Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 177 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-09 20:17 | |
![]() | Alice, Agnes, Anna, Maja, Lisa Jesper, Sebastian, Albin, Viggo | |
| Pekkis | 2006-05-09 20:31 | |
![]() | Schakrutor: Zorro är icke att föglömma. Själv tror jag inte att det är en slump att alla gillar gammaldagsa namn nu för tiden. Själv älskar jag namnet Neylar. Väldigt... sagolikt. | |
| ordsnok - Ej medlem längre | 2006-05-09 21:12 | |
![]() | Jag älskar namnet Mio, det heter min 5-åring=) | |
| vulcan | 2006-05-09 21:23 | |
![]() | Namn går ju ofta i cykler på tre generationer. Man ger sällan sina barn namn ur föräldragenerationen, för vem vill att ungarna ska heta samma sak som de mossiga päronen, trista lärare etc? Inte heller mor- och farföräldersgenerationen brukar vara så poppis eftersom man ofta associerar till diverse gamla gubbar och tanter när man hör de namnen. Men tre generationer bakåt har man oftast inte så mycket hindrande spärrar mot. Och mycket riktigt kan vi se hur namn som Elsa och Oskar är på modet nu igen. Jag ville ha hebreiska namn på mina barn. Deras mamma ville ha fornnordiska. Det blev fornnordiska. :-) | |
| wainis | 2006-05-09 21:37 | |
![]() | Fast de som heter Oskar börjar väl närma sig tonåren nu? Åtminstone de Oskar och Oscar jag känner =). Jag gillar fornnordiska namn; våra barn heter Disa och Thor. Lättstavade (H:et i Thor hänger ihop med hur vi stavar vårt efternamn), hyfsat lättuttalade även på andra språk och ändå rätt ovanliga - hittills har de aldrig behövt skriva ett efternamn på en skolbok... =) | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2006-05-09 21:56 | |
![]() | Måste säga att många av de Os*ar jag känner till är en bra bit över 20. På makens sida hette alla barn/syskonbarn på J. Tills vår minste föddes - det fanns inga namn "kvar" på J helt enkelt eftersom dålig erfarenhet av andra med de kvarvarande namnen hindrade. Så kan det också vara c", Visst går det trender i namn - även om vissa troligen aldrig kommer tillbaka som populära. Man ser också många "nya" namn - ex efter idoler. (Meja, Darin...) | |
| pilutta-dej | 2006-05-09 22:38 | |
![]() | Bland pojknamnen Jonas, så det heter min son. Hade han varit flicka skulle jag ha velat att han hette Ellinor. Malena är också fint. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2006-05-09 22:47 | |
![]() | min dotter heter Leah, det är mitt favoritnamn såklart :) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2006-05-10 17:37 | |
![]() | Minsa barn heter Jonathan, Matilda och Elise. När vi döpte Jonathan (för 11 år sedan) var det relativt ovanligt... inte nu! Lika var det med Matilda.... Men Elise blir nog ingen dundersuccé så det kanske förblir lite mindre vanligt. Ville att hon skulle heta Siri, men min storasyster fick en flicka några månader innan Elise föddes, hon döpte henne till Sigrid... Det vart lite kaka på kaka, så hon heter Siri i andranamn. Just nu är Inez och Iris lite av mina favoriter.... men nu är det slut på barn i vår familj.... åtminstone såna som inte har namn redan.... | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2006-05-10 21:19 | |
![]() | ett mycket ovanligt och vackert tjejnamn är Emille (uttalas Emil´)..tyvärr passade det inte in i min "svit" av namn där barnen har "i" som enda vokal =).. annars hade jag haft en sån dotter..Man kanske kan få ett barnbarn med ett sånt namn då jag själv inte ska ha flera barn =) | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2006-05-10 21:31 | |
![]() | Apropå namn så har jag en namnsite, så namn är hur kul som helst. Favoritnamnen är såklart sådana jag gett mina barn. Vill inte göra nån direktlänk eller så, men vill ni leta kul namn så googla på namnarkivet. Jag finns med där på bild också ;) | |
| MadameMim | 2006-05-11 01:02 | |
![]() | Har inga barn själv, men tycker att Alice, Saga, Rosie (som mormor) och Tindra är vackar namn på en tjej. Och på en kille...Walter eller Arne (som morfar). | |
| Slemet | 2006-05-11 14:06 | |
![]() | Esaias är fint! | |
| Slemet | 2006-05-11 14:07 | |
![]() | och August såklart, det ska min son heta om jag får nån! | |
| Eureca - Ej medlem längre | 2006-05-11 16:19 | |
![]() | Luke Skywalker | |
| tarkki | 2006-05-11 16:39 | |
![]() | hampus... så heter min son... | |
| Joebowl - Ej medlem längre | 2006-05-11 18:26 | |
![]() | TeQuila ska iallafall ett av mina barn heta.. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2006-05-11 19:11 | |
![]() | Haha, kom att tänka på en ungdomskompis från Piteå som ville att hans barn skulle heta Per-Roland. Han ville stå på balkongern och ropa: Per-Roland, Per-Roland kom in och ät! Detta blir förstås inte roligt ifall man inte vet hur man uttalar Per-Roland på pitemål och dessutom känner till att päroland är pitedialekt får potatisland. | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-09 05:19 | |
![]() | Knevert /Knevert | |
| Förföljt Får - Ej medlem längre | 2007-05-09 05:38 | |
![]() | Mikael och Gais | |