Spelrum
| Giraffen | 56 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 85 |
Mobilspel
| Pågående | 19 688 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2009-09-06 21:28 | |
![]() | computer aided program. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-09-06 21:31 | |
![]() | CAT är vad jag kallar maskinöversättning. Det är då orten Nice plötsligt översätts till Trevlig och "Log in" blir "Trästock in". Det blir aldrig bra när maskiner översätter. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-09-06 21:33 | |
![]() | Jaha okej, då fattar jag vad du menar med CAT, det var inte det jag menade. Men det är nog i alla fall inte bra att köra det på en xml-fil, eftersom det kan sabba koden... | |
| Minta | 2009-09-06 21:35 | |
![]() | Nej, men det ÄR ingen maskin. Det är en översättare som gör översättningen, dvs, en människa och programmet skapar ett minne och översättaren behöver inte översätta samma text om igen. Det sparar kunden pengar. | |
| Minta | 2009-09-06 21:35 | |
![]() | Ok. | |
| Rhotheta | 2009-09-06 22:41 | |
![]() | Är du säker på att du inte råkat få in en diskett med trädos (tidig microsoftprodukt) i stället för trados?;) Skämt åsido, det troligaste är väl att du råkat översätta ett xml-kommando galet? Kanske finner du ledtråd här? www.proz.com/forum/s...il es-.html | |
| Minta | 2009-09-06 23:28 | |
![]() | Jag har inte översatt några kommandon, endast vanlig text. | |
| svinto_delux | 2009-09-06 23:47 | |
![]() | XML är inte ett format i samma mening som JPEG, HTML, DOC osv, därför kan du inte öppna XML-filer i vilket program som helst. Om filen fungerar innan du översatt den men inte efter så verkar det vara något fel på översättningsprogrammet, du bör då kontakta deras support. Jag läste snabbt på deras hemsida, och det verkar som att programmet kommer ihåg alla översatta meningar, du borde därför kunna öppna originalfilerna och låta programmet använda dina tidigare översättningar utan större möda, kan vara värt ett försök så att du slipper göra om hela arbetet. | |
| Minta | 2009-09-07 01:19 | |
![]() | Jag ser nu att de konverterats till TTX-filer som de inte kan öppna. Jag provade med XML-filerna och en .ini-fil som de skickat, men då får jag ett meddelande: this document contains the unknown DOCTYPE declaration/root element "data". A tag settings file has not yet been defined for this document type. Would you like to specify the settings now? Och så kommer olika alternativ upp. Jag trodde att .ini-filen gjorde detta. | |