Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Raffe_ | 2009-12-02 21:34 | |
![]() | Min kollega börjar 10 eller 12.30 vissa dagar. Och slutar 15 några... | |
| Palini | 2009-12-02 21:34 | |
![]() | 100 ggr effektivare är inte illa pinkat. Man kanske ska bli rökare ändå... =P | |
| caughtbock | 2009-12-02 21:35 | |
![]() | Ja men dåså, då kunde kollegan gått innan jobbet. Då är jag med. | |
| nettan23 | 2009-12-02 21:36 | |
![]() | Cbock: Nee sant! :) Men blir irriterad på sånt. På ett gammalt jobb gnällde chefen på våra rökpauser, men mellan dom jobbade vi arslet av oss. Själv satt hon mest och fikade och spelade på datan :O Undrar även samma som dig om tiderna? | |
| nettan23 | 2009-12-02 21:36 | |
![]() | Palini: Haha din lilla prick! ;) | |
| nettan23 | 2009-12-02 21:38 | |
![]() | Raffe: Fråga henne rakt ut då. E det rättvist att vi ska jobba ännu mer, för att du ska gå till banken? | |
| caughtbock | 2009-12-02 21:40 | |
![]() | Jag blir inte effektiv av rökning Palini, så det är ingen idé. Däremot blir jag väldigt cool... | |
| Raffe_ | 2009-12-02 21:40 | |
![]() | Jamen det gjorde jag ju. Och det var så viktigt så hundögonen kom fram. (Inte mina, jag har inga). Hon kom fram till att hon nog får ta semester halva eller hela den dagen. Jag funderar mest hur man tänker. Har man liksom ingen känsla för vad som är "rätt"?? Eller har jag fel i vad som är rätt? :S | |
| upan | 2009-12-02 21:42 | |
![]() | Den största skurken här som jag ser det är din arbetsgivare som sätter er i knipa och inte ersätter förlorad arbetskraft. Är tre av femton anställda borta får man dra ned på verksamheten, det gissar jag att din arbetsgivare inte har gjort då du säger att ni befinner er i en väldigt sårbar situation. | |
| ViktorWig | 2009-12-02 21:43 | |
![]() | När det gäller diskutera lån hos en bank så stänger de flesta banker klockan sex och det brukar ju inte ta mer än en halvtimme att diskutera lån. Bara för att banken stänger "butiken" betyder det inte att man inte kan komma in efter butiksstängningstid. | |
| Raffe_ | 2009-12-02 21:44 | |
![]() | Jag jobbar i skola och vi har totalt köpstopp och därmed också vikariestopp. Vilket iofs inte har så stor betydelse - det finns inga vikarier att tillgå trots detta arbetslösa land. Mycket mystiskt på min ära! | |
| monew | 2009-12-02 21:46 | |
![]() | swedbank har öppet efter öppettid för såna saker. Å andra sidan kan ju du göra samma sak nästa gång! man ska stötta varandra på jobbet! | |
| monew | 2009-12-02 21:46 | |
![]() | raffe: jag söker en massa vikariejobb men har inte fått ett enda | |
| Raffe_ | 2009-12-02 21:47 | |
![]() | Skulle aldrig falla mig in! Min tandläkare älskar verkligen mig med mina krav på "rätt tider" :) | |
| Mincie | 2009-12-02 21:47 | |
![]() | Personligen så jobbar jag för att ha råd med en fritid.. och ibland så måste man göra saker på arbetstid... | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-02 21:48 | |
![]() | Visst kan man bli trött på människor som inte är teamplayers. Jag har kollegor som inte tar ansvar för projekt vi har tillsammans utan bara freeridar på andras idéer och initiativ -- allt medan de gnäller över hur hemskt jobbet är (för att inte tala om deras liv i största allmänhet). Sådant går ut över en själv i längden, eftersom jag jobbar i en bransch där resultaten av nuvarande projekt betyder bättre karriärmöjligheter i framtiden. Men som upan påpekar så verkar just denna situation bottna i en dålig chef. | |
| Raffe_ | 2009-12-02 21:49 | |
![]() | Hm. Chefen är ju inte inblandad alls so far. Och hon skulle definitivt säga blankt nej om det påverkar arbetssituationen negativt. Jag är mer ute efter vad som gäller då det gäller just "arbetsmoral". Har jag fel tankar liksom? | |
| Zmurfy | 2009-12-02 21:53 | |
![]() | Kan man inte ställa upp på varandra då genom att tycka att det är ok att kollegan är på banken någon timme, nästa gång är det du som behöver göra något viktigt som inte går att göra efter arbetstid. Arbetsmoral?? En gång är väl inte hela världen. Upprepas det regelbundet och det bara är en och samma person som sätter sina kollegor på pottan är det värre. | |
| Mincie | 2009-12-02 21:54 | |
![]() | Fel o fel... hmm... lite överrreaktion kanske?? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-02 21:54 | |
![]() | Nej, du har inte fel tankar, och jag säger det ogärna, men nog brister det en hel del i arbetsmoralen i Sveariket, och detta på många olika sätt dessutom. | |