Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| henkepalm | 2009-12-31 12:30 | |
![]() | När jag har otur brukar jag avbryta matchen. Avbryter också när jag får för mig att göra något annat. Jag brukar spela på normaltid och ibland blir det outhärdligt mitt i matchen. Avbryter då utan att säga hejdå. HEJDÅ | |
| The_Idiot - Ej medlem längre | 2009-12-31 13:34 | |
![]() | Det är så sjukt löjligt att ens bry sig om motståndaren avbryter en match. Jag skulle aldrig få för mig att bli det minsta irriterad. Om motståndaren, av någon anledning, inte har lust eller tid att spela längre, så är det väl helt enkelt så. Varför ska en den som vill avbryta "stå ut", bara för att blidka sin motståndare? Och varför i hela friden skulle man passa sig ur en match? Då får man ju bara ännu mer minus. | |
| slånbär | 2009-12-31 13:54 | |
![]() | Mincie-en del verkar spela enbart för att vinna andra spelar för att det är roligt vilket naturligtvis förutsätter att det är ett spel med lite flyt i för båda två dvs att ingen spelar enbart strategiskt för att blocka eller liknande. Därav tycker jag själv att det är roligast att spela klassisk eller special för det gör inte att spelet blir så låst som det annars lätt kan bli. Spelar jag mot någon som får massor av p på ett ord i början så förlorar jag väl mer på att ge upp direkt än att spela klart iallafall. Det är ju bara ett spel ändå.Jag tycker det är lite fegt att bryta av den ankedningen. Jag har bara brutit när något händer så jag måste lämna spelet snabbt. Det borde finnas ett rum för dom som tar spelet på riktigt allvar och ett för dom som bara spelar för att det är kul och inte blir tjuriga om det går dåligt. Då gick man ju in i en match med samma inställning. | |
| Minta | 2009-12-31 13:55 | |
![]() | Jag blir inte irriterad heller, utom just på den person som alltid avbryter när det barkar åt förlust. Irriterad är lite för starkt ord, men undrande. | |
| väsköte - Ej medlem längre | 2010-01-01 10:24 | |
![]() | Använder man de regler och knappar som finns för spelet kan det väl aldrig anses som varken fegt eller osportsligt? Det var ju det jag skrev tråden för. Varför ge förklaring till "ge upp" men inte då man passar eller gör något annat? Det är som att man måste motivera varför man säger "nej tack" men aldrig får frågan varför man tackar ja till en festinbjudan, krogrond eller dylikt. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-01-01 11:41 | |
![]() | västgöte, nu har du tydligen inte vart här tillräckligt länge eftersom du ifrågasätter sidans alla olika regler. Ingen idé att du fortsätter... detta är Odin & Co diktatur o här anpassar du dig eller drar åt... Så e det bara. | |
| Maja G | 2010-01-01 12:22 | |
![]() | Avbröt en match häromdagen, men varnade innan.. Hon/han blev inte glad men eftersom hon/han loggade ur flertal gånger och tiden rann iväg så var jag tvungen eftersom jag skulle med en buss... Visst kunde jag väl tänkt på det innan jag gick in i spelet, men oftast hinner jag spela om inte den andre ,som sagt var, drar ut på tiden... Bättre att avbryta än att bara låta spelet gå som många gör då det inte går bra. Det bästa är ju föstås att spela färdigt och ta förlusten som en redig man/kvinna | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-01-01 12:38 | |
![]() | Att ge upp i ett hopplöst läge betraktas som okej i de flesta sporter/spel - inte minst schack, som någon nämnde. Välkomna att ge upp mot mig, om ni tycker att ni har bättre saker för er än att bli förnedrade i betapet! :) | |
| odin - Administratör | 2010-01-01 12:54 | |
![]() | Tanten M, dina kommentarer är så barnsliga att man bara kan le åt dem! Om du är så bitter varför är du ens här...? | |
| kajix | 2010-01-01 12:55 | |
![]() | det finns ingen "ge upp"-knapp i fotboll. se även hammarby.se | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2010-01-01 13:04 | |
![]() | Bitter? Nähädå, jag e en laglydig marionettdocka. Underbar sajt ni har. Glad att jag får dig att le lite såhär på nya året. Kram! | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-01-01 13:09 | |
![]() | Kajix, nej och man ägnar sig inte åt att lägga ut brickor i fotboll. Vad är din poäng? | |
| Noctera | 2010-01-01 13:15 | |
![]() | Jag fick själv precis avbryta ett spel eftersom plogbilen var här och jag var tvungen att flytta på bilen. Nu förklarade jag detta för min motspelare och vi passade oss ur spelet ist för att jag klickade på Ge upp-knappen. Vissa människor har dock problem med att vara trevliga och vänliga och förstå att man ibland av olika anledningar inte kan spela klart. Det kan vara allt från störande plogbil eller skrikande spädbarn till oväntat besök eller helt enkelt att man måste gå och akutskita. Då är det väl ypperligt bra att det finns en Ge Upp-knapp. Visst kan man iofs bara lämna spelet igång och vänta på att tiden går ut eller stänga ner fönstret utan att säga något - men det känns mer osportsligt tycker jag. | |
| odin - Administratör | 2010-01-01 13:20 | |
![]() | Tanten M, svara på frågan, varför är du kvar i forumet om du tycker jag och spelvärdarna beter oss så fruktansvärt? Finns massor med forum du säkerligen kan besöka som bättre kan ta till vara din... attityd. Föreslår t ex att du går ut och snackar med folk IRL på samma sätt som du drygar dig här. Om du inte vågar det så bör du ju inte göra samma sak bakom tangentbordet bara för att du är anonym. | |
| mrperfect | 2010-01-01 14:40 | |
![]() | Jag ger upp...nä förresten, det skulle jag aldrig göra för då förlorar jag rating. :) Kan vi inte ha ett ratingsystem på Forumet också ? :D | |
| Wantthatone | 2010-01-01 14:44 | |
![]() | Jag ger ALLTID upp när det går illa eftersom jag är en riktigt DÅLIG förlorare. Det känns så attans BRA att bara ge upp. Vem behöver störa sig på det? | |
| Trandans | 2010-01-01 15:57 | |
![]() | Skärp er nu Odin och Tanten M. Jag åberopar paragraf 5 i forumreglerna: Bemöt andra som du själv vill bli bemött. Det har sagts förut, men vi säger det igen. Vi är här för att ha kul och delta i intressanta diskussioner, inte hacka ned på varandra. | |
| slånbär | 2010-01-01 16:48 | |
![]() | Men jag undrar fortfarande-förlorar man inte mer om man ger upp tex tidigt i spelet om motståndaren rullar stort än om man fortsätter och försöker ta in lite i allafall? Om man är så dålig förlorare att man inte kan slutföra ett spel som går dåligt så är man väl heller inte intresserad av poängen iallafall för man förlorar ju ändå liksom. Och förnedring? Det är ett bokstavspel-inte OS! Electric - först skriver du att man kan ge upp i många sporter och tex schack sedan när nån påpekar att det int efinns någon ge uppknapp i fotboll så skriver du"nej och man ägnar sig inte åt att lägga ut brickor i fotboll. Vad är din poäng?" Vad menar du egentligen? Det är väl bara i Beta som man lägger brickor då,vilka andra sporter menade du då? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2010-01-01 17:00 | |
![]() | Skärp dig, Trandans. Jag åberopar paragraf 967 i forumreglerna: Lägg dig inte i. | |
| Tvålis - Ej medlem längre | 2010-01-01 17:05 | |
![]() | Det var faktiskt roligt :-) | |