Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 106 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tae | 2009-11-12 01:43 | |
![]() | Jag är nikotinfrifri sen 1 augusti och har för högt blodtryck som kan bero på att jag slutade med nikotin. Enligt min husdoktor är det individuellt men det kanske har fixat sig till jul. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-12 16:29 | |
![]() | jag slutade röka 1:a september. hade munspray lite då och då när det var som värst. åkte in på sjukhus den tredje oktober och när jag kom ut en månad senare var jag fri från beroendet:) aldrig mer! | |
| TopBanana | 2009-11-14 05:56 | |
![]() | In 20 minutes your blood pressure will drop back down to normal. In 8 hours the carbon monoxide (a toxic gas) levels in your blood stream will drop by half, and oxygen levels will return to normal. In 48 hours your chance of having a heart attack will have decreased. All nicotine will have left your body. Your sense of taste and smell will return to a normal level. In 72 hours your bronchial tubes will relax, and your energy levels will increase. In 2 weeks your circulation will increase, and it will continue to improve for the next 10 weeks. In three to nine months coughs, wheezing and breathing problems will dissipate as your lung capacity improves by 10%. In 1 year your risk of having a heart attack will have dropped by half. In 5 years your risk of having a stroke returns to that of a non-smoker. In 10 years your risk of lung cancer will have returned to that of a non-smoker. In 15 years your risk of heart attack will have returned to that of a non-smoker. | |
| vulcan | 2009-11-14 12:13 | |
![]() | forumadmin: Flyttar till Snack. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-14 12:27 | |
![]() | lakrits dämpar suget faktiskt. | |
| nystan1 | 2009-11-14 14:30 | |
![]() | Heja dig! Jag slutade röka för ett år sedan, körde med nikotinplåster, käkade morötter som en tok samt gick agressiva promenader. Blev gravid och slutade med plåstrena efter ca tre veckor, men då hade jag ju världens bästa motivation så då var det inte svårt alls. Nu har bebisen kommit och jag ammar, så rökning är fortfarande inget alternativ. Men jag är väldigt, väldigt sugen fortfarande emellanåt. Tror det kommer och går under ganska lång tid efter man slutat röka, hjärnan är nog beroende väldigt mycket längre än kroppen. Hoppas det lättat lite för dig. =) | |
| run-marie | 2009-11-14 15:05 | |
![]() | Slutade 1965 helt, det fanns inga plåster eller annat ersättning på den tiden, var otroligt röksugen -67, -71 och -73 när jag var gravid, men lyckades låta bli. 1974 gjorde jag det dummaste man kan göra: började röka igen, och på den vägen är det fortfarande. Min hjärna lyder tyvärr inte förnuftet, iaf inte än så länge. | |
| jellyflower | 2009-11-14 15:32 | |
![]() | Det är hjärnans belöningssystem som är inställt på den oerhört snabba kicken man får av cig, tabletterna tar längre tid att verka, flera minuter. Men jag vet att man kommer över det där röksuget, för jag har varit en av Sveriges mest inpyrda cigarettmissbrukare, 3 pkt/dag, men har nu klarat mig utmärkt med nikotintabletter i snart 2 år. Det tog ett halvår minst innan jag slutade vara röksugen jämt, dock. | |
| nettan23 | 2009-11-14 15:34 | |
![]() | Jisses 3 pkt :) Ska du inte sluta ned nikotintabl då Jellyflower? | |
| jellyflower | 2009-11-14 15:37 | |
![]() | Tae, varför skulle ditt höga blodtryck bero på att du slutat med nikotin? Nikotin är ju kärlsammandragande, det höjer ju blodtrycket. Pga den ständiga syrebristen som rökning åstadkommer får man också mer trögflytande blod (pga att fler röda blodkroppar produceras), vilket också höjer blodtrycket. Så hur motiverar din läkare ditt höga bp med nikotinstoppet?? | |
| jellyflower | 2009-11-14 15:38 | |
![]() | Jo, jag är nere på 3 st om dagen nu. Det är duktigt som tusicken tycker jag själv =) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-14 16:07 | |
![]() | Jag har rökt i 2 perioder av mitt liv. Den första i drygt 15 år, jag slutade när jag var gravid och hade inga besvär alls. Den andra när jag började röka i en livskris 5 år senare. Då rökte jag i ett par år. Det svåra är inte att sluta. Det svåra är att bestämma sig. Har man väl gjort det så går det lekande lätt. Så alltså.. Leta fram den där goa motivationen så går det av sig själv. | |
| run-marie | 2009-11-14 16:52 | |
![]() | Ja Jelly det är du verkligen, det tycker jag också! Hut ab (som det heter ibland i Tyskland när man beundrar nån).;) | |