Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 506 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
svart dvärg | 2009-10-19 23:06 | |
![]() | datorreparatören jag gick till sade iaf att man inte skulle försöka rengöra själv vare sig med dammsugare eller tryckluft eftersom man inte har rätt verktyg och inte vet vad man gör. lämna in den. | |
Pumpagubben | 2009-10-19 23:37 | |
![]() | Rätt verktyg är inte så svårt, ett sätt instrument-skruvmejslar kostar inte mycket. Resten är inte så svårt heller - bara man vet i vilken ordning allt ska tas i isär i.. Dammsugare däremot är ganska elaka mot fin-elektonik, munstycket genererar lätt mycket statisk laddning vilket lätt bränner ut kretsarna. | |
Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-10-20 00:12 | |
![]() | Min dator ( en stor, vanlig en, som står på golvet ) låter ungefär som när ett jetplan taxar ut och rusar motorerna för att börja gasa på! What´s wrong? | |
vindsus86 | 2009-10-20 00:18 | |
![]() | min stationära dator har också lustiga ljud för sig ibland när den startas. ungefär: BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ | |
Evy_83 | 2009-10-20 00:52 | |
![]() | Yinyaggul, det är någon fläkt som behöver rengöras eller om den gått sönder bytas ut. Fläktarna brukar sitta på nätaggregatet, processorn och på bildkortet. Du ser när du öppnar datorn. Ta bort dammet (tryckluft eller blås hårt). Jag tror det kan vara ett lager som skurit i en fläkt då måste fläkten bytas ut. | |
Rhotheta | 2009-10-20 00:57 | |
![]() | "BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ Ö ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ" *asg*;)))))))))))))) | |
vindsus86 | 2009-10-20 01:00 | |
![]() | ja datorn låter så. ibland. bööööö. så om man dunkar till den blir det högre eller försvinner. jag har dock undersökt fläktar och alla funkar. tror dock det är en av dem som låter sådär, men... tja, om den känner att den behöver vråla när den vaknar så får den väl göra det. | |
mollee - Ej medlem längre | 2009-10-20 17:04 | |
![]() | Haha Vindsus! Min brukar också låta så. | |
Yinyanggurl - Ej medlem längre | 2009-10-21 01:06 | |
![]() | Evy_83: Tack :-) | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-21 01:11 | |
![]() | Sparka till datorn..alltså inte skärmen. Knuffa till den delen som du brukar slå på helt enkelt. | |
amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-21 01:23 | |
![]() | Min dator låter som om den andas. In och ut. Det beror nog på en fläkt som är tänkt att reglera sin hastighet beroende på hur varmt det är i chassit. Så fort den spinner upp blir det kallt, och den slutar snurra. Då blir det genast varmt och den går igång igen. Antagligen är dämpningen lite dålig. | |
miljonären - Ej medlem längre | 2009-10-21 09:50 | |
![]() | vaddå för sprej? var står det sprej? vad har jag missat? finns det sprej? svara | |
Torboll | 2009-10-21 11:05 | |
![]() | Jag blåste rent min laptop med tryckluft, kom ut rätt mycket damm och ruskigheter. Sedan har jag den alltid upphöjd, har fixat till fyra små träbitar som den får stå på =) När man blåser rent datorn så bör man se till att fläktsnurran INTE får snurra fritt - det kan leda till att den går sönder (eftersom tryckluften kan få den att snurra fortare än vad den klarar av). Använd typ en tandpetare för att hålla fast snurran, blås sen. Att dammsuga rekommenderar jag inte, har flera bekanta som sabbat sina datorer på det viset! | |
Rhotheta | 2009-10-21 17:17 | |
![]() | Jag brukar skölja min dator i en balja med ljummet vatten. Använd såpa eller ett skonsamt diskmedel så att inte hårddisken förstörs. Sladden kan med fördel sitta kvar i väggen! NEJ!!!!!!!!! Önskar att jag inte var en sådan pussy, men observera att ovanstående var ett skämt!!!!!! Ingen bra ide!!!!! Har visst förlorat hoppet om mänskligheten helt, men man har varit med om en del....... | |
delta9 | 2009-10-21 19:41 | |
![]() | rengör fläkten med t.ex en tops. jag fick ner tempen på en polares begagnade stationär dator som hade ett ton hund och katthår i processorfläkten hela elva grader med hjälp av en tops. eller nu ljög jag. det var typ 5 tops :D från 75 till 84 grader. | |
-Torskmacka | 2009-10-21 22:17 | |
![]() | jag har problem med musen. den blir väldigt varm och luktar lite underligt. kan det vara katthår? | |
GeeBaby | 2009-10-21 22:21 | |
![]() | Ladda ner Everest Ultimate och kolla CPU-tempen.. Ibland går det bra att bara rengöra fläkten, annars kan det vara kylpastan som ev behöver bytas som ej är någon större kostnad. | |
delta9 | 2009-10-21 22:21 | |
![]() | lol. torskmacka <3 bäst namn idag. om din dator luktar typ elektronik, kolla upp ifall alla av dina fläktar snurrar som dom ska. | |