Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 716 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2009-08-23 21:17 | |
![]() | run-marie: nej, så vill man förstås inte leva. Det här var mer en fundering från min sida om hur vanligt det är med samtalsspridd smitta. Hittade ett slags undersökning, fast med hosta;) www.youtube.com/watc...uj IIKIZ504 (Från 2:00 och framåt) | |
| Dyslekso | 2009-08-23 21:28 | |
![]() | Vad gäller ansiktsmasker så verkar de vara ett rätt effektivt skydd mot smitta - det är bara det att folk tenderar att inte bära dem så mycket som är nödvändigt. "Intent-to-treat analysis showed no significant difference in the relative risk of ILI in the mask use groups compared with the control group; however, <50% of those in the mask use groups reported wearing masks most of the time. Adherence to mask use was associated with a significantly reduced risk of ILI-associated infection. We concluded that household use of masks is associated with low adherence and is ineffective in controlling seasonal ILI. If adherence were greater, mask use might reduce transmission during a severe influenza pandemic." www.cdc.gov/eid/cont.../2 /233.htm (ILI är inte en gammal forummedlem utan "Influenza-Like Illness".) | |
| apbur | 2009-08-23 21:29 | |
![]() | haha, vad var det för knasig video du hittat? | |
| Dyslekso | 2009-08-23 21:36 | |
![]() | Look Around You är gamla brittiska UR-program i nytappning, typ. Finns två säsonger. :) | |
| apbur | 2009-08-23 22:16 | |
![]() | Aha, men experimentet är nog bluff. Nu blev jag lite osäker och kan framstå som totalidiot om det redan var tydligt för dig. | |
| Dyslekso | 2009-08-23 22:57 | |
![]() | Jo apbur, jag har serien på dvd, så det var jag medveten om. :) Visar bara hur bra de gör det, att du känner att du måste påpeka för mig att det inte är på riktigt. | |
| apbur | 2009-08-23 23:18 | |
![]() | Hmm, jag utgår mest från att folk är idioter, dock inte du. Därav min ängslan att du skulle ta det som ett hån :) | |
| Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-08-24 08:22 | |
![]() | nattravn är nog en ganska bra smittospridare. Han/hon tvättar inte händerna efter att ha varit på toa! :-( Blääää! | |
| apbur | 2009-08-24 12:33 | |
![]() | Det var ju inte så snällt sagt. Har du funderat på när du själv är en smittospridare? Stannar du konsekvent hemma från jobbet när du känner minsta förkylningssymtom? | |