Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 918 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Snurt | 2009-06-08 20:18 | |
![]() | Vad innebär teater för dig? Aldrig sett en bra, så väldigt skeptisk. Brukar du gå på teater? Varit 5-6 ggr, inga höjdare. Vad skulle en teater kunna göra för att få dig att gå oftare på deras teater? Teatersport, improvisering, det har jag letat efter Vad tycker du saknas, eller som du skulle vilja se mer av inom teater? Liknade detta vore kul i 2-3 h. www.dailymotion.com/...s0 1e09_fun | |
| Snurt | 2009-06-08 20:47 | |
![]() | Exemplet var lite stökigt och kass, hade inte sett den..den här var bättre. www.dailymotion.com/...6c 61746564 | |
| blue_moon | 2009-06-08 21:25 | |
![]() | Vad innebär teater för dig? Att sätta problem under debatt på ett engagerande sätt. Samspel mellan scen och salong. En berikande upplevelse. Brukar du gå på teater? Nuförtiden alltför sällan, tyvärr. Vad skulle en teater kunna göra för att få dig att gå oftare på deras teater? Marknadsföra sig bättre. Fler rabatterade föreställningar. Vad tycker du saknas, eller som du skulle vilja se mer av inom teater? Klassiska dramer, varsamt uppfräschade för att passa in i vår tid. Diskussioner kring olika etiska problem. Kvinna 61, sjuksköterska. | |
| annwid | 2009-06-08 21:39 | |
![]() | 1. underhållning, samhällsspegling, samhällsdebatt 2. Går på teater cirka 1-2 ggr/år 3. riktad marknadsföring, variation på förställningar t.ex. olika långa, variera genre mer/oftare, vill ha både underhållning och allvar, ibland en helkväll, men också kortare föreställningar att slinka in på 4. Klassiska pjäser men också nya pjäser från oetablerade förmågor. Mer teater utanför teaterhusen, friluftsteater och andra lokaler, det ger en annan krydda till föreställningarna och kan locka mera teaterovan publik. Mammaledig journalist 33 år | |
| elle74 - Ej medlem längre | 2009-06-08 21:46 | |
![]() | Vad innebär teater för dig? Socialt, samhällsspegel, underhållande Brukar du gå på teater? Ja någon gång / år Vad skulle en teater kunna göra för att få dig att gå oftare på deras teater? Markandsföring av pjäser, lättillgänglighet-vi bor på liten ort och för oss är det inte lättillgängligt. Vad tycker du saknas, eller som du skulle vilja se mer av inom teater? Klassiska sagor och berättelser som barn kan vara med på vi måste bygga ett intresse hos barnen för att teatern skall utnyttjas mera. | |
| elle74 - Ej medlem längre | 2009-06-08 21:47 | |
![]() | Kvinna, 34 år, pedagog | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-08 21:52 | |
![]() | Om vi pratar Dramatenteater så kan de alltid börja med att sänka biljettpriserna. Då kanske även jag tar mig tid och tittar på någon av deras föreställningar. Jag har varit där en gång för 5år sedan,men det berodde på att jag blev bjuden. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-08 21:55 | |
![]() | Ska bara tillägga att jag är lite sur över att Dramaten fortfarande inte kontaktat mig angående rollbesättning. | |
| MåstesPela - Ej medlem längre | 2009-06-08 21:55 | |
![]() | Vad innebär teater för dig? en möjlighet att se världen genom andras ögon Brukar du gå på teater? Ja Vad skulle en teater kunna göra för att få dig att gå oftare på deras teater? blandad repertoar, PRISET, klassiker Vad tycker du saknas, eller som du skulle vilja se mer av inom teater? Äldre pjäser, 1800-1900tal Lärare, 43 | |
| Göllefjön | 2009-06-08 22:09 | |
![]() | 1. Lite svårbegripligt och "finkulturellt" för det mesta... 2. Sällan, max en gång per år. 3. Mer humor och aktuella frågor, lite stand-upkänsla. 4. Humor. Kvinna, student, 22 | |
| taru | 2009-06-08 22:11 | |
![]() | Vad innebär teater för dig? nedgradering från film, överdrivet och föga trovärdigt Brukar du gå på teater? provat nån gång, det räckte. Men skulle kunna tänka mig prova igen om jag blev övertalad. Vad skulle en teater kunna göra för att få dig att gå oftare på deras teater? minns inte vad d kostar men priset räknas helt klart. Sen måste det ju vara något riktigt intressant och verkligt och underhållande. Vad tycker du saknas, eller som du skulle vilja se mer av inom teater? inte en susning | |
| LaShanti | 2009-06-08 22:17 | |
![]() | 1.) En levande berättelse 2.) Så ofta och så mycket jag kan 3.) Det är för dyrt och föreställningar man vill se är slutsålda, kanske mer platser i salongen? 4.) moderna klassiker lycka till! | |
| LaShanti | 2009-06-08 22:17 | |
![]() | det heter nog inte salong kom jag på... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-08 22:18 | |
![]() | Jag tror också att det är viktigt att få fram riktigt bra skådespelare. Teatern behöver personal som kan engagera människor. Trovärdigheten är viktig och igenkännandet. | |
| panter56 | 2009-06-08 23:00 | |
![]() | En spännande verklig föreställning live.Jag har varit på teaterbåten o några till på arbis. Även varit på tjaddens revy höggravid, var inget att vara på då jag trodde att jag skulle skratta igång förlossningen. Priset definitivt då jag är handikappad o pensionär trots att jag bara är pensionär. Jag skulle vilja se klassiker även i norrköping såsom mama mia, fantomen på operan etc. | |
| panter56 | 2009-06-08 23:02 | |
![]() | Jag menar min gyllene ålder 53 likt många storheter inom sport. | |
| Guldplate | 2009-06-09 09:45 | |
![]() | Tack igen! =) Detta är en sak som jag gillar med Betapet. Folk hjälper gärna till. Slängde upp samma frågor på en annan sida och där har ingen svarat ännu! Även om ni nu står för ca 75% av svaren jag fått över nätet så om fler vill svara så är det jättebra. Ju fler svar desto bättre för mig! =) | |
| micro113 | 2009-06-09 12:26 | |
![]() | Vad innebär teater för dig? Kultur, dessvärre av det tråkiga slaget. Brukar du gå på teater? Nej Vad skulle en teater kunna göra för att få dig att gå oftare på deras teater? Nå ut med reklam för vad som visas via hemskick. Mera Birro Vad tycker du saknas, eller som du skulle vilja se mer av inom teater? Samhällskritik av samtiden, och stand up inspirerade komedier. Kvinna, 42 år, kriminalvårdare | |
| LadyZara | 2009-06-09 17:45 | |
![]() | Vad innebär teater för dig? Finkultur på det positiva sättet (även om den uppförs i en sunkig lokal i förorten). Älskar den speciella känslan med fina gamla teatrar, men när pjäsen väl har börjat spelar lokalen ingen roll. Brukar du gå på teater? Några gånger per år. Vad skulle en teater kunna göra för att få dig att gå oftare på deras teater? Mer direktinfo (går oftare på den teater jag får mailutskick från), variation på pjäserna -korta/lång, monologer/stora uppsättningar. Soppteater (föreställning där lättare mat serveras) är trevligt. Intima föreställningar där man kommer nära skåderspelarna är ofta bättre. Vad tycker du saknas, eller som du skulle vilja se mer av inom teater? Klassiker med rekvisita (tycker det är lite tråkigt med alltför avskalade produktioner). Kvinna, 28 år, vårdbiträde och student. | |
| LadyZara | 2009-06-09 17:46 | |
![]() | Tillägg: Tycker inte det är särskilt dyrt att gå på teater. Kostar oftast inte mer än en biobiljett (åtminstone på uppsala stadsteater). | |