Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 398 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-19 19:38 | |
![]() | Tack Tvålis, tror jag :). Men om du jämför med Coldplays första skiva så kan du väl hålla med om att de blivit gradvis sämre? | |
| Svardfisk | 2009-12-19 19:42 | |
![]() | Jag blir arg när jag hör den här värdelösa covern. Originalet är en helt okej låt men Darin borde förbjudas. | |
| Hillegnu | 2009-12-19 20:05 | |
![]() | Darin är bäst, akka kategorier | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:06 | |
![]() | Dårskapens tråd? Coldplay är dåliga? Darins version är bättre? Var har jag hamnat? ;) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:08 | |
![]() | Nu kan jag ju faktiskt hålla med om att Coldplay haft betydligt bättre låtar, men att Darins version skulle vara bättre, det är ju ren dårskap! Nåväl, smaken är som baken. Och det är bra. | |
| Snoosy | 2009-12-19 20:22 | |
![]() | Darin är bra, men Coldplay är bättre ;) | |
| Vickyvanten | 2009-12-19 20:34 | |
![]() | Nämen...jag som får rysningar varje gång jag hör den med Darin (av välbehag alltså!) Första gången jag hörde den så fick jag tårar i ögonen för att den gick rakt in i hjärtat! Jag gillar den med coldplay oxå, väldigt mycket men Darins röst berör! Obs...jag är inte en fjortis! ;) | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2009-12-19 20:51 | |
![]() | jag säger då det....... | |
| Svardfisk | 2009-12-19 22:38 | |
![]() | Jag tappade hoppet om mänskligheten lite nu | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:40 | |
![]() | Tänk det här är precis den sak som jag också retat mig på i radioetern den senaste tiden, det är liksom inte lätt att veta vem som gjort orginalet när någon tjomme kommer och stjäl låten som om den vore hans egen och dessutom uppträder med den. Puckat om jag får tala klarspråk. En cover vinner validitet först då den görs på en äldre låt (mer än tio år gammal) och som dessutom görs på ett för gruppen eller artisten unikt sätt. En sådan låt som gjorts i flera tappningar är Dylans All along the watchtower och alla har sin egen charm men det ska stå klart att det är Dylans låt och ingen annans! Coldplays orginal är den enda versionen som jag anser vara värd att lyssna på och resten kan åka i soptunnan, i vart fall i ett antal år tills någon begåvad grupp/artist (och dit räknar jag ingen Idolpajas eller liknande) gör en unik tolkning av den. | |
| Scarpetta - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:45 | |
![]() | Men det är väl det som är grejen med Idol, dom ska inte vara unika, utan mainstream. Givetvis är Coldplays version den bästa. På p3 spelas latinodansversionen (med Coldplays sångare) & den tycker jag är bra (möjligtvis lite platt). | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:45 | |
![]() | Dödmetallörn, rätt tolkat. Jag älskar dina inlägg. Du förefaller vara en klok kvinna! Men, att dissa Coldplays Viva la Vida... Det samlar inga poäng det. Låten , även om den inte tål upprepning i den mån jag älskar att upprepa favvolåtar, är grym! Dessutom så älskar min äldsta tös den så....:-) | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:46 | |
![]() | Jag lyckade skriva älskar tre gånger på ett inlägg i en tråd. Det älskar jag ju bara:-) | |
| Killingskinn - Ej medlem längre | 2009-12-19 23:29 | |
![]() | Tänk, jag tycker originalet är lika skit som Darins. Men men. Smaken ÄR ju som baken :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-19 23:41 | |
![]() | Haha! Ja, tacka gudarna för det! Annars skulle väl all musik som producerades vara covers av Darin ;) | |
| Night Monkey - Ej medlem längre | 2009-12-20 00:01 | |
![]() | Sikt i mera skit:) Att lägga skit på mera skit genom en låt som inte är bra men att göra en cover på den skitlåten är som att försöka svälja en hel flaggstång på bredden^^ | |
| regression | 2009-12-20 00:33 | |
![]() | Herregud. På tal om popkulturellt förfall: Jag såg nyss vinjetten till ''Jul med Sanna, Shirley och Sonja'' och nu känns det verkligen som om hoppet är ute för mänskligheten. Det är verkligen helt kört. | |
| Tunnelbanan8 | 2009-12-20 00:54 | |
![]() | Vågar man skriva att han gör den bättre än coldplay utan att bli halshuggen? Hehe. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-20 01:03 | |
![]() | Fan vad lågt!!!!!! | |
| apbur | 2009-12-20 01:03 | |
![]() | P3 är hur som helst outhärdligt nu, speciellt när de tigger pengar dygnet runt. | |