Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 389 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| caughtbock | 2009-09-21 19:33 | |
![]() | Farmville låser sig för mig med och jag har typ 2GB ram eller nåt. J*vla skitspel! Men det har kanske inte med det att göra. Är ju helt efterbliven när det kommer till sånt här. | |
| Rhotheta | 2009-09-21 19:48 | |
![]() | Du är i skriande behov av mer minne;) Här kan du tanka hem ett litet gulligt program som visar allt om din dator, t.ex just vilken minnestyp som används. www.gtopala.com/ Kanske kan be din dotter/svärson hjälpa dig med detaljerna. Minnen går att köpa begagnade. www.blocket.se/goteb...15 &w=1 Du kan få mycket glädje för en hundring eller två. Lycka till! | |
| Ässät | 2009-09-21 19:50 | |
![]() | Om du menar mig Rhotheta så tack :) min dotter är helt rudis på sånt här *s* och jag tror inte min svärson är så haj på datorer han heller. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2009-09-21 19:57 | |
![]() | Du känner säkert nån... en jobbarkompis eller nån som kan åta sig att uppgradera ditt minne i utbyte mot en påse hembakta kanelbullar. | |
| Ässät | 2009-09-21 20:05 | |
![]() | Ja eller Tess grynbullar eller nåt *bäst att nämna det så Tess inte hackar min blogg nästa gång hon läser den* ;) | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-21 22:03 | |
![]() | jag har en fråga är det lönt att uppgradera ram i laptop? vad kostar det och är det möjligt? | |
| Rhotheta | 2009-09-21 23:18 | |
![]() | Japp! Du vill nog ha 1 gb om du kör xp eller vista. Kolla mitt inlägg ovan. På laptop kan du sakna lediga minnesplatser. Du kanske har 2x256 mb. Bara att byta den ena till 512 mb kommer att göra susen. Ännu bättre att byta den till 1 gb, eller byta till 2x512 mb, vilket som blir billigast. Jag rekommenderar att du tar hjälp av någon. Du känner säkert någon i rätt ålder. Är man för våldsam kan man råka skada minnet eller minnesplatsen. Lagom våld är bäst. | |
| hungerstrejk | 2009-09-22 00:46 | |
![]() | själv beställde man en dator med 4 gb ram i lördags :) | |
| Filurflizan | 2009-09-22 06:49 | |
![]() | visst 512 är i minsta laget , men om det har funkat bra tidigare utan att lagga och hänga sig är det kanske dags för en rejäl rensning om du inte vill kosta på dig lite mera minne :) Om du misstänker att det är spyware eller trojaner så kan du ladda hem ett sånt programm som tqar bort det , tex Adaware , tar inte så mkt av datorn .. jag har den erfarenheten att virusprogramm inte hittar alla nämligen . | |
| Mr_Betapet | 2009-09-22 06:57 | |
![]() | prova att inte använda dig av hardware acceleration när du spelar farmville, borde flyta lite bättre | |
| miljonären - Ej medlem längre | 2009-09-22 08:05 | |
![]() | ja jag lämnar in isf | |
| caughtbock | 2009-09-22 12:53 | |
![]() | "prova att inte använda dig av hardware acceleration när du spelar farmville, borde flyta lite bättre" Huh? | |
| tydal | 2009-09-22 13:25 | |
![]() | Jag skapade en XP-dator med 512 MB minne. När man startar upp den ren så finns det 380 MB tillgängligt. Bara genom att starta IE6 och gå in på Aftonbladet så minskar det tillgängliga minnet till 275 MB. På Aftonbladet är det ju i och för sig främst reklamen som drar kraft. Men sammanfattningsvis ska det i alla fall inte vara några problem att klara sig på 512 MB om man bara kör typ Firefox. Räcker inte minnet till för Firefox så har du en massa annat onödigt igång. Är man inte kunnig kan det vara svårt att veta vad som är onödigt eller inte, men som en minnesregel kan du försöka att ha så få ikoner som möjligt nere till höger vid klockan. | |
| caughtbock | 2009-09-22 14:00 | |
![]() | 15 ikoner har jag :D och typ 7 bredvid startknappen :P | |
| tydal | 2009-09-22 14:07 | |
![]() | Ikoner bredvid startknappen kan du ha hur många som helst, för det är bara genvägar till att starta programmen. De ikonerna som ligger till höger vid klockan däremot, det är program som redan är igång och äter minne. Så länge du inte tycker datorn är långsam gör det ju inget att du har många ikoner till höger, men om du tycker det går slött så bör du rensa där. | |
| caughtbock | 2009-09-22 14:11 | |
![]() | Okej :D Jag tog bort en ikon, använder aldrig den grejen ändå. Datorn går ganska smidigt faktiskt, det är bara då och då jag flippar över lite. När jag spelar farmville t.ex. :P Buggspel. | |
| Ässät | 2009-09-22 14:22 | |
![]() | Jag använder inte IE och jag har gjort så att jag i stort sett fått bort all reklam. Jag säger som Caughtbock.. ""prova att inte använda dig av hardware acceleration när du spelar farmville, borde flyta lite bättre" Huh? | |
| Ässät | 2009-09-22 14:24 | |
![]() | Ikoner till vänster om klockan har jag: MSN, två datorer(anslutning), volymknappen,Antiviruspro grammet, Sound Effect och Free Ram Optimizer | |