågel (t ex. broiler) olämplig föda för en hund.

Hjördis 322009-03-16 16:27

hannaroman

Far hade flertalet vakthundar, tre närmare bestämt, och nog var de alla lite runda! Det är sant att de allt som oftast fick middagsrester; men nog fick även de vara med på fikastunden, glatt smaskande på allehanda allmosor, i form av kaffebröd och kakor, vi stack till dem! Det är min bestämda åsikt att detta enbart gjorde dem gott; man kunde tydligt se hur de njöt!

Hjördis

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 16:29

:/ Fattar ingen att han är oseriös??
Han äter ju hundar enligt honom själv...
Antingen jäklas han och ni slösar etr tid, eller så äter han hundar på riktigt och får tips på hur han ska göda upp dom likt häxan som äter barnen...

Förlåt KaninKillen att jag förstör för dig, men jag fattar inte att du kan sitta och be om tips på hur man göder hundar när du dagar innan påstått att du käkar dom.

hannaroman - Ej medlem längre2009-03-16 16:29
Antal inlägg: 3306

Hjördis 32: Jamen det är väl självklart att de gillar godsaker. Men samtidigt är det hundar, som äter precis allt de kommer åt. Man behöver inte ge dem människomat i onödan. Min åsikt.
Ska tilläggas att jag själv har en hund som är hyfsat bortskämd jag med.

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 16:30

Fattar inte heller hur folk kan fortsätta ge honom tips efter att jag berättat att han äter hundar :(

belugavis - Ej medlem längre2009-03-16 16:34
Antal inlägg: 1600

Jag tycker hundchoklad är gott. Jag tycker Frolic också smakar helt okej och sen gillar jag cruchy. Det finns på Willys. Lycka till

StinaD2009-03-16 16:35
Antal inlägg: 349

Rund och go??? ÄR DU FRÅN VETTET??? Förlåt...

som tidigare skrivit i tråden så ska en hund inte vara rund och go utan lagom, helst vältränad förstås... Då lever din hund länge med förhoppningsvis god hälsa och hela fina leder livet ut. Jag hoppas att när du menar rund och go.. att du menar att din hund inte ska vara benig utan mer normal....

Hur som helst.. köp ett foder för aktiva hundar.... förutsatt att du faktiskt aktiverar din hund såklart... Det gjorde jag när min hund va lite för liten... Numera kör jag med eukanubas foder för schäfrar... annars har jag alltid haft royal canins foder för aktiva hundar....

Hjördis 322009-03-16 16:38

Det är för mycket käbbel kring hälsa nuförtiden! Då jag var ung åt såväl jag som min familj samt våra hundar vad som bjöds! Och det gick inte att ta miste på hur våra hundar njöt utav bakverk och dylikt! Speciellt Lappen som jag brukade sticka till en kakbit så ofta som var möjligt! Han var riktigt rund och go; stor, rund och ståtlig, men ändock så mjuk coh go! Min bästa vän i alla väder, det skall herren veta!

Hjördis

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 16:44

Men gud :D

KaninKillen - Ej medlem längre2009-03-16 16:45
Antal inlägg: 30

tack alla som svarat seriöst.

har haft hund innan några gånger också så det är lugnt liksom.. jag föredrar billig mat också!! kan man ge dem typ höns/kofoder, kan kanske köpa billigt från nån bonde isf, såna där jättestora påsar? och ne jag hade inte tänkt aktivera hundarna, dom e i en bur just nu osm iofs e ganska stor så det är lugnt, tror dom måpr ganska bra i den. o typ molle kan du inte gå o skriva i en annan tråd istället. och hjördis sluta flooda tråden me massa historier från stenåldern ingen e intresserad.

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 16:47

På tal om hundar...
Min svärmors lilla valp som är 3 månader älskar att bita mig i fossingarna... Nu börjar de vassa gaddarna komma upp så det gör ordenligt ont när han hugger.

Har ni nåt tips på vad man kan göra för att minska det beteendet?

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 16:49

Men kaninkillen.. du får ju folk att tro att du faktiskt älskar hundar
( och då menar jag inte till middag)
Det gör mig rätt pissed-off!

Ska folk sitta här och ge dig seriösa tips när du är antingen oseriös med tråden /eller om du ska KÄKA DOM?

KaninKillen - Ej medlem längre2009-03-16 16:49
Antal inlägg: 30

som sagt gör en egen tråd mollee.. den här tråden handlar om hundmat inget annat.. kan förresten tillägga att jg inte e intresserad av allmänna "hälsotips" ellernåt sånt.

mollee - Ej medlem längre2009-03-16 16:50

Aja, skit samma...

Lycka till med uppgödningen av hundarna... hoppas de ska smaka bra :S

Eukonkanto - Ej medlem längre2009-03-16 16:50
Antal inlägg: 57

Apropå att mata: mata inte trollen, gott folk.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?