Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 398 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| delta9 | 2009-12-17 20:30 | |
![]() | Tvålis: Är Ditt resonemang att alla människor får göra saker som stör andra människor med annan uppfattning? Utveckla det isånafall? Får Jag störa mina grannar med musikproducerande i en lägenhet 7-8-9-10 timmar per dag för det är min åsikt att jag får det? Bara en fråga :) | |
| apbur | 2009-12-17 20:32 | |
![]() | kyskklockor, om de ändå hade fungerat :) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-17 20:33 | |
![]() | Varför får den ena fanatiska religionen störa med sina klockor när den andra inte får göra det med bönerop. Vad spelar det för roll mer än att markera för andra att veta sin plats? Jag tror på tolerans. Åt alla håll. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-17 20:34 | |
![]() | 7-10 timmar per dag. Är du okunnig eller måste du överdriva för att förstärka ditt argument? | |
| delta9 | 2009-12-17 20:34 | |
![]() | Tycker du att Kristendomen som har fått fäste i Sverige sen mannaminne är en Fanatisk religion? Svara gärna på min fråga också Tvålis :) (Är inte ute efter "bråk", vill bara veta) | |
| delta9 | 2009-12-17 20:35 | |
![]() | Tvålis: Ja 7-10 timmar per dag. Hur kort tid tror du att det tar att göra musik eller? Tidsramen är en varibel och icke väsentlig för frågan egentligen | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-17 20:37 | |
![]() | Jag har svarat på din fråga, som inte håller sig till ämnet och saknar ganska mycket relevans då du jömnför päron och äpplen. Jag tycker att alla regioner är jämnlika faktiskt. En del är ganska charmiga, andra lite värre. Som ateist kan jag däremot konstatera att kristendomen har ett uselt förflutet. | |
| regression | 2009-12-17 20:42 | |
![]() | Minareter och böneutrop skall givetvis regleras på samma sätt som kyrkklockor. Bara rasister och religiösa fundamentalister tycker annorlunda. | |
| delta9 | 2009-12-17 20:42 | |
![]() | Det håller sig till det ämnet du styrde det till lilla du :) du skrev "Delta, är ditt resonemang att ingen ska få göra något som stör människor med annan uppfattning?" och jag svarade "Tvålis: Är Ditt resonemang att alla människor får göra saker som stör andra människor med annan uppfattning? Utveckla det isånafall?" Som jag ser det har du inte svarat på den frågan. Du var generell i din fråga, och jag svarade med en hypotetisk situation som har med "får alla människor göra saker som stör andra som har en annan uppfattning" att göra. Ser du inte sambandet eller relevansen så kan vi nog inte diskutera mer om det. Synd,. Alla religioner har sina bonusar och sina negativa sidor. Det har spillts blod i alla, och om inte i alla, i Många religioners namn. Men folk har hittat sin nich, av någon oförgrundlig anledning. Kudos till er som har gjort det. Tvålis: Är Ditt resonemang att alla människor får göra saker som stör andra människor med annan uppfattning? Utveckla det isånafall? | |
| bove | 2009-12-17 20:43 | |
![]() | Jag tycker inte att det bör tillåtas, kan vi undvika fler ljudföroreningar i städerna än de som redan finns bör vi göra det tycker jag. Jag tror heller inte att det är särskilt många muslimer som ser det som något jätteviktigt med böneutrop från minareterna. Kanske någon muslim här som vet mer om det? | |
| Demakill | 2009-12-17 20:44 | |
![]() | Jag tror att de är skadligt i längden för integrationen. om invandrarna får igenom sina krav för att gynna deras kultur gång på gång så kommer det sluta med att dom får otroligt isolerade grupper, se t ex rosengård redan nu. Att invandra som flykting eller liknande måste naturligtvis vara tufft, men man ska samtidigt beakta att dom får komma till ett otroligt generöst land som bistår med trygghet på många plan. Då tycker jag det är schysst att man anpassar sina vanor och försöker ge tillbaka nåt till det samhälle som räddat livet på en. Så skulle jag försöka resonera i motsvarande situation. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-17 20:44 | |
![]() | Lilla du?!? Jisses. | |
| delta9 | 2009-12-17 20:46 | |
![]() | Att invandra Är tufft. Att anpassa sig till att bli Svensk, Fransman, Egypter, Afrikan, är ännu svårare men ett nödvändigt ont. Utvandrar jag till ett land med en annan religion får jag lov att antingen konvertera till en religion som passar mig där jag utvandrat för att anpassa mig i samhället, eller fortsätta vara kristen för mig själv (är inte kristen men ändå. ni förstår vad jag menar) | |
| y not | 2009-12-17 20:46 | |
![]() | delta, jag bor i skogen :) och socialt accepterade, Av vem? magnusito, Alla svenskar flyttar från dessa områden. Hur definierar du svenskar? Själv kännar jag åtskilliga svenska muslimer | |
| pion ekrot | 2009-12-17 20:47 | |
![]() | Det är väl främst en fråga om religionsfrihet, inte om invandring? | |
| y not | 2009-12-17 20:47 | |
![]() | delta, du snackar skit. Om du utvandrar tar du med dig det mesta som är ditt och konvertera för det, sällan | |
| delta9 | 2009-12-17 20:48 | |
![]() | Tvålis: Slut på argument? Misstänkte nästan det. "lilla du" är ingen diss som du verkar tro. Det är mer en vänskaplig benämning... | |
| pion ekrot | 2009-12-17 20:48 | |
![]() | "lilla du" är ingen diss som du verkar tro. Det är mer en vänskaplig benämning... YEAH RIGHT! | |
| delta9 | 2009-12-17 20:49 | |
![]() | y not: jag menade att t.ex bilar i en stad är socialt accepterat.. Jag förstår inte din sista mening tyvärr så jag kan inte svara på den | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-17 20:49 | |
![]() | Delta... Ta en språkkurs. För att vara "svensk" har du ingen aning om när retorik blir kritik. | |