Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade38
Mobilspel
Pågående18 882

Forumkategorier

Användare Inlägg  
potthuve - Ej medlem längre2009-11-01 15:35
Antal inlägg: 197

Rhoteta... men rocket fuel science ;)

För flygbränslet (jag vet att det inte är raketbränsle i flygplan) var väl det enda explosiva som dessa "bomber" var lastade med? Dessutom rasade dom ju inte förrän nära en timme efter kraschen.

Visst skulle ett rasande hus kunna likna en demolering, men två flygplan flyger in i två olika hus, bara där skiljer sig faktorerna tillräckligt för att husen inte borde rasa exakt likadant vid nästan samma tidpunkt?

Rhotheta2009-11-01 15:47
Antal inlägg: 4992

"Innebär det då att dom som ser likheten är dumma i huvudet för att dom misstänker att det då kanske ÄR en kontrollerad demolition?"

Ja.

Rhotheta2009-11-01 16:05

En bajskorv liknar en cevapcicci, eller vad de heter men det är korkat att äta den.

"Visst skulle ett rasande hus kunna likna en demolering, men två flygplan flyger in i två olika hus, bara där skiljer sig faktorerna tillräckligt för att husen inte borde rasa exakt likadant vid nästan samma tidpunkt?"

Två tvillingbyggnader råkar ut för nästan samma sak vid nästan samma tid och rasar på likande sätt nästan samtidigt.

Hade du inte haft rivningsfilmerna på näthinnan hade du inte sagt något så grundlöst, men nu är det som det är.

Angående Pion Ekrots officiella utredning. Hela världen såg exakt vad som hände. Om jag säger att Olof Palme låg gömd i båda husen och exploderade, behövs det en utredning till det också? Nej, vissa saker går bara fetbort. Man kan inte alltid göra alla tokstollar till viljes. Då skulle vi behöva lägga miljarder på evighetsmaskiner och häxkonster. Det håller inte. Vi har tillräckligt med mysterier i den verkliga världen att utreda.

pion ekrot2009-11-01 20:26
Antal inlägg: 3340

Rhotheta: What? Allvarligt talat. Hur läser du?

Rhotheta2009-11-01 20:32

Uppfattade att du inte köpte att husen föll pga flygplanen, vilken är den officiella och fullkomligt uppenbara hållningen, utan att du likställde den med allehanda konspirationer om kontrollerade sprängningar som är helt befängda.

Det kanske var feltolkat från min sida och i så fall är vi på samma sida.

micro1132009-11-01 20:44
Antal inlägg: 17540

" En bajskorv liknar en cevapcicci, eller vad de heter men det är korkat att äta den. "

*Skrattar ihjäl mig*

pion ekrot2009-11-01 21:18

"...varken kreti eller pleti vet exakt hur det ligger till.."

"i så fall är vi på samma sida" - Är du på riktigt? Jag är inte på någon sida öht.

Rhotheta2009-11-01 21:32

Jag säger att den "officiella versionen" är glasklart superkorrekt och extremt enkel.
Jag säger att alla teorier som innefattar någon typ av riggad sprängning av WTC är totalt bullshit.
Jag säger att potthuvud har fel 2009-11-01 14:38

Om du inte är på andra sidan är det något sjukt dåligt med vår kommunikation. Hade jag inte bedömt dig som väldigt uppriktig sedan tidigare hade jag uppfattat dig som bara dryg-jobbig, men det gör jag inte. Vi verkar ha makalöst svårt att förstå varandra av oklar anledning.

delta92009-11-01 21:45
Antal inlägg: 1041

tråden handlar om sanningsrörelsen. ni pratar om attacken mot world trade center....

sluta forumtrolla please

Rhotheta2009-11-01 22:00

Delta9: Hur är det fatt?

Svenskt samhällsprogram från 2009. Avsnitt 6 av 12. Reportrarna Jonas Berg och Aleksandar Vujanovic har granskat världens mest spridda konspirationsteori, den så kallade sanningsrörelsen. De ifrågasätter den officiella förklaring till vem som ligger bakom attackerna i USA den 11 september 2001. Även 01/11.

potthuve - Ej medlem längre2009-11-01 22:03
Antal inlägg: 197

Rotheta din ton är dryg-jobbig. Jag förstår vad du säger men tycker att du väljer lite fel sätt att framföra det på. Fast det är ju bara min åsikt och eftersom den säkerligen inte överensstämmer med din så är jag väl dum i huvudet.

Smutsig Djur - Ej medlem längre2009-11-01 22:05
Antal inlägg: 430

Nu börjar det lukta fanatisk predikant om dig Rhotheta, vi har fattat vad du försöker säga. Nu kan du återvända till det lilla hemliga rummet under jord där ni i maktelten styr världen och medierna.

Rhotheta2009-11-01 22:19

Jag roar mig lite;)

Det är inte varje dag man kan kosta på sig att spy galla över något så urbota korkat utan att behöva rikta sig direkt till någon människa;)

Men jag börjar känna mig mätt och belåten;)

Detta slutar snart i ett "Man kan tycka olika";)

Zmurfy2009-11-01 22:29
Antal inlägg: 117

question everything - believe nothing

Dyslekso2009-11-01 23:00
Antal inlägg: 8945

"Truth movement veterans tend to distance themselves from "no-planers".[57][127] Discussion of no plane theories have been banned from certain conspiracy theory websites while advocates have been threatened with violence by posters at other conspiracy theory websites.[128]"

en.wikipedia.org/wik...e_ theories

Det verkar som om även sanningsrörelsen har sina begränsningar vad beträffar att låta 100 blommor blomma. ;)

Smutsig Djur - Ej medlem längre2009-11-01 23:07
Antal inlägg: 430

Den här sidan gillar du nog dys, det är ett litet kinderägg där dom fått med ufos, 9/11 och chemtrails i ett:
www.orbwar.com/ufo-p...k- 9-11.htm

pion ekrot2009-11-02 07:42

Du framstår inte själv som jordens smartaste barn när du yttrar dig på det sätt du gör, Rhotheta. Men varför försöka lura någon. Har du läst den officiella teorin? Tagit del av andra? Jag kan i alla fall inte säga exakt hur det ligger till. Intressant att du kan det, och dessutom hävda att man befinner sig på "den andra sidan" för att man helt enkelt inte vet hur det är. För att man ifrågasätter. Vilken retorik.

Rhotheta2009-11-02 08:10

Ja, jag har läst den officiella teorin. Och skrivit ned den. Ett par gånger. Jag kan göra det igen. Den lyder som följer:

"Husen rasade för att planen flög in i dem och inget annat"

Hade du inte känt dig så provocerad (vilket min raljerande ton orsakat), så hade du lyckats ta till dig det i stället för att fundera på hur du skall mästra mig;)

Det är OK. Jag var medvetet provocerande för att det var kul. Var så god och raljera över det om du tror att du får ut något av det. Jag fick ut vad jag ville. Fältet är fritt. Tjingeling!

Rhotheta2009-11-02 08:30

PS
Jag har naturligtvis också satt mig in i vissa detaljer om byggnaderna, bränsletemperaturer och annat, men det behövs inte för att göra analysen. Vill du, så bifogade jag ju en länk till intressanta data.

Men jag kanske överskattar gemene mans uppfattning om vad som är verkligt och inte. Dagens digitala specialeffekter är ju så uselt gjorda om man har känsla för rörelser och naturlagar att det inte längre går att leva sig in i många filmer. Detta kanske har fuckat upp människors känsla för hur saker sker i den verkliga världen, vad vet jag?

Dyslekso2009-11-02 10:27
Antal inlägg: 8945

Rhotheta: men du måste förstå att vi vet helt enkelt inte hur det ligger till. Till exempel kan Reinfeldt vara en ödla från yttre rymden som planerar massmord på svenskar. Vi vet helt enkelt inte om han är det eller inte, och så länge en helt oberoende utredning inte gjorts om saken är det arrogant att avfärda en sådan teori som korkad. Om jag förstått saken rätt.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?