Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildcard | 2010-04-28 09:50 | |
![]() | Laddar aldrig ner. Köper ibland... film och enstaka musik | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2010-04-28 09:54 | |
![]() | Laddar ner allt, hittar jag inte vad jag söker köper jag det. Händer väl 2-3 gånger om året. | |
| Rapé1 | 2010-04-28 10:18 | |
![]() | Jag brukar också köpa musik och filmer samt spel. Det beror på att jag hellre vill ha filmen på blueray stående bland mina andra filmer. Detsamma gäller musik. När det gäller spel så kör jag bara ps3 och till det systemet har dom inte lyckats knäcka kodningen än finns det inga piratkopierade spel så man får helt enkelt köpa sina spel för 600-700stycket. Men jag gråter inte över detta, artisterna/skådspelarna och allt folk som medverkat har gjort ett bra jobb till skivan/filmen/spelet så jag tycker inte att dom ska ha obetalt. :) | |
| obitje | 2010-04-28 10:55 | |
![]() | Tankar ingen musik. Köper skivor eller lyssnar på Spotify där jag betalar årsavgift sen några år tillbaka. Sedan ipred har jag nästan helt slutat att tanka film, vilket lett till att jag inte kollar så speciellt mycket alls. Bio några enstaka gånger per år och några dvd/bluray-köp. Köper spel. Laddar ner open source och gratis om jag behöver annan mjukvara. Tankar tv-serier (nya avsnitt dagen efter sändning i usa). | |
| sanlin | 2010-04-28 11:01 | |
![]() | Jo-na-tan: Du vet väl att julen bara varar ända fram till påska......Kanske dags att ta av luvan nu. ;-) | |
| JössesRoxtar | 2010-04-28 11:39 | |
![]() | jag är både film & musiksammlare. så jag köper ofantliga mängder, men jag laddar även hem det jag är osäker på sen köper jag det om jag tycker om det eller kastar om jag inte tycker om. med tanke på min jättekonsumtion (vissa skivor köper jag på både vinyl & eller flera olika cd-utgåvor) så skämms jag inte för att jag laddar heller. vad det gäller film är det samma sak där. möjligtvis laddar jag serier som inte har gått i sverige än. | |
| Megaherz | 2010-04-28 11:47 | |
![]() | Köper skivor från de band jag verkligen gillar, kollar film på bio eller streamat online | |
| emmylicious | 2010-04-28 12:07 | |
![]() | Ja just ja, tv-serier följer jag ju ca 6 st, men dom ser jag streamade dagen efter dom visats i usa :) | |
| yolenaur | 2010-04-28 12:15 | |
![]() | Köper i princip aldrig skivor, kanske köpt en tio-femton stycken i hela mitt liv. Mycket av den musik jag har på datorn har jag fått från vänner och bekanta, och de i sin tur har väl köpt, laddat ner eller lånat skivor på biblioteket. Laddar ner musik ibland, men det är inte särskilt mycket alls, max en skiva varannan månad. Spotify använder jag en del. Jo föresten, jag köper visst skivor. Lyssnar mycket på musik från 60-70-80-talet, då kan man hitta en massa bra vinyler begagnat för en tio femton kroner :) Filmer kollar jag väldigt sällan på, laddar aldrig ner det. Men spel däremot, det laddar jag ner. | |
| honeydevil81 - Ej medlem längre | 2010-04-28 12:36 | |
![]() | Laddar i princip ner all musik, filmer och spel.. Jag köper endast filmer jag samlar på eller cdskivor som jag samlar på, dock förblir dom inplastade så jag brukar ladda ner dom också för att titta/lyssna på!! | |
| caughtbock | 2010-04-28 12:46 | |
![]() | Just nu ser jag Americas Next Top Model 14 som är inne på sitt åttonde avsnitt (av 12) men på tv i Sverige visas säsong 13. Senaste avsnittet som visades var nog det femte. Om man som jag har ganska bra koll på vad som händer i kändisvärlden utomlands riskerar man att få reda på vem som har vunnit innan man sett serien och då är ju allt förstört, så därför skäms jag inte ett dugg. Jag ser det dessutom en gång till på tv sen. Samma sak med Project Runway, den senaste säsongen såg jag klart för en vecka sen men i Sverige har den inte ens börjat sändas. Jag vill inte behöva låsa in mig i en isolerad grotta någonstans i ett halvår-år bara för att kunna följa serier på svensk tv. | |
| emmylicious | 2010-04-28 13:01 | |
![]() | fast dom "större" serierna dom desperate housewives, grey's anatomy och sånt ligger inte så många veckor efter. tror det är 3 avsnitt som skiljer i grey's just nu. | |
| HumbleBug | 2010-04-28 13:08 | |
![]() | Klart man ska betala för musik och filmer. | |
| caughtbock | 2010-04-28 13:08 | |
![]() | Följer Desperate Housewives och där kan jag hålla med dig, men konstigt nog är den ändå två veckor efter fastän det var uppehåll i princip varannan vecka i USA förra månaden. Jag kommer ihåg att det tidigt i år (?) var värsta sensationen att Sverige bara låg två dagar efter med att visa DH, men nu har det börjat sega ifrån igen. | |
| Lillstölla | 2010-04-28 14:39 | |
![]() | Jag köper ett fåtal skivor men bara med de artister som jag verkligen gillar, resten kan jag lyssna på på Spotify eller liknande. Filmer köper jag massor! Hade gärna laddat hem men törs inte det numera. | |
| Sköldmö - Ej medlem längre | 2010-04-28 14:58 | |
![]() | Jag köper en del skivor med de absoluta favoriterna när det gäller musik, resten laddar jag hem likaså med film & spel. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-04-28 15:15 | |
![]() | Laddar inte ner sedan drygt ett år, men har spotify (betal) och vänner som har förbluffande många nya filmer som dom delar med sig av :-) | |
| bulll | 2010-04-28 22:10 | |
![]() | Sen lagen kom har jag nästan helt slutat att tanka hem grejer, det är bara enstaka tv-serier som det bara inte går att vänta på som kan få strömma hem. Händer kanske någon gång om året, och jag köper boxarna sedan. Det är inte betalningsviljan utan tålamodet som brister:-) Streamar vissa serier av samma anledning. I övrigt använder jag spotify och youtube samt köper skivor. Laddar aldrig hem film utan går på bio eller hyr filmer. | |
| mrperfect | 2010-04-28 22:18 | |
![]() | Jag tittar på TV , lyssnar på Youtube och spelar gratisspel på nätet :D | |
| yak55 - Ej medlem längre | 2010-04-28 22:18 | |
![]() | köper nästan alltid | |