Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Megaherz | 2009-08-26 22:49 | |
![]() | Jag håller med caughtbock, jag kan förstå deras ilska.. Tänk bara på hur ni alla dömer ut det här. Det får de höra hela tiden, och de särbehandlas ofta pga utseende och var de är uppväxta. Häromdagen låg en man blödande på marken (han föll ihop eftersom han har problem med benen) och trots att han blödde KRAFTIGT från huvudet, tog det cirka 1 timme för ambulansen att ta sig dit. Undrar om det skulle hända i ett "fint" område? | |
| ___Tania___ | 2009-08-26 22:50 | |
![]() | caught.. jag tror det beror mycket på bristen på att ha saker att göra. Det finns inte fritidsgårdar, inte sportarenor, och finns det det, så kanske folk inte har råd med massa utrustning, och träningsläger, m.m. Arbetslösheten är hög... Jag förstår lite av anledningarna till det. | |
| ___Tania___ | 2009-08-26 22:55 | |
![]() | Faktum är, att folk som råkar ha viss dialekt, inte får det lätt! Det bara är så. Jag såg till att en person jag kände, jobbade bort det. Han utbildade sig, och nu sitter han och pluggar igen. Gissa varför. Studievägledaren kommenterade med orden: Byt till svenskt efternamn. Och killen var nästan bäst i klassen. Så sant som Megahertz säger. | |
| caughtbock | 2009-08-26 22:55 | |
![]() | Jag har sett vad dessa killar gör på dagarna och det är antagligen lika stimulerande som att pilla sig i naveln. Precis som tania säger behöver de något att göra och de behöver jobb! | |
| LYYN - Ej medlem längre | 2009-08-26 22:55 | |
![]() | Så..stol, vad har du för förslag till förbättring på ditt "problem"? Myndigheter ska göra vad? | |
| ___Tania___ | 2009-08-26 22:57 | |
![]() | Det verkar som att det kvittar vad de nu råkar få för utbildning, om de orkar ta sig ända dit. Det är faktiskt svårare när man inte blir meddragen av någon, och inte känner till allt. Kontakter är bra att ha, men vad får de för kontakter? Vem vill ge dem tid? | |
| Bakfylla | 2009-08-26 23:00 | |
![]() | Man kanske borde lägga till att det handlar om medias bild av Rosengård i rubriken? Jag bodde där ett par år och det var en jävla massa skitsnack om området. Har bott i innerstan i Malmö, Lund och Stockholm och känt mig bra mycket mer otrygg än vad jag gjorde där ute. Lägg av med korkade parallelldragningar med fakta byggd på Aftonbladet och Expressen. | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:03 | |
![]() | Det är mycket skit som händer i Backa, ingen tvekan om saken, men jag kan säga att jag känner mig mer osäker nu när jag har flyttat därifrån. Varför? För att jag inte känner till det här området eller människorna som bor här. Och vad lärde vi oss av det? Att det okända skrämmer oss. | |
| apbur | 2009-08-26 23:05 | |
![]() | Jag tycker det är ganska allvarligt att anklaga sjukvården för att prioritera bort förortsområden. Just sådana grundlösa uttalanden får ju folk att tro att de blir särbehandlade trots att det inte är så. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-08-26 23:06 | |
![]() | Polisen har väl annat att göra än att åka till såna ställen för att "jävlas" Polis och ambulans etc kommer till ett ställe om det behövs. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-08-26 23:08 | |
![]() | caughtbock självklart behöver alla människor ett jobb, men att bete sig illa för man inte har det ska man väl inte behöva göra | |
| stol | 2009-08-26 23:09 | |
![]() | Jag bor i Backa och har bott där nästan hela mitt liv. Man vågar tamejfan inte gå ut. Bara för att man inte har ett jobb ska man gå ut och skjuta hej vilt, bränna bilar och annat skit. Det handlar inte om att det är mitt problem utan detta är ett problem för hela Göteborg. En lösning på problemet har jag men det är inget som jag kan ventilera här inte. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-08-26 23:10 | |
![]() | stol jag håller med dig | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:10 | |
![]() | Jag har inget emot polisen, det känns jättebra att det finns människor som jobbar för att vi ska känna oss trygga. MEN det finns rötägg inom alla yrkesgrupper, och jag är väldigt kritisk till vissa metoder de använder sig av. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-08-26 23:12 | |
![]() | caughtbock ja men vilka metoder har inte "snorungarna" i Rosengård och Hisingen används sig av emot polisen??? | |
| Bakfylla | 2009-08-26 23:12 | |
![]() | BiNo8: jag vill också leva i din värld. Tyvärr lever jag verkligheten | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:13 | |
![]() | "caughtbock självklart behöver alla människor ett jobb, men att bete sig illa för man inte har det ska man väl inte behöva göra" Absolut inte, jag avskyr våld. Det enda jag säger är att jag förstår deras ilska mot polisen. | |
| stol | 2009-08-26 23:17 | |
![]() | Att jobben inte räcker till beror delvis på regeringen. Har du en bil med fyra sittplatser sä kan man inte knö in ännu fler personer i bilen platserna räcker inte till. Så är det med jobben, det är inte så konstigt att utlänningarna känner utanförskap jobben räcker inte till. Och då kan man undra har vi hjälpt eler stjälpt de som har kommit till Sverige den sista tiden. | |
| bobo flux | 2009-08-26 23:17 | |
![]() | Jag kom att tänka på en riktigt bra bok, "Det var inte mitt fel - om konsten att ta ansvar" av Ann Heberlein. Att polisen beter sig illa mot ungdomar, det är ett problem. Det måste lösas inifrån. Att ungdomar kastar sten är ett annat problem. De är frustrerade över behandlingen de får utstå av vissa poliser. Här kommer brytpunkten känner jag. Ungdomarna skulle kunna göra protestlistor, gå ut i massmedia, uppvakta politiker, intresseorganisationer, demonstrera etc etc. Istället väljer de att vandalisera och förstöra. Ja, jag förstår deras missnöje. Nej, jag köper det inte när det levereras i form av kriminellt beteende. | |
| caughtbock | 2009-08-26 23:19 | |
![]() | Till er som inte förstår varför de är arga kan jag ju ställa en fråga. Hur många gånger per år blir ni stannade av polisen när ni är ute och kör? Skulle vara intressant att veta. | |