Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 342 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blue_moon | 2009-09-29 19:14 | |
![]() | Jag också. | |
| Cosette | 2009-09-29 19:17 | |
![]() | ojoj vad man är glad :D | |
| Quicka | 2009-09-29 20:24 | |
![]() | Också svarat... | |
| axelaxelj | 2009-10-08 16:23 | |
![]() | Resultat Studien var svårtolkad men vi tror oss ha fått fram att lycka huvudsakligen beror på hur behövd man känner sig, hur ordningsam man är, hur många timmar man arbetade per vecka och hur stor yta man bor på. Det ska dock nämnas att det var svårt att få en bra modell, som kan förutsäga mycket, överhuvudtaget så alla resultat ska tas med en nypa salt. Vissa av frågorna uteslöts för att kunna få en modell överhuvudtaget (de var hopplöst "skewed" typ snedvridna i sin fördelning). Därför har vi till exempel inte kunnat skapa en modell innehållande hälsa eller antal träningstimmar. Tack för allt Mr. A och Mr. J På frågan om anonymitet så är vi detta enbart för att "Hello, my name is mister A and this is mister J" låter som två klassiska bondskurkar. Allt detta enligt Mr J | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-08 17:26 | |
![]() | Man hittar alltid korrelationer på något sätt när man har tillräckligt stor datamängd. Visserligen kan man kanske ta hänsyn till detta med ett Chi2-test en.wikipedia.org/wik...qu are_test , har ni gjort det? Annars är det lätt att råka hitta olyckliga slumpsamband. | |
| apbur | 2009-10-08 17:54 | |
![]() | Jaha, jag missade chansen att få min lycka uträknad :( | |
| axelaxelj | 2009-10-08 21:44 | |
![]() | Nej, vi har inte gjort ett Chi2-test. Vi använde oss av PCA och PLS för att försöka skapa en linjär modell som skulle kunna förutsäga lycka. Jag vet inte om en för liten datamängd var problemet. Det är just det den här metoden ska vara bra att hantera. Jag ska rådfråga Mr. J. en.wikipedia.org/wik...t_ analysis en.wikipedia.org/wik...st _squares Mr. A | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-08 22:09 | |
![]() | Okej. Jag utgår ifrån att ni redan tänkt på detta då. Annars är det lätt hänt att man bara råkar hitta korrelationer och drar felaktiga slutsatser om sambanden och kausaliteten. Om man noterar korrelationen mellan höst och fågelflytt söderut kan man annars lockas att tro att fåglarna tar med sig värmen söderut, och att höstkylan alltså orsakas av fåglarnas flytt. På samma sätt kan det förstås vara så att lycka inte orsakas av de faktorer ni eventuellt råkat se samband med, utan att de faktorerna dyker upp i ett liv till följd av att personen redan är lycklig och därför ägnar sig åt dem. | |
| axelaxelj | 2009-10-09 08:12 | |
![]() | Jo, vi är medvetna om skillnaden mellan korrelationerna och kausaliteten. Om det finns någon kausalitet i detta fall skulle den varibalen kunna vara latent. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-10-09 09:54 | |
![]() | Sorry this survey has been closed (?!) | |