Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Raffe_ | 2009-12-04 21:22 | |
![]() | Oavsett om möblerna är på avbetalning så är de ju enligt ts hennes. Då ska väl han inte behöva betala för dem? Att man delar på (vissa) kostnader för bilen däremot kan jag förstå. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-04 21:23 | |
![]() | Ja, han bör ju dela på bilkostnaderna, bilen gynnar ju båda! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-04 21:24 | |
![]() | Han kanske väger mer och sliter på möblerna. | |
| leker | 2009-12-04 21:26 | |
![]() | men sluta.. Kärleken och hälsan är väl fan det som räknas, har aldrig fattat att folk kan bråka om nåt sånt dumt som pengar. Har man ett förhållande och mår bra i det, så ska väl inte pengar sabba något? Många förhållanden brister på grund av bråk om pengar och vad betyder det när man sitter där och minns tillbaka på sitt liv? Nada! Bättre att se pengarna som "våra" när man har ett förhållande och leva därefter, unna sig saker när man kan osv. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-04 21:26 | |
![]() | önskar jag kunde säga det samma ;) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-04 21:27 | |
![]() | Jag håller ju med dig leker! Ekonomiska bekymmer tär på förhållandet. | |
| leker | 2009-12-04 21:28 | |
![]() | ekonomiska bekymmer delar man, ekonomiska framgångar likaså ;) | |
| Lola-39 | 2009-12-04 21:35 | |
![]() | Tack för alla bra och otrevliga synpunkter. Förstår inte var kuksugning och pizza kommer in i sammanhanget. Lite mera fakta. Att jag nämde att lägenheten och bilen var min berodde på att min sambo som faktiskt är särbo p.g.a av att kronofogden drar från skulder som han ådrog sig före min tid. Han bor hos mig utan att ha bidragit med en pryl. Bilen används för gemensamma resor men i huvudsak för att veckohandla maten. Vi har inte råd med någon lyx. Jag frågade för att jag inte ville ta ut för mycket pengar men vill heller inte känna att jag blir utnyttjad. | |
| leker | 2009-12-04 21:37 | |
![]() | lola: det sa du inte från början? eller läste jag fel? | |
| leker | 2009-12-04 21:38 | |
![]() | Lola: dock kvarstår mitt råd! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-04 21:38 | |
![]() | Lola för att svara på ursprungsfrågan: jag personligen tycker 6000 låter helt OK. Men då vet jag inte hur stora de andra utgifterna är. | |
| Lola-39 | 2009-12-04 21:43 | |
![]() | Andra utgifter än de som jag nämnt finns inte. Ville bara ha en seriös diskussion om vad som är rimligt eller orimligt. Som sagt, jag vill ine varken ta ut för mycket eller bli utnyttjad. | |
| Lola-39 | 2009-12-04 21:46 | |
![]() | Chewbacka. Jag vill inte försörja någon som inte tidigare har kunnat hushålla med sina penagar Försod du bättre nu? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-04 21:48 | |
![]() | Lola-39. jag förstår! Bra att du tar tag i saken. Det bäsata är nog om ni sätter er ner och diskuterar saken bara ni två :) Tror inte någon här kan hjälpa er mtp att vi inte vet det totala kostnaderna. Dessutom håller tråden på att spåra ur, tyvärr... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-04 21:49 | |
![]() | Kanske att du kan ta mer ansvarar gällande inbetalningar? Om han nu har problem med att hushålla tänkte jag. | |
| leker | 2009-12-04 21:49 | |
![]() | lola: har ni inte varit tillsammans så länge då? Tycker ni ska räkna ut alla era utgifter och kolla lite på det först, sen kanske ni kan komma till en gemensam lösning, som passar er båda? | |
| Tess 08 | 2009-12-04 21:54 | |
![]() | Om ni ska dela allt rakt av verkar inte 6000 vara för mycket utan hellre lagomt mycket. Men som tidigare sagt så tycker jag också ni ska se över era utgifter och inkomster och räkna på det. Ska han flytta in bör ni se till att skriva papper på vad som är ditt och hans... | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-04 21:55 | |
![]() | Jag har haft en enkel regel i de relationer som jag har varit i. Antingen så lever man i hop eller inte. Oavsett relation så har jag haft delad ekonomi. Ofta har detta inneburit att jag har betalat mer, men jag är mer av den åsikten att om man faktiskt har bestämmt sig för att dela livet just nu, så bör man göra det på lika vilkor. det ända patrull jag någonsinn stött på är det faktum att jag har tre barn och min man ett. Där blir rättvisan svår om man blandar in alla parter. Summa summarum. Pengar är väl ändå bara pengar? pengar är ett medel, kärlek är en relation. | |
| Tess 08 | 2009-12-04 21:57 | |
![]() | Det enda jag kan tänka mig vara ett problem är väl eventuell utmätning eller annat från kronofogden då han har/har haft svårt att holla koll på ekonomin. Finns det barn inblandade?? (ja, jag menar vuxna barn) barnbarn? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-04 21:57 | |
![]() | Lycka till! | |