Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 116 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-05 20:08 | |
![]() | Killar har även valen att ta ansvar för sina handlingar, använda kondom, eller rentav att ge fan i att spela på bortaplan som det så fint heter. Och visst kommer det gå ut över barnet, i vilken utsträckning kan dock ingen säga. Mamman kan likväl vara en falsk pengahungrig ragata som en god mor som kommer ta väl hand om sitt barn och försöka försörja dem båda själva - det vet vi inget om. | |
| oskärpt - Ej medlem längre | 2009-11-05 20:09 | |
![]() | Dessa j-a firmafester, när ska folk lära sig att "äta hemma"? Det kladdas, nyps och smygnuppas i vart och varannat hörne på firmafesterna, är folk verkligen så sexuellt frustrerade att de kladdar på kollegorna så fort de får chansen. På våra firmafester har många barn gjorts och många äktenskap spräckts. | |
| Rhotheta | 2009-11-05 20:09 | |
![]() | Det kunde varit värre. Någon i familjen kunde drabbats av hjärntumör eller vad som helst. Det här blir kanske inte så roligt, men det kommer en morgondag. Livet går vidare. Kris och utveckling. | |
| skogstorparn | 2009-11-05 20:09 | |
![]() | YJ..du är bara för mycket!! är livet förstört för man blir en ung förälder?knappast..snarar e tvärtom.. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-05 20:12 | |
![]() | Jag känner spontant att två människor går in i en ganska ogenomtänkt situation som bägge får ta ansvar för. Men att föräldraskap ska bara vara kvinnans egendom känns för min del lite könsdiskriminerande. Könsrollerna sitter hårt på fler än ett område. Det ska erkännas att detta är en ytlig bekanntskaps krets som bor en bra bit ifrån, kan vara så att värderingarna är annorlunda där. Men det får i alla fall mig att tänka på hur hela föräldraskaps resonemanget haltar. | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-05 20:14 | |
![]() | Ja i vilket fall var dom ju två som gjorde det och bägge får ta konsekvensen,, och den som blir mest drabbad är ju i slutändan barnet kanske oönskad av bägge sina föräldrar Bitte | |
| Stubin | 2009-11-05 20:16 | |
![]() | Vill man inte ha barn så får man väl skydda sig oavsett om man är man eller kvinna. Det är ju trots allt 2 som blir med barn även om det bara är en som bär det! | |
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-05 20:18 | |
![]() | Absolut, föräldraskap består av två parter. Problemet verkar vara avsaknaden av konsekvenstänkande - har man sex kan man bli förälder! | |
| Leopardhonan | 2009-11-05 20:18 | |
![]() | tycker man ska vara två om ett sånt beslut helt klart, även om det är kvinnans kropp. Dock får han ta sitt ansvar, helt eller delvis(ekonomiskt) om han nu valt att sätta sig i den sitsen, som så många andra skriver, killar kan lära sig att använda kondom om dom inte vill bli pappa och inte bara förlita sig på att tjejen dom sätter på använder skydd.......... | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-11-05 20:20 | |
![]() | Spontant: Vilken jävla idiot till man. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-11-05 20:24 | |
![]() | Ja faktiskt Fluktis. Så otroligt respektlöst. För alla. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-11-05 20:25 | |
![]() | Båda verkar aningen svagbegåvade. | |
| -50- | 2009-11-05 20:27 | |
![]() | Hoppas han begär delad vårdnad, Tyvärr finns det ju sk golddiggers bland kvinnor som endast vill ha barnet & underhållet men vägrar att låta mannen träffa barnet, förhoppningsvis är hon inte en sådan kvinna men beteendet gör att det känns som om hon är en. | |
| gnill | 2009-11-05 20:27 | |
![]() | Spontant instämmande i flera andras inlägg: män kan undvika oväkomna graviditeter genom att skydda sig, och gör man inte det... ja då får man ta konsekvenserna. Nu finns det ett barn och det barnet är då sannerligen inte dömt till nåt taskigt liv, finns massor av barn som växt upp utan pappa som det går fint för. Men sen kanske han inser att han faktiskt är ch vill vara pappa för det här barnet och även det kan gå finfint, finns massor av barn som växer upp med föräldrar som inte lever ihop och mår bra. | |
| slånbär | 2009-11-05 20:28 | |
![]() | Spontant-är alla ni som tycker att killen får stå sitt kast när han var dum nog att inte skydda sig är ni även då emot att tjejen kan välja abort om hon nu inte vill ha barnet? Jag menar det är ju faktiskt precis samma orsak till att dom befinner sig i den sitsen,slarv,fylla,eller bara ren kåthet och obetänksamhet vad vet jag? Resultatet är ju samma-en graviditet. Båda gjorde samma miss en har ett självklart odiskutabelt val medans den andre får stå sitt kast. Var är jämlikheten då? | |
| caughtbock | 2009-11-05 20:28 | |
![]() | Spontant... Han är ett vidrigt äckel. Hur kan man vara otrogen mot sin fru och dessutom inte använda skydd? Det värsta jag vet är när man hör historier om fruar som fått aids av sina otrogna män. Fyfan. Den andra kvinnan förstår jag inte riktigt, ärligt talat... Vem vill ha barn med någon som inte vill ha barn med en och som dessutom är gift? Med det säger jag inte att mannen hade rätt som tjatade om abort eftersom han antagligen vet hur barn blir till, men ändå. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-05 20:29 | |
![]() | bara han tar hand om barnet så & att de kan ha en bra relation,mamman & pappan,trots allt,,,,,för nu är det som det är | |
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-05 20:31 | |
![]() | Vill man ha underhållet skall man även låta den som betalar underhållet träffa barnet, så länge det inte finns säkerhetsskäl eller annat som står ivägen (och detta låter ju inte direkt som en situation där så är fallet). | |
| mrperfect | 2009-11-05 20:36 | |
![]() | En del tänker inte innan de handlar. | |
| Mouche - Administratör | 2009-11-05 20:40 | |
![]() | Spontant: Instämmer till fullo med Fluktsoda | |